Onko lapset pakko opettaa ilkeiksi (perhe kahvilassa)
Kahvilan penkeille oli joku jättänyt halukkaille lukemista, ihan asiallinen lappunen uskonnosta, jossa kerrottiin Jeesuksesta ja oli yhteystietoja seurakunnista ja rukouksista ym halukkaille. Pieni lapsi löysi lapun ja alkoi haparoiden lukea sitä. äiti naurahti ja sanoi että se on roska, revi se ja heitä roskiin. lapsi jatkoi lukemista ja isä otti lapun ja repi sen. Lapsi kysyi mikä se oli, niin ala-arvoista haukkumista mm. hihhuli-roskaksi tai muuksi vastaavaksi kuulin. Jos itse olet ahdasmielinen, miksi pitää lapsikin opettaa samanlaiseksi ja vielä noin halveksien muita ihmisiä ja heidän uskoaan? En käsitä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:17"]Kyllä mä suuttuisin jos mun lasta yritettäisiin aivopestä tuolla tavalla. Mikä raivo siitä syntyiskään jos vapaa-ajattelijat jättäisi tuollaisia lappuja mainoksina. Uskonto on henkilökohtainen asia, eikä sitä tarvitse missään kahviloiden penkeillä salaa mainostaa. [/quote] Minä ainakin olen törmännyt näihin vapaa-ajattelijoiden esitteisiin Tampereella
[/quote]
Missä? Mua kiinnostaisi lukea niitä.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:32"]
mitä mä just luin? täällä joidenkin mielestä uskonto on asia jonka lapsi pystyy mielessään ymmärtämään ja käsittelemään. no ei todellakaan ole! ne lappuset uskonnon tuputuksineen ei ole lasten luettavaa, liian vaikeaa lapsen ymmärrykselle. nykyistä käytäntöä en tiedä, mutta aikanaan koulussa ala-asteella uskontotunnit oli kivoja. Jeesuksen elämästä kerrottiin tarinana, vähän kuin satuna. se oli lapsenkin helppo ymmärtää ja sisäistää, mielestäni se tapa sopii lapselle ei tuputtaminen.
[/quote]
Jos lapsi löytää penkiltä lapun, niin onko nimenomaan lapselle tuputettu uskontoa? Ehkä lappu oli tarkoitettu aikuisten, asioista jo paremmin ymmärtävien ihmisten luettavaksi? Tuputtavatko kaljamainokset _lapsille_ kaljaa ja automainokset autoja?
[/quote] taidat itse myöskin jättää näitä lappusia sinne suun tänne, kun niin puolustelet. jos ollaan perhekahvilassa, lappusten jättäjä hyvin tietää, että ne saattavat päätyä lasten käsiin. eikö? julmaa, mutta tulee mieleen tarkoituksellinen aivopesu.
aika huonon vertauksen keksit! uskonto ja alkoholi, keksi parempi. moni lapsi kotonaan näkee vanhempien ottavan sen saunaoluen, mutta ei kuule uskonnon pakkotuputusta. kumpi luulet lapselle kumminkin olevan helpompi ymmärtää?
Roskaahan tuo oli. Ihan kuin maailmassa ei olisi jo hukkumassa kaikenmaailman mainosroskaan jota tungetaan ihmisten postiluukut- ja laatikot täyteen, pitää hihhulinperkeleiden mennä vielä kahvilatkin roskaamaan hölynpölylehtisillä! Typeriä, kuolevia huuhaa-uskontoja ei todellakaan tarvitse kunnioittaa! On paljon tärkeämpää, että typeryydestä puhutaan sen oikealla nimellä, eli uskovaiset on hihhuleita ja uskonto hevonpaskaa.
Revin myös aina tuon saastan! T. Lyyssifeer
Oikeasti älykkäät ihmiset eivät halua moista potaskaa levitettävän heikompi lahjaisille kanssaimisille.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:32"] mitä mä just luin? täällä joidenkin mielestä uskonto on asia jonka lapsi pystyy mielessään ymmärtämään ja käsittelemään. no ei todellakaan ole! ne lappuset uskonnon tuputuksineen ei ole lasten luettavaa, liian vaikeaa lapsen ymmärrykselle. nykyistä käytäntöä en tiedä, mutta aikanaan koulussa ala-asteella uskontotunnit oli kivoja. Jeesuksen elämästä kerrottiin tarinana, vähän kuin satuna. se oli lapsenkin helppo ymmärtää ja sisäistää, mielestäni se tapa sopii lapselle ei tuputtaminen. [/quote] Jos lapsi löytää penkiltä lapun, niin onko nimenomaan lapselle tuputettu uskontoa? Ehkä lappu oli tarkoitettu aikuisten, asioista jo paremmin ymmärtävien ihmisten luettavaksi? Tuputtavatko kaljamainokset _lapsille_ kaljaa ja automainokset autoja? [/quote] taidat itse myöskin jättää näitä lappusia sinne suun tänne, kun niin puolustelet. jos ollaan perhekahvilassa, lappusten jättäjä hyvin tietää, että ne saattavat päätyä lasten käsiin. eikö? julmaa, mutta tulee mieleen tarkoituksellinen aivopesu. aika huonon vertauksen keksit! uskonto ja alkoholi, keksi parempi. moni lapsi kotonaan näkee vanhempien ottavan sen saunaoluen, mutta ei kuule uskonnon pakkotuputusta. kumpi luulet lapselle kumminkin olevan helpompi ymmärtää?
[/quote]
Juu, tottakai levitän. :) Tai ehkä vain en näe jonkun kahvilassa olevan lappusen olevan mitenkään keneltäkään pois, sitä kun ei ole pakko lukea ja kerta ne lapset eivät edes sen sisältöä ymmärrä. Lappu kun ap:n mukaan kuulosti olevan ihan fiksu, eikä mitään pelottelua maailmanlopusta yms. Sitä en kyllä katsoisi hyvällä jos joku tulisi minulle oikeasti kahvilassa paasaamaan että joudun kadotukseen koska elän väärin ja syön porkkanakakkua teen kanssa, sellainen tilanne voisi olla lapselle oikeasti pelottava.
Tartuin tähän aiheeseen ihan siksi etten pidä siitä miten yhdestä ihmisryhmästä kaikki lyödään samaan kasaan, vaikka ryhmä on tehty yksilöistä. On olemassa ihan viisaitakin uskovaisia, kaikki eivät ole Päivi Räsäsiä. Mahtaisi syntyä melkoinen paskamyrsky jos sanoisin että kaikki tummaihoiset ovat rikollisia, kaikki lihavat laiskoja ja kaikki av-mammat ovat synnyttäneet aivonsa pihalle (ei, en ole tätä mieltä yhdestäkään ryhmästä), miksi siis uskovaiset olisivat täysin identisiä ihmisiä ja heitä on ok haukkua yhtenä ryhmänä?
Yleensä niitä lappuja jättävät mieleltään järkkyneet reppanat, joita niljakas ja rahanahne saarnamies ohjailee täysin moraalittomasti.
Wt porukka taas liikkeellä ollut ; )
Saako kuka tahansa jättää kahvilan penkeille "halukkaille lukemista"? Voiskin jättää vaalimainoksia. Tai Setan esitteitä. Ihan asiallisia lappuja halukkaille.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:47"]Kahvilan penkeille oli joku jättänyt halukkaille lukemista, ihan asiallinen lappunen uskonnosta, jossa kerrottiin Jeesuksesta ja oli yhteystietoja seurakunnista ja rukouksista ym halukkaille. Pieni lapsi löysi lapun ja alkoi haparoiden lukea sitä. äiti naurahti ja sanoi että se on roska, revi se ja heitä roskiin. lapsi jatkoi lukemista ja isä otti lapun ja repi sen. Lapsi kysyi mikä se oli, niin ala-arvoista haukkumista mm. hihhuli-roskaksi tai muuksi vastaavaksi kuulin. Jos itse olet ahdasmielinen, miksi pitää lapsikin opettaa samanlaiseksi ja vielä noin halveksien muita ihmisiä ja heidän uskoaan? En käsitä.
[/quote] 2