Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet tuttavastasi, joka ei ole facebookissa?

Vierailija
28.12.2014 |

"Kaikkihan siellä nykyään on, jopa mummo!"

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että järkevä tyyppi. En itsekään ole facebookissa. Kun täällä luen fb-aiheisia avauksia kiitän joka kerta onneani etten ole mennyt moiseen mukaan. Nytkin joku tuolla huutaa vittua kun joku on laittanut höbnestä vanhan kuvan fb:iin (näin vain otsikon). 

Mies on facebookissa. Olen kieltänyt omien kuvieni laiton hänen seinälleen, lasten kuvia hän ei tietenkään sinne laita. 

Vierailija
22/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:30"]Harrastan joukkueurheilua ja toimin joukkueenjohtajana. Yksi pelaajista ei ole facessa, ja tiedotusasioissa joudun hänelle aina laittamaan erikseen tekstaria. Välillä unohdan kokonaan laittaa viestiä, joten faceen kuulumattomuus on molemmille haitaksi. En kuitenkaan ole vaatinut liittymään, koska asia ei kuitenkaan minulle kuulu.
[/quote] perusta whatsapp ryhmä?
[/quote]
On jo, hän ei ole sielläkään...
[/quote] no onko hänellä älyluuri kumminkin, jotta liittyminen olisi mahdollista? Jos on, niin kai tuohon ainakin voisi pyytää liittymään.
[/quote]
Ei suostu liittymään, enkä tiedä miksi. Ilmeisesti epäluuloinen tietosuojista... Olen antanut asian olla, koska en itsekkään tykkää inttäjistä. Jokainen saa itse päättää liittyykö johonkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:26"]Riippuu iästä ja ihmisestä. Jos päällisin puolin normaali 18-35-vuotias, niin ekana tulee mieleen, että onko sillä jotain salattavaa, jonka takia pitää matalaa profiilia. Jos taas kyseessä joku vähän epäsosiaalinen ressukka, niin asia on selvempi, on muutenkin vähän ulkopuolinen tai outo. Vanhemmista ihmisistä taas en ihmettele. :)
[/quote] sinä se ressukka olet, kun pitää massan mukana kulkea ja noin paljon miettiä mitä ihmiset ovat sinusta mieltä. :)
[/quote]

En mieti, mitä muut muut minusta ajattelevat. Olen facebookissa, koska se on kivaa ja hyödyllistä (ks. esim. valmentajan viesti ylempänä). Aloituksessa kysyttiin, mitä ajattelen facebookiin kuulumattomista ja vastasin siihen. :)
.
Myönnän, että tuo ressukka-juttu oli turhan kärjistetty ja provosoiva. Sen olisi voinut jättää pois tai ilmaista pehmeämmin. Pääpointtini oli tuo epäilys, että on jotain salattavaa, jonka vuoksi ei halua nimeään ja kuviaan nettiin.
[/quote] no hyvä, että myönnät virheesi. :) minulla ei ole mitään salattavaa, pärjään vain ilman sitä faceakin. En tarvitse sitä mihinkään. Ja olen 25 vuotias.

Vierailija
24/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa:

Rupesi tuo viestini naurattamaan. En siis tarkoita, että mieheni olisi joitenkin epäjärkevä koska hän on fb:ssä. Tarkoitan vain sitä, että ihminen tekee omat valintansa omien tarpeittensa (valmentaja yllä) tai halujensa mukaan. Joko liittyy facebokiin koska haluaa, tai sitten ei liity, mutta että sen tekee "vakain tuumin ja harkiten", ei muodin tai ryhmäpainostuksen takia.

En myöskään twiittaa, en edes tiedä mikä on instagram, minulla ei ole whatsappia eikä edes älypuhelinta (mun äly on päässä). Ja ihan hyvin tämä elämä sujuu silti. 

Vierailija
25/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facea en käytä muuhun kun uteliaisuudesta katson profiileja.

Vierailija
26/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:30"]Harrastan joukkueurheilua ja toimin joukkueenjohtajana. Yksi pelaajista ei ole facessa, ja tiedotusasioissa joudun hänelle aina laittamaan erikseen tekstaria. Välillä unohdan kokonaan laittaa viestiä, joten faceen kuulumattomuus on molemmille haitaksi. En kuitenkaan ole vaatinut liittymään, koska asia ei kuitenkaan minulle kuulu.
[/quote]

Miksei tällaisia juttuja voisi laittaa sähköpostina kaikille asianosaisille? Ei tulisi kellekään paineita liittyä facebookiin ja sinunkaan ei tarvitsisi erikseen laittaa vain yhdelle tekstaria, kun alkaisi hoitamaan kutsut kokonaan fb:n ulkopuolella.

Vierailija
28/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin FB:ssä vuosia, mutta introvertille aika turha paikka kun ei tee mieli hölöttää tikusta asiaa jatkuvasti, enkä jaksa mitään "mikset sä koskaan tykkää mun statuksista"-draamaa, enkä oikein osaa tykätä tai kommentoida ellei mulla ihan oikeasti ole jotain sanottavaa, en jaksa ruveta keksimään kohteliaisuuksia vaan siksi että on "pakko", niinkuin FB:ssä moni tuntuu odottavan.

Vierailija
29/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koska olen niin ruma ja toisekseen olisi noloa jos ei olisi kuvia itsestä

Vierailija
30/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:26"]

Riippuu iästä ja ihmisestä. Jos päällisin puolin normaali 18-35-vuotias, niin ekana tulee mieleen, että onko sillä jotain salattavaa, jonka takia pitää matalaa profiilia. Jos taas kyseessä joku vähän epäsosiaalinen ressukka, niin asia on selvempi, on muutenkin vähän ulkopuolinen tai outo. Vanhemmista ihmisistä taas en ihmettele. :)

[/quote]

On mulla salattavaa. Nimittäin mun ikioma elämä joka ei todellakaan kuulu kaikille. Ainostaan idiootit jakaa kaiken avoimesti netissä.

Vierailija
31/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän vastaavanlaisesta massailmiöstä keskusteltiin kiihkeästi ennen facebookia? "Korhoset ei käy kirkossa." "Siis Maire ei ole viikkoon käynyt kaupassa. onkohan sillä jotain salattavaa?"

Vierailija
32/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ihmisillä tarvetta puolustaa kuulumattomuuttaan järkevyydellä tms. Luulen että useimmalla pelko sitä että joutuisi kadehtimaan kanssaihmisiä, ystäviä ei olisikaan, jos ei niitä ole oikein todellisuudessakaan ja oma muutenkin kuiva elämä tuntuisi entistä ankeammalta, voimakkaista Fb: n vastaisista mielipiteistä näin voisi päätellä. Ei Fb:ssa oleminen tee ketään tyhmemmäksi tai vähemmän järkeväksi, kyllä ihmiset siellä yleensä käyttäytyvät sielllä kuten todellisessa elämässäänkin.

Vierailija
33/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä että faceen kuuluminen olisi tarpeellista, mutta enemmän minua huvittavat nämä jotka eivät ole sinne liittyneet ja sen vuoksi pitävät itseään fiksumpina, järkevämpinä ja muutenkin hienompina ihmisinä.

Vierailija
34/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:38"]

En väitä että faceen kuuluminen olisi tarpeellista, mutta enemmän minua huvittavat nämä jotka eivät ole sinne liittyneet ja sen vuoksi pitävät itseään fiksumpina, järkevämpinä ja muutenkin hienompina ihmisinä.

[/quote]

Varmaan siksi tulee pidettyä itseän fiksumpana, jos itselle syyt olla liittymättä ovat tärkeitä periaatteellisia kysymyksiä. Kuten tietosuoja ja yksityisyys. Joten tottahan sitä ehkä vähän yksinkertaisempana niitä pitää, jotka auliisti itse lahjoittavat facebookille oikeudet kuviinsa ja teksteihinsä. Minä en ilmaiseksi tuota sisältöä omilla kasvoillani millekään yritykselle.

Vierailija
35/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onpa fiksu ihminen, kun ymmärtää käyttää aikansa oikein ja ei ole riippuvainen netistä.

Vierailija
36/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:37"]

Paljon on ihmisillä tarvetta puolustaa kuulumattomuuttaan järkevyydellä tms. Luulen että useimmalla pelko sitä että joutuisi kadehtimaan kanssaihmisiä, ystäviä ei olisikaan, jos ei niitä ole oikein todellisuudessakaan ja oma muutenkin kuiva elämä tuntuisi entistä ankeammalta, voimakkaista Fb: n vastaisista mielipiteistä näin voisi päätellä. Ei Fb:ssa oleminen tee ketään tyhmemmäksi tai vähemmän järkeväksi, kyllä ihmiset siellä yleensä käyttäytyvät sielllä kuten todellisessa elämässäänkin.

[/quote]

Jep, siis TOTTA KAI meidän elämien pitää olla tylsiä ja kuivia koska emme jaa niitä facebookissa. Täydellinen av-logiikka taas. 

t. 31

Vierailija
37/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:38"]

[/quote]

Entäs jos on joskus liittynyt mutta sitten poistanut profiilinsa koska ei tykännyt touhusta? Huvittaako sekin?

Vierailija
39/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:30"]Harrastan joukkueurheilua ja toimin joukkueenjohtajana. Yksi pelaajista ei ole facessa, ja tiedotusasioissa joudun hänelle aina laittamaan erikseen tekstaria. Välillä unohdan kokonaan laittaa viestiä, joten faceen kuulumattomuus on molemmille haitaksi. En kuitenkaan ole vaatinut liittymään, koska asia ei kuitenkaan minulle kuulu.
[/quote] perusta whatsapp ryhmä?
[/quote]

Yleensä Facebookkia väen vängällä boikotoivat ihmiset boikotoivat myös Whatsappia, koska Facebook omistaa sen. Tai näin minulle on ainakin kerrottu.

Jos alle neljäkymppinen ihminen ei ole missään sosiaalisessa mediassa mukana (edes LinkedIn), niin kyllä se minussa vähän ihmetystä herättää, mutta jokainen tekee tietysti omat valintansa.

Vierailija
40/74 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä en ilmaiseksi tuota sisältöä omilla kasvoillani millekään yritykselle.

[/quote]

Täsmälleen. Enkä "myy" kavereitani millekään yritykselle. Joka siis on koko Facebookin liikeidea, jos ette ole vielä oivaltaneet.