Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro jotain erityistä perheestäsi

Vierailija
27.12.2014 |

Jokin tapa tai asia, jonka uskot olevan sellasesta perustavisperhetavoista poikkeava:)

Mä aloitan: Meillä on viisihenkinen perhe ja vain yksi kotiavain.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 miestä...exä ja nyxä...ero kesken

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ydinperhe. 20 vuotta yhdessä, joista 15 vuotta avioliitossa ja rakastetaan edelleen tulisesti toisiamme.

Vierailija
4/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on kolme aikuista mutta ei yhtäkään ajokorttia tai autoa. Ei edes olla mikään ituhippiperhe (tai no minä ehkä vähän).

Vierailija
5/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nelihenkinen perhe ja ollaan kaikki vasenkätisiä=)

Vierailija
6/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä kuoli ennen kuin syntyi.

Vierailija
8/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:31"]Lapsen isä kuoli ennen kuin syntyi.
[/quote] siis kuoli ennen kuin lapsi syntyi tietysti.

Vierailija
9/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole ajokorttia/autoa, olemme kaikki vasenkätisiä, vegaaneja ja yli 180cm pitkiä.

Vierailija
11/32 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaalla lapsellame on 90-vuotias isoäiti.

Vierailija
12/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:38"]

Meillä on viisihenkinen perhe, vanhemmat, kaksi teiniä ja yksi alakouluikäinen. Meillä on tosi hauskaa keskenämme, harrastamme yhdessä, pelaamme paljon lautapelejä ja teinit kertovat todella paljon jutuistaan ja kavereistaan meille. Meillä jutellaan ja myös nauretaan paljon yhdessä, vaikka on pari teiniä talossa. Silti meillä on kunnon kuri eli ei tosiaankaan olla lapsille kavereita, vaan ensisijaisesti vanhempia, ja lapsilla on paljon kavereita, jotka ovat tervetulleita meille.  Mulla on aivan mahtava perhe :)

[/quote]

Uskon, että on varmasti paljon perheitä, joilla on kivaa ja asiat hyvin, mutta kun kuuntelen omien ystävieni uusperhekuvioita ja teinien kertomaa kavereidensa perhekuvioista, niin ei tunnu olevan kovin kivaa kellään, tai sitten vain osalla perheestä. Usein esim. vanhemmat touhuavat keskenään, ja muksut jätetään lähes huomiotta. Yksi ystäväni kyselee multa lapsensa kuulumiset ja myös hänen miehensä naureskelee, kuinka eivät edes tiedä, milloin lapset ovat kotona. Eivät puhu keskenään mitään. Kaikenlaiset ongelmat tuntuvat olevan enemmän sääntö kuin poikkeus lähipiirissämme, osaa ongelmista ei taida edes vanhemmat ymmärtää, vaikka lapset kärsivät esim. yksin jättämisestä, ja siksi osaankin olla onnellinen meidän tilanteestamme. Enkä nyt tarkoita jaotella uusperheitä/ydinperheitä mitenkään, perhemuoto ei varmasti määritä mitään, mutta toki saattaa tuoda erilaisia haasteita elämään.

t:sama onnellinen äiti :)

Vierailija
13/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 18-vuotiaita ja meillä on 1-vuotias lapsi.

Vierailija
14/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh enkä polta tupakkaa en juo alkoholia eikä minulla ole tatuointia. Ja käyn töissä :)
Enkä muuten tiedä mikä on kouvolatukka...

Vierailija
15/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdet kaksoset joilla on ikäeroa tasan 5 vuotta. Isoisoäitini siskolla oli myös kahdet kaksoset joilla on ikäeroa tasan 5 vuotta. (Terve vaan jos joku tunnistaa :)).

Vierailija
16/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:38"]Meillä on viisihenkinen perhe, vanhemmat, kaksi teiniä ja yksi alakouluikäinen. Meillä on tosi hauskaa keskenämme, harrastamme yhdessä, pelaamme paljon lautapelejä ja teinit kertovat todella paljon jutuistaan ja kavereistaan meille. Meillä jutellaan ja myös nauretaan paljon yhdessä, vaikka on pari teiniä talossa. Silti meillä on kunnon kuri eli ei tosiaankaan olla lapsille kavereita, vaan ensisijaisesti vanhempia, ja lapsilla on paljon kavereita, jotka ovat tervetulleita meille.  Mulla on aivan mahtava perhe :) [/quote] minulla on vissiin paljon erikoisia tuttavaperheitä, kun tämä on vakio

[/quote]

Oikeasti? Mä haluaisin tuollaisen perheen, mutta olen sen ajatellut olevan utopiaa, koska en ole tavannut yhtäkään. Mököttäviä teinejä, riitaisia ja kireitä vanhempia, puhumattomuuden kulttuuria. Haluan alkaa rakentaa meille tuollaista elämää NYT. Onko vinkkejä?? Oikeasti :)

Vierailija
17/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erityistä on se, että esikoinen on erityinen. Se ei kyllä ole erityisen hauskaa eikä kai erityisen harvinaistakaan, mutta erityisen vaikeaa se on ollut henkisesti.

Vierailija
18/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi yhdenillan jutusta, en koskaan kertonut miehelle raskaudesta, sain kaksoset ja koulutin molemmista maistereita. Asumme huonolla alueella hyvässä kaupungissa, minulla on itselläni vain opistotason koulutus mutta kiva työ. 

Poikkeamme asuin- ja elämänpiirissämme naapureistamme siinä, että uskon lujasti kovan työn suomiin parempiin mahdollisuuksiin. Täällä tuntuu asuvan ja elävän vain vetelää sossuporukkaa. 

Vierailija
19/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat on samassa työpaikassa. Haluaa silti viettää kaiken vapaa ajan yhdessä mielellään ja suunnittelee lomamatkoja "kaksin omassa rauhassa". musta siinä on jotain erikoista

Vierailija
20/32 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja mun miehellä sekä kaikilla mun siskoilla ja heidän miehillään on kaikilla 8 vuoden ikäero keskenään. Sattumalta.

Miehen puolelta kaikki hänen vanhempiensa 5 lastenlasta on poikia. Kenelläkään ei ole tyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi