Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihminen joka hokee sinulle olevansa ystäväsi

Vierailija
27.12.2014 |

mutta samalla dissailee koko ajan kaikkea sinussa? Mitä pitäisi ajatella? Hänellä on akateeminen tutkinto (kandi) ja itse olen pelkän ammattikorkeakoulun käynyt. Jatkuvasti saan kuulla omasta koulutuksestani joka ei ole mitään, omasta työstäni joka ei ole yhtään mitään. Lisäksi kaikkea muutakin rivien välistä luettavaa dissaamista. Mistä voi johtua? Haluaa kuitenkin olla tekemisissä kanssani, ja muutenkin tietää kaikki elämästäni.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot se sama WT-akateemisuushullu joka täällä tekee jatkuvalla syötöllä ketjuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:15"]

Sä oot se sama WT-akateemisuushullu joka täällä tekee jatkuvalla syötöllä ketjuja.

[/quote]

En ole, nyt on ihan todellinen tilanne kyseessä. Voi olla että tämä ystäväni on se akateemisuushullu sitten :-(

ap

Vierailija
4/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kysyisit siltä. Ku kato ei me täällä voida tietää.

Vierailija
5/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin hänelle suoraan. Mitä menetät, vaikka suuttuisikin, et mitään!

Eli seuraavalla kerralla, kun dissaa taas sinua, sano, että "miksi sanot noin? Minusta tuntuu, että tykkäät mollata aika useinkin koulutustani ja työtäni, miksi teet niin? Se on todella loukkaavaa, eikä mielestäni kuuluystävyyteen tuommoinen toisen dissaaminen." Yrittää arvatenkin väittää puhuneensa huumorimielellä, johon vastaat, että "minua ei tuollainen huumori naurata yhtään, voisitko lopettaa".

Ja sitten puutut jokaiseen dissausyritykseen: "huomaatko, taas mollasit koulutustani, muistatko, että sanoin, että se on minusta loukkaavaa...?"

Puhu asiallisesti ja rauhallisesti, mutta älä suostu hyväksymään tuollaista vittuilua.

Ystäväsion ehkä lapsuudessaan joutunut kotona kuuntelemaan aikuisilta jatkuvaa ikävää kuittailua, eikä oikeasti edes huomaa tekevänsä itse samoin. Tai huomaa kyllä, mutta testaa, missä vaiheessa sulla tulee raja vastaan. Tai on niin hemmetin huonolla itsetunnolla varustettu, että ihan sama, vaikka hermostuisit, hän tarvitsee pönkitystä itselleen mollaamalla muita.

Joka tapauksessa SINUN on ap syytä pitää puolesi, ei sitä kukaan muukaan tee!

Vierailija
6/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi viitoselle. Pahimmassa tapauksessa pääset kusipäästä ystävästä eroon, mikä ei olisi paha sekään, parhaanmassa tapauksessa hän oppii miettimään, mitä puhuu.

Vierailija
7/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuutoselle, sori.

7

Vierailija
8/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no.. Voit sanoa ystävällesi ettei hän kandina ole millään lailla korkeammalle koulutettu kuin sinä amkkitutkintosi kanssa. Amk-tutkinto ja kandi vastaa toisiaan, sillä erotuksellä että kandi ei ole mikään ammattinimike toisin kuin amkin tutkinto on. Eli toisin sanoen koulutuksesi kanssa olet voitonpuolella ystääväsi verratessa, jos näistä asioista on nyt jotenkin vertailtava..

Vierailija
9/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:40"]niin no.. Voit sanoa ystävällesi ettei hän kandina ole millään lailla korkeammalle koulutettu kuin sinä amkkitutkintosi kanssa. Amk-tutkinto ja kandi vastaa toisiaan, sillä erotuksellä että kandi ei ole mikään ammattinimike toisin kuin amkin tutkinto on. Eli toisin sanoen koulutuksesi kanssa olet voitonpuolella ystääväsi verratessa, jos näistä asioista on nyt jotenkin vertailtava..
[/quote]
Ei nuo tutkinnot kyllä varsinaisesti toisiaan vastaa, ovat niin erilaiset. Kyllä kandi on periaatteessa korkeampi kun on yliopistossa suoritettu. Työmarkkinoilla kandin papereilla ei puolestaan juuri mitään tee eli siinä AMK-paperit vie voiton, jos ovat hyvältä työllistävältä alalta.

Vierailija
10/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:40"]niin no.. Voit sanoa ystävällesi ettei hän kandina ole millään lailla korkeammalle koulutettu kuin sinä amkkitutkintosi kanssa. Amk-tutkinto ja kandi vastaa toisiaan, sillä erotuksellä että kandi ei ole mikään ammattinimike toisin kuin amkin tutkinto on. Eli toisin sanoen koulutuksesi kanssa olet voitonpuolella ystääväsi verratessa, jos näistä asioista on nyt jotenkin vertailtava.. [/quote] Ei nuo tutkinnot kyllä varsinaisesti toisiaan vastaa, ovat niin erilaiset. Kyllä kandi on periaatteessa korkeampi kun on yliopistossa suoritettu. Työmarkkinoilla kandin papereilla ei puolestaan juuri mitään tee eli siinä AMK-paperit vie voiton, jos ovat hyvältä työllistävältä alalta.

[/quote]

Öh...

a) asialla ei ole mitään tekemistä ap:n aloituksen kanssa. Ystävä vittuilee, miten siihen kannattaisi reagoida - tuo oli aloituksen aihe. Ei tutkintojen suhde.

b) amk-tutkinto (siis se perustutkinto) on alempi korkeakoulututkinto, kandidaatin tutkinto myös - JOS kyse on uudenmuotoisesta kandidaatin tutkinnosta. Itse olen valmistunut 1993, ja kandidaatiksi, nyttemmin nimitys on YTM, mutta sama tutkinto siis.

c) on täysin alakohtaista, mitä tutkintoa alan töissä tarvitaan ja arvostetaan. Eli väite, että kahdin papereilla ei työmarkkinoilla mitään tee on ihan paskaa. 

Vierailija
11/11 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hetken aikaa tuollainen "ystävä". Olin silloin nuori ja heikkoitsetuntoinen, ja kestin tilannetta siihen saakka, kunnes tämä "ystävä" aloitti huorittelun. Sen jälkeen hän lensi elämästäni kuin leppäkeihäs pihalle, ja pienintäkään mahdollisuutta ei ole takaisin paluulle. (Ja koska olemme AV:ssa, on pakko lisätä ettei mitään syytä huorittelulle ollut, tämä kaveri siis alkoi kehittelemään todella törkeitä juorupuheita minusta. Joku rohkeampi olisi tehnyt rikosilmoituksen, hän oli kuitenkin 16-vuotias. Annoin asian olla, koska hän ei kuitenkaan käyttänyt fyysistä väkivaltaa, ja oletin ettei poliisejakaan tuollainen oikeasti kiinnosta.)