Mitä ajattelet tuttavastasi, joka ei ole facebookissa?
Kommentit (74)
Ihan vitun noloo, KAIKKI on facebookissa paitsi se yks outsideri... ai mutta sehän olenkin minä XD
Olen ollut vuonna 2008 ja lopetin jo vkon kuluttua...ällöjä työkavereita alkoi kyseelee"ystäväksi"...huh...mieluummin oikeat ystävät...on älypuhelin ja WhatsApp...olen trendikäs...mutta face niin tylsä...ja ei vaan kiinnosta muiden elämä...ei ole edes aikaa roikkua...kolmivuorotyö ja monta harrastusta...eikä stalkkauskaan iske...että näin...nainen 42...
Kukaan tuntemani alle nelikymppinen ei siihen enää kuulu.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:14"]Päivänselvä juttu tietyissä ammattiryhmissä
[/quote]
Mut ne ryhmät ovat?
Facebookin pimeä puoli: aggressiivinen narsismi.
http://www.terve.fi/terveyden-abc/facebookin-pimea-puoli-aggressiivinen-narsismi
Mä en ole Facebookissa koska en osaa kirjoittaa nasevia mutta merkityksettömiä kommentteja, jotka voisi laittaa kaiken kansan nähtäväksi. En halua nettiin esim. lapsieni kuvia saatika omaa kuvaani!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:14"]Päivänselvä juttu tietyissä ammattiryhmissä [/quote] Mut ne ryhmät ovat?
[/quote]
Tuskin ainakaan poliisit ovat?
Että tyypillä taitaa olla ihan oikeaakin elämää. Itse lähdin facesta siksi etten jaksanut pitää elämässäni muita kuin todellaisia ystäviä ja heistäkin vain sen osan mikä henkilökohtaisesti tarkoitettu mulle.
Kun joku sanoi tuosta salailusta, tuli itselläni heti mieleen että taidan salata sitä etten pidä oikein kenestäkään :D
Mulla on pari kaveria, jotka eivät ole facessa. Toinen keksii juuri noita selityksiä, että "en mä semmoisia käytä, ei ole mun juttu ylpeillä kuvilla/päivityksillä jne, mä en haluu kulkee valtavirrassa". Oikeesti niillä ei vaan ole kavereita ja toisella on vielä niin huonot välit sukulaisiinkin, ettei mummoakaan haluaisi pyytää kaveriksi. Ihan turha heidän olisi faceen tulla, kun ei siellä olisi ketään kelle lähettää viestiä tai kenen touhuja seurata (no paitsi minä, ja itsekin olen enemmän siirtynyt instan puolelle).
Varmasti on paljon myös näitä, joilla on niin laaja sosiaalinen elämä ilman sovelluksiakin, mutta ainakin omassa piirissä heillä kaikilla on facet, instat, kaikki. Helppo näin vanhana koulukaverinakin heittää viestiä ja kysyä kuulumisia, joita ei välttämättä puhelimella tekisi. Ne joilla ei ole sitä laajaa kaveripiiriä eivät myös omista noita profiileja.
Laaja kaveripiiri...no nuorille varmaan tärkeitä asioita...mut ei enää mulle tärkeä asia...muutama hyvä sydänystävä...ei yhtään enempää, kiitos!
Minä olen 18-vuotias nainen ja en oo ollut kahteen vuoteen Facebookissa. Ei mulla ole Instagramiakaan. Ja uskokaa pois, olen ihan sosiaalinen tyyppi ja mulla on paljon kavereita. En ole syrjäytynyt enkä koe jääväni mistään paitsi kun en ole noissa. :) Kannustan kaikkia jättämään Facebook, kuinka vapauttavaa!!
Minulla kait suurin osa tutuista on jo lopettanut tilin. Sitten on meitä, jotka ei ole saatu aikaiseksi lopettaa, mutta ei ole tullut päivitettyä enää vuoteen. Joskus linkkaan jonkun lehtijutun muka siksi, että käyn paikalla. Mutta en jaksa enää edes tykkäillä ihmisten jutuista.
Lapseni ei ole, 22-vuotais. Eikä aio liittyä. Yliopisto-opiskelija.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:01"]Olen ollut vuonna 2008 ja lopetin jo vkon kuluttua...ällöjä työkavereita alkoi kyseelee"ystäväksi"...huh...mieluummin oikeat ystävät...on älypuhelin ja WhatsApp...olen trendikäs...mutta face niin tylsä...ja ei vaan kiinnosta muiden elämä...ei ole edes aikaa roikkua...kolmivuorotyö ja monta harrastusta...eikä stalkkauskaan iske...että näin...nainen 42...
[/quote] mietin tässä vain...että millainen ihminen...kirjoittaa oikeasti tällä tavalla...täytyy sanoa että ei anna kovin hyvää...vaikutusta...anteeksi vain...olipa vaikeaa kirjoittaa näin...
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:59"]Mulla on pari kaveria, jotka eivät ole facessa. Toinen keksii juuri noita selityksiä, että "en mä semmoisia käytä, ei ole mun juttu ylpeillä kuvilla/päivityksillä jne, mä en haluu kulkee valtavirrassa". Oikeesti niillä ei vaan ole kavereita ja toisella on vielä niin huonot välit sukulaisiinkin, ettei mummoakaan haluaisi pyytää kaveriksi. Ihan turha heidän olisi faceen tulla, kun ei siellä olisi ketään kelle lähettää viestiä tai kenen touhuja seurata (no paitsi minä, ja itsekin olen enemmän siirtynyt instan puolelle).
Varmasti on paljon myös näitä, joilla on niin laaja sosiaalinen elämä ilman sovelluksiakin, mutta ainakin omassa piirissä heillä kaikilla on facet, instat, kaikki. Helppo näin vanhana koulukaverinakin heittää viestiä ja kysyä kuulumisia, joita ei välttämättä puhelimella tekisi. Ne joilla ei ole sitä laajaa kaveripiiriä eivät myös omista noita profiileja.
[/quote]
Mulla on paljon kavereita vaikka en ole Facebookissa. Mielipiteesi on siis invalidi. Ei kaikkia kiinnosta tuijottaa päivityksiä "kävin paskalla tänään" tai aina niitä samoja naamapose-kuvia. En jää mistään paitsi.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:53"]
22 jatkaa:
Rupesi tuo viestini naurattamaan. En siis tarkoita, että mieheni olisi joitenkin epäjärkevä koska hän on fb:ssä. Tarkoitan vain sitä, että ihminen tekee omat valintansa omien tarpeittensa (valmentaja yllä) tai halujensa mukaan. Joko liittyy facebokiin koska haluaa, tai sitten ei liity, mutta että sen tekee "vakain tuumin ja harkiten", ei muodin tai ryhmäpainostuksen takia.
En myöskään twiittaa, en edes tiedä mikä on instagram, minulla ei ole whatsappia eikä edes älypuhelinta (mun äly on päässä). Ja ihan hyvin tämä elämä sujuu silti.
[/quote]tämä sinun vastauksesi taas antaa sinusta vaikutelman, että olet jäänyt ajastasi jälkeen. Olet epäsosiaalinen ja ulkopuolinen. Ei millään pahalla. :)
Face on last season, mutta tietty tällasia keskusteluja tulee kun se on vanhempien ihmisten suosiossa nykyään : DD voi helvetti, ihan kuin se fb olis joku henkilötunnus, joka on pakko olla kaikilla. Mulla on siellä tili, mutta en käy koko paikassa, en muista koska viimeksi kävin. Ei vaan kiinnosta. Oikeisiin kavereihin saa yhteyden muutenkin. 90-luvun lapsi olen.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:14"]Päivänselvä juttu tietyissä ammattiryhmissä [/quote] Mut ne ryhmät ovat?
[/quote]
Tuskin ainakaan poliisit ovat?
[/quote]jos olisit ajan hermolla ja esim siellä Facebookissa, niin tietäisit että on olemassa ihan netti-/fb-poliisi "Fobba" ja jopa suomen poliisi, sekä itse presidentti Sauli Niinistö ovat Facebookissa.. :D Että kerrothan toki mitkä ovat niitä ryhmiä jotka ei ammattinsa puolesta voi olla Facebookissa? :D
Olen 24, enkä kuulu faceen. En koskaan kokenut sitä tarpeelliseksi, sillä en halua tietää mitä tuttavani tekevät. Ei yksinkertaisesti kiinnosta.