Mitä ajattelet tuttavastasi, joka ei ole facebookissa?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:59"]Mulla on pari kaveria, jotka eivät ole facessa. Toinen keksii juuri noita selityksiä, että "en mä semmoisia käytä, ei ole mun juttu ylpeillä kuvilla/päivityksillä jne, mä en haluu kulkee valtavirrassa". Oikeesti niillä ei vaan ole kavereita ja toisella on vielä niin huonot välit sukulaisiinkin, ettei mummoakaan haluaisi pyytää kaveriksi. Ihan turha heidän olisi faceen tulla, kun ei siellä olisi ketään kelle lähettää viestiä tai kenen touhuja seurata (no paitsi minä, ja itsekin olen enemmän siirtynyt instan puolelle). Varmasti on paljon myös näitä, joilla on niin laaja sosiaalinen elämä ilman sovelluksiakin, mutta ainakin omassa piirissä heillä kaikilla on facet, instat, kaikki. Helppo näin vanhana koulukaverinakin heittää viestiä ja kysyä kuulumisia, joita ei välttämättä puhelimella tekisi. Ne joilla ei ole sitä laajaa kaveripiiriä eivät myös omista noita profiileja. [/quote] Mulla on paljon kavereita vaikka en ole Facebookissa. Mielipiteesi on siis invalidi. Ei kaikkia kiinnosta tuijottaa päivityksiä "kävin paskalla tänään" tai aina niitä samoja naamapose-kuvia. En jää mistään paitsi.
[/quote]
Ääh ärsyttää kun porukka ei osaa lukee. Tarkoitin juuri, että minulla on nämä 3 kaveria, jotka eivät ole facesa, ja keksivät aina tekosyitä miksi eivät ole siellä. Vaikka kaikki tietää, että se suurin syy on, ettei heillä olisi siellä ketään kavereita, kenen "vessareissuista tykätä". Juu juuu juu totta kai on myös ihmisiä joilla on paljon kavereita ja jotka eivät ole facessa, mutta kerroin nyt asiasta vähän eri näkökulmasta.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:53"]
22 jatkaa:
Rupesi tuo viestini naurattamaan. En siis tarkoita, että mieheni olisi joitenkin epäjärkevä koska hän on fb:ssä. Tarkoitan vain sitä, että ihminen tekee omat valintansa omien tarpeittensa (valmentaja yllä) tai halujensa mukaan. Joko liittyy facebokiin koska haluaa, tai sitten ei liity, mutta että sen tekee "vakain tuumin ja harkiten", ei muodin tai ryhmäpainostuksen takia.
En myöskään twiittaa, en edes tiedä mikä on instagram, minulla ei ole whatsappia eikä edes älypuhelinta (mun äly on päässä). Ja ihan hyvin tämä elämä sujuu silti.
[/quote]tämä sinun vastauksesi taas antaa sinusta vaikutelman, että olet jäänyt ajastasi jälkeen. Olet epäsosiaalinen ja ulkopuolinen. Ei millään pahalla. :)
[/quote]
Aika rumasti sanottu. Voi hän silti olla sosiaalinen ja hänellä olla oma kaveripiiri joka ei käytä noita.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:37"]
Paljon on ihmisillä tarvetta puolustaa kuulumattomuuttaan järkevyydellä tms. Luulen että useimmalla pelko sitä että joutuisi kadehtimaan kanssaihmisiä, ystäviä ei olisikaan, jos ei niitä ole oikein todellisuudessakaan ja oma muutenkin kuiva elämä tuntuisi entistä ankeammalta, voimakkaista Fb: n vastaisista mielipiteistä näin voisi päätellä.
[/quote]
Nyt täytyy rehellisesti sanoa etteivät tällaiset syyt ole koskaan juolahtaneet mieleenikään, kun olen pysytellyt facebookin ulkopuolella. Minulle vain yksityisyys ja anonymiteetti ovat erittäin tärkeitä asioita.
t. nainen 29v.
Huvittaa aina kun nää ihmiset jotka ei ole Facebookissa, alkaa kertomaan tohkeissaan jotain juttua, hermostuvat kovin kun aina saa sanoa, että joo mä tiedän, luin facesta.. :D
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:14"]Päivänselvä juttu tietyissä ammattiryhmissä [/quote] Mut ne ryhmät ovat?
[/quote]
Tuskin ainakaan poliisit ovat?
[/quote]jos olisit ajan hermolla ja esim siellä Facebookissa, niin tietäisit että on olemassa ihan netti-/fb-poliisi "Fobba" ja jopa suomen poliisi, sekä itse presidentti Sauli Niinistö ovat Facebookissa.. :D Että kerrothan toki mitkä ovat niitä ryhmiä jotka ei ammattinsa puolesta voi olla Facebookissa? :D
[/quote]
No minä ehdotin poliiseja mutta en ole alkuperäisen viestin kirjoittaja. Tuskin kovin julkisesti naamaansa poliisit näyttelevät, siellä joku rikollinen voi stalkkaa niiden elämää... perheet ja lapset suojeltava.
Myöskään sellaiset joilla narsisti-psykopaatti ex tms. vainoaja, eivät ole fb.ssa.
Oon 22 ja mulla ei oo facea tai instaa. Whatsapp kyllä on, sillä voi pitää ystäviin yhteyttä. Koen ainaki olevani silti ihan normaali ja sosiaalinen ihminen :D
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:59"]Mulla on pari kaveria, jotka eivät ole facessa. Toinen keksii juuri noita selityksiä, että "en mä semmoisia käytä, ei ole mun juttu ylpeillä kuvilla/päivityksillä jne, mä en haluu kulkee valtavirrassa". Oikeesti niillä ei vaan ole kavereita ja toisella on vielä niin huonot välit sukulaisiinkin, ettei mummoakaan haluaisi pyytää kaveriksi. Ihan turha heidän olisi faceen tulla, kun ei siellä olisi ketään kelle lähettää viestiä tai kenen touhuja seurata (no paitsi minä, ja itsekin olen enemmän siirtynyt instan puolelle). Varmasti on paljon myös näitä, joilla on niin laaja sosiaalinen elämä ilman sovelluksiakin, mutta ainakin omassa piirissä heillä kaikilla on facet, instat, kaikki. Helppo näin vanhana koulukaverinakin heittää viestiä ja kysyä kuulumisia, joita ei välttämättä puhelimella tekisi. Ne joilla ei ole sitä laajaa kaveripiiriä eivät myös omista noita profiileja. [/quote] Mulla on paljon kavereita vaikka en ole Facebookissa. Mielipiteesi on siis invalidi. Ei kaikkia kiinnosta tuijottaa päivityksiä "kävin paskalla tänään" tai aina niitä samoja naamapose-kuvia. En jää mistään paitsi.
[/quote]
Ääh ärsyttää kun porukka ei osaa lukee. Tarkoitin juuri, että minulla on nämä 3 kaveria, jotka eivät ole facesa, ja keksivät aina tekosyitä miksi eivät ole siellä. Vaikka kaikki tietää, että se suurin syy on, ettei heillä olisi siellä ketään kavereita, kenen "vessareissuista tykätä". Juu juuu juu totta kai on myös ihmisiä joilla on paljon kavereita ja jotka eivät ole facessa, mutta kerroin nyt asiasta vähän eri näkökulmasta.
[/quote]
Onks kaikki sun kaverit real life kavereita joihin pidät jatkuvasti yhteyttä, viikottain? Eiköhän siellä ole tutuntuttuja ja randomeita myös joille et edes puhu viikottain. Monilla yli puolet on juuri tämmösiä "kavereita". Tai tutun tuttuja, turha sius välttää ettei heillä olisi yhtään fb-kavereita jos olisivat Facebookissa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:37"]
Paljon on ihmisillä tarvetta puolustaa kuulumattomuuttaan järkevyydellä tms. Luulen että useimmalla pelko sitä että joutuisi kadehtimaan kanssaihmisiä, ystäviä ei olisikaan, jos ei niitä ole oikein todellisuudessakaan ja oma muutenkin kuiva elämä tuntuisi entistä ankeammalta, voimakkaista Fb: n vastaisista mielipiteistä näin voisi päätellä.
[/quote]
Nyt täytyy rehellisesti sanoa etteivät tällaiset syyt ole koskaan juolahtaneet mieleenikään, kun olen pysytellyt facebookin ulkopuolella. Minulle vain yksityisyys ja anonymiteetti ovat erittäin tärkeitä asioita.
t. nainen 29v.
[/quote]
Suorastaan huvittavaa että tämä on saanut alapeukun. Miten maailmassa joku voi loukkaantua näin neutraalista kommentista? =)
En omasta mielestäni salaile erityisesti mitään, mutta minulla on oma käsitykseni yksityisyydestä ja henkilökohtaisuudesta. Kirjoitan aktiivisesti ja mielelläni s-postikirjeitä ystävilleni, puhun heidän kanssaan puhelimessa ja tapaan heitä kasvokkain. En jaa kaikkien kanssa kaikkea, mutta se ei ole salailua vaan valintaa. Sitten on asioita, jotka pidän vain itselläni, niinkuin varmaan kaikilla, olivat fb:ssä tai eivät.
Kavereiden ja tykkäämisten määrän kärttäminen on minusta jotenkin surullista.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:26"]
Riippuu iästä ja ihmisestä. Jos päällisin puolin normaali 18-35-vuotias, niin ekana tulee mieleen, että onko sillä jotain salattavaa, jonka takia pitää matalaa profiilia. Jos taas kyseessä joku vähän epäsosiaalinen ressukka, niin asia on selvempi, on muutenkin vähän ulkopuolinen tai outo. Vanhemmista ihmisistä taas en ihmettele. :)
Ihanaa, en olekaan outo :) t.36v.
Kukaan ei enää lähetä tekstareita tai sähköpostia, kaikki tutut viestittää facebookin kautta. Olen ulkopuolinen koska en oo facessa! Eikä haittaa yhtään, erosipa jyvät akanoista!
En ole fasessa. Mutta olen kai vähän outo. Ihan sama mulle, puhelimella saan ne kiinni kuitenkin, jos haluan.
t: toinen 36 vee
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:01"]Olen ollut vuonna 2008 ja lopetin jo vkon kuluttua...ällöjä työkavereita alkoi kyseelee"ystäväksi"...huh...mieluummin oikeat ystävät...on älypuhelin ja WhatsApp...olen trendikäs...mutta face niin tylsä...ja ei vaan kiinnosta muiden elämä...ei ole edes aikaa roikkua...kolmivuorotyö ja monta harrastusta...eikä stalkkauskaan iske...että näin...nainen 42...
[/quote] mietin tässä vain...että millainen ihminen...kirjoittaa oikeasti tällä tavalla...täytyy sanoa että ei anna kovin hyvää...vaikutusta...anteeksi vain...olipa vaikeaa kirjoittaa näin...
[/quote]No tämä nyt tuskin mikään virallinen asiakirja on!