Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä on vika, jos terveysaseman päivystys on 5 tuntia

Vierailija
27.12.2014 |

myöhässä jo kello 11.00 aamupäivällä?

Näin oli eilen täällä paikallisella terveysasemalla.

Itse menin 14.20 ja lääkärille pääsin 18.15. Neljän tunnin odotus tuolloinkin.

Mutta että jo aamusta on myöhässä reilusti, on uskomatonta.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin odotusaika itselläni on ollut 12h yliopistolisen sairaalan päivystyksessä. Meni sinne lähetteellä rajujen päänsärkykohtausten takia ja selittämättömien näköhäiriöiden takia. Olin sitä ennen jo ravannut terveyskeskuksessa ambulanssilla ja ilman useamman kerran, koska kivut olivat niin järkyttäviä. Välillä pidettiin luulosairaana ja lääkenarkkina, välillä migreenipotilaana.

En moiti sitä odotteluaikaa, koska tiedän ihan hyvin miten paljon potilaita siellä kulkee ja miten monessa toimenpiteessä lääkäri voi olla kiinni. Hoitajat eivät unohtaneet, vaan sain välillä jopa päivällisen. Tärkentä odottajille onkin tuo ajan tasalla pitäminen.

Lopulta jouduinkin siltä istumalta vuodepotilaaksi ilman lupaa nostaa edes päätä ylös sängystä, kun syy kipuihin selvisi. Jouduin aivohalvausyksikköön, koska olin ihan millimetrin päässä kuolemasta, osa aivovaltimoista tulehtunt tukkon ja vaarassa revetä kovasta verenpaineesta :P Olin sairaalassa kauaan ja sairaslomalla kuukausia. Toipuminen vei melkein vuoden.

Vierailija
102/102 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:42"]

15, meinaat että psykoosipotilas, eli harhoja näkevä ja kuuleva ihminen, on mielestäsi hyvää materiaalia seisottaa odotustilassa?

[/quote]

Miten ne harhat haittaavat toisia odotustilassa olevia?

[/quote]

Et varmaan ole nähnyt :)

Olen itse hoitanut tuonkaltaista tapausta ja potilasta oli pitämässä seitsemän ihmistä, kun alkoi raivoamaan. Jos olisi ollut jossain odotushuoneessa, olisi raatoja tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla