Rakastan enemmän tavaraa kuin esim. miestäni
Olen reilu parikymppinen nuori nainen ja rakastan kaikkea kaunista (ja valitettavasti usein myös kallista). Olen hulluna merkkilaukkuihin (kukapa ei), kenkiin, kauniisiin asukokonaisuuksiin, ylelliseen kosmettiikkaan, hajuvesiin, sisustamisesta puhumattakaan... Rakastan myös kukkia, kauniita tauluja, siis kaikkea kaunista.
Arvatenkin, rakastan shoppailua. On ihanaa hipelöidä vaatteita palkkapäivänä, kun tietää, että voi taas ostaa jotain ihanaa. Rakastan suunnitella asukokonaisuuksia tai uusia meikkejä. Kotiin tullessa paras tunne on se, kun saan tuoda rapisevissa kasseissa uusia juttuja kotiin tai vaatekaappiin.
Ongelma on se, että taidan rakastaa kaikenlaista materiaa vähän liikaa. Se tekee minut onnellisemmaksi kuin ihmissuhteeni, ja iltaisinkin sängyssä mietin vain sitä kaikkea, mitä haluan ostaa, en mieti miestäni tai ystäviäni. Olen pinnallinen, tiedän. En ole kuitenkaan tyhmä, ja ymmärrän, että tämä on ongelma. Miehenikin on laittanut merkille pinnallisuuteni ja varsinkin käsittämättömän tuhlailuni (rahat loppuu aina kahdessa viikossa, luottotiedot on mennyt jo vuosia sitten). Hän ei ole itse samanlainen ja inhoaa tätä piirrettä minussa. En minäkään haluaisi käyttää rahaa näin holtittomasti, se vain tekee minut niin onnelliseksi, liian onnelliseksi. Unelmani on olla vain ihan käsittämättömän rikas.
Tulevaisuuden unelma-minä on rikas, hoikka, silikonirintainen, tyylikäs, upeasti meikattu, pitkätukkainen ja kaunis.
Mitähän tälle asialle voisi tehdä?
Kommentit (20)
Mulla taas on toisinpäin! Olisikin helppoa, jos saisin onnea tai edes jonkinlaista tyydytystä kauppojen hyllyiltä :(
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:12"]
Ei sille juuri nyt mitään voi tehdä. Ajan kuluessa ja maallisen tomumajasi rapistuessa pinnalliset asiat joko ahdistavat sinua suuresti tai sitten hyväksyt asiat ja ymmärrät asioiden tärkeysjärjestyksen.
[/quote]
Kyllä mua se jo ahdistaakin, lähinnä siksi, että rahaa menee aivan liikaa ja himoitsen "kohtuuttomia" asioita, joihin minulla ei olisi varaa. Ahdistaa myös se, että olen jo velkaantunut, mutta en siltikään osaa lopettaa. Ja kyllä, välillä matkalla kotiin hieman painaa rintaa, kun tietää taas kuinka paljon sitä rahaa menikään ja pitää taas miettiä miten pärjää loppukuun.
ap
Ongelmasi on siis, ettei sulla ole tarpeeksi rahaa kaiken haluamasi romun ostamiseen. Ratkaisu: sijoitustoimintaa ja/tai rikas mies.
tunnen myös ihmisen joka nauttiii shoppailusta sekä Suomessa että ulkomailla. Missähän hän ehtii niitä lukemattomia vaatteita ja kenkiä käyttää? Kirpparilla ilmeisesti myy joskus sadoilla euroilla. On vielä tavisammatissa eikä kuulu piireihin joten ei voi edes hienoimpia vaatteita käyttää. No, jokainen tyylillään. Minusta ei siihen olisi eikä minusta ole mitään järkeä shopata yli tarpeiden.
Täytät jotain tyhjiötä sisälläsi shoppailulla.
Ensiksikin, kaikki eivät todellakaan pidä merkkilaukuista, mutta tietysti oma ystäväpiirisi voi olla tuollainen.
Minä itse pidän myös tavaroista, mutta en kalliista. Kotini on tupaten täynnä mm. lehtiä ja muuta pikkusälää, mutta ei juuri mitään rahallisesti arvokasta. Ts. en voi edes tienata kirpputoreilla tai netin huutokaupoissa.
Sinulla sentään on toivoa, koska ostat sellaista, jolla on jälleenmyyntiarvoa.
Huono Provo mutta vastaan kuitenkin alat myymään pilhuasi saat rahaa jolla shopata ja ne kalliit rätit tms. Tulee oikeasti hyötykäyttöön.
Minä myös. Parisuhdetta mulla ei tosin ole, enkä tuhlaa rahojani merkkilaukkuihin ja luottotiedotkin on tallella. Mutta myönnän että saan paljon enemmän tyydytystä kauniista kodista, vaatteista ja autosta kuin parisuhteista ikinä.
Enkä näe siinä mitään väärää, en vahingoita yhtään ketään sillä että ostan sen mitä haluan, pukeudun kauniisti, olen aina huoliteltu, asuntoni on kauniisti sisustettu jne.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:38"]
Huono Provo mutta vastaan kuitenkin alat myymään pilhuasi saat rahaa jolla shopata ja ne kalliit rätit tms. Tulee oikeasti hyötykäyttöön.
[/quote]
Provo? Miksi luulet että tämä olisi provo? Kunhan olen rehellinen anonyymisti.
ap
Sulla taitaa olla sellainen sairas käsitys kauneudesta, että se pitäisi rakentaa muoviyhdisteillä. Vaikka oikeasti pitäisi vain syödä hyvin sekä liikkua ja nukkua tarpeeksi. Tyylikkään näköinen voi olla vähälläkin rahamäärällä. Luontokin kiittää, kun ei kuluta turhia.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:38"]
[/quote]
Provo? Miksi luulet että tämä olisi provo? Kunhan olen rehellinen anonyymisti.
ap
[/quote]
No pyydän anteeksi, mutta voit silti pistyää nakkipiilosi töihin. Miten se eroaa nykytilanteestas ? Ei mitenkään miehestä vaan huokasee helpotuksesta kun ei tarvi maksaa sulle tavaroita.
Suomeen pitäisi saada se kanadalaisen formaatin ohjelma, missä topakka nainen pistää tuhlailevat nuoret naiset ja miehet kuriin. Jotkut siinä näyttävätkin tulevan järkiinsä.
Tuossa iässä varmaankin tunsin samoin. Viimeisen muuttoni yhteydessä tilanne oli katastrofaalinen.
Nyt minulla on ainoastaan sellaisia tavaroita, mitä tarvitsen. Ne ovat laadukkaita ja pidän niistä huolen.
Kaikkein tärkeintä minulle on kuitenkin henkinen hyvinvointi. Huolenpito itsestäni ja rakkaistani.
N40
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:46"]
Sulla taitaa olla sellainen sairas käsitys kauneudesta, että se pitäisi rakentaa muoviyhdisteillä. Vaikka oikeasti pitäisi vain syödä hyvin sekä liikkua ja nukkua tarpeeksi. Tyylikkään näköinen voi olla vähälläkin rahamäärällä. Luontokin kiittää, kun ei kuluta turhia.
[/quote]
Minulla on tietty kauneusihanne, kyllä. Mutta olen samaa mieltä kanssasi siitä, että pitää syödä ja nukkua hyvin - arvaa vaan, paljonko mulla menee shoppailun lisäksi rahaa ruokaan, kun ostan paljon luomua ja noudatan viljatonta & maidotonta ruokavaliota. Myös salilla käyn muutaman kerran viikossa, ja lenkkeilen, paitsi nyt talvella en tykkää. On muuten ihanaa käyttää rahaa salivaatteisiin...
Urheilen ja huolehdin ruokavaliosta siksi, koska haluan näyttää hyvältä ja terveeltä.
ap
Kannattaa käydä juttelemassa jossain, sinulla voi olla shoppailuaddiktio. Et ole varmasti yksin asian kanssa, netistä voit löytää ihmisiä, joilla on sama ongelma. Tsemppiä ap, toivottavasti saat apua ongelmaasi.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:17"]
[/quote]
Minulla on tietty kauneusihanne, kyllä. Mutta olen samaa mieltä kanssasi siitä, että pitää syödä ja nukkua hyvin - arvaa vaan, paljonko mulla menee shoppailun lisäksi rahaa ruokaan, kun ostan paljon luomua ja noudatan viljatonta & maidotonta ruokavaliota. Myös salilla käyn muutaman kerran viikossa, ja lenkkeilen, paitsi nyt talvella en tykkää. On muuten ihanaa käyttää rahaa salivaatteisiin...
Urheilen ja huolehdin ruokavaliosta siksi, koska haluan näyttää hyvältä ja terveeltä.
ap
[/quote]
Miksi sitten haluat silarit?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:17"]
[/quote]
ap
[/quote]
Miksi sitten haluat silarit?
[/quote]
Koska haluan.
ap
Voi olla, että tulet järkiisi vasta sitten, kun menetät rakastamasi henkilön. Tietty et kaiketi tajua rakkauttasi ennen tätä.
Ei sille juuri nyt mitään voi tehdä. Ajan kuluessa ja maallisen tomumajasi rapistuessa pinnalliset asiat joko ahdistavat sinua suuresti tai sitten hyväksyt asiat ja ymmärrät asioiden tärkeysjärjestyksen.