Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten joku voi nukkua puoleen päivään?

Vierailija
27.12.2014 |

Toki ymmärrän, jos aamulla kuuden seitsemän aikaan menee nukkumaan, niin nukkuu pidempään, mutta muuten olen aina viimeistään kahdeksalta hereillä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi niin helppoa ja kivaa olla aamuvirkku! Sais asioita ajallaan hoidettua ja jäis päivästä aikaa.itse nukuin aina 10-12 riippumatta monelta meen nukkumaan. Tietty arkena pakko herätä seitttemältä. Näin lomalla nii joka aamu nukun myöhään vaikka univelkaa ei oo.

Vierailija
22/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:41"]

Toki ymmärrän, jos aamulla kuuden seitsemän aikaan menee nukkumaan, niin nukkuu pidempään, mutta muuten olen aina viimeistään kahdeksalta hereillä.

[/quote] Sitä minäkin ihmettelen. Toki tuo teini valvoo noin kolmeen neljään nyt lomalla, mutta en tajua silti miksi se skypettely kavereiden kanssa on yöllä kivempää kuin aamulla. Tai no, tajuan, valvottiin itsekin pitkät yöt kavereiden ollessa yökylässä. Mutta herättiin silti aikaisin.

[/quote] tahtoisin nyt kysyä, että mitä sanoin väärin? että ymmärrän, vai että valvoo, vai ihmettelen,v ai mikä tässä nyt oli se paha? kiitos viitseliäisyydestä vastata

[/quote]

Tuollainen äimistely antaa ihmisestä ahdasmielisen ja typerän kuvan. Että "kun minä elän näin, se on normi ja kaikki siitä poikkeava on omituista ja ihmeteltävää".

Miksi pitäisi joululomalla elää arkiaikataulun mukaan? Sanopa se. Jos sinille sopii ja on luontaista herätä aikaisin, toisille taas myöhään valvominen ja nukkuminen sopii paremmin. Ihan sama, milloin on hereillä, se nukkumiseen kuluva aika on kumminkin keskimäärin sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:41"]

[/quote] Sitä minäkin ihmettelen. Toki tuo teini valvoo noin kolmeen neljään nyt lomalla, mutta en tajua silti miksi se skypettely kavereiden kanssa on yöllä kivempää kuin aamulla. Tai no, tajuan, valvottiin itsekin pitkät yöt kavereiden ollessa yökylässä. Mutta herättiin silti aikaisin.

[/quote] tahtoisin nyt kysyä, että mitä sanoin väärin? että ymmärrän, vai että valvoo, vai ihmettelen,v ai mikä tässä nyt oli se paha? kiitos viitseliäisyydestä vastata

[/quote]

Tuollainen äimistely antaa ihmisestä ahdasmielisen ja typerän kuvan. Että "kun minä elän näin, se on normi ja kaikki siitä poikkeava on omituista ja ihmeteltävää".

Miksi pitäisi joululomalla elää arkiaikataulun mukaan? Sanopa se. Jos sinille sopii ja on luontaista herätä aikaisin, toisille taas myöhään valvominen ja nukkuminen sopii paremmin. Ihan sama, milloin on hereillä, se nukkumiseen kuluva aika on kumminkin keskimäärin sama.

[/quote] Ikävää jos siitä tuli sellainen kuva. TUota omaa teiniä ihmettelin. Muut tehkööt miten sopii. Kiitos sinulle vastauksesta.

Vierailija
24/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:39"]

Miksi te haluatte valvoa yöllä? Eihän siinä ole mitään iloa, kun kaikki muut nukkuvat ja kaikki paikat ovat kiinni. Paremmin sitä elämää näkee valoisaan aikaan.

[/quote]

Yöllä on rauhallista ja hiljaista. Lukeminen ja kirjallisten töiden tekeminen ja jopa ajatteleminen on rauhallisempaa ja tuotteliaampaa. Päivisin elää toisten tahdin mukaan, yöllä on aikaa olla itsekkäämpi.

Vierailija
25/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä tulee parempia sävellyksiä. Päivällä tuntuu jotenkin teennäiseltä ja työ jumittaa.

Vierailija
26/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä unirytmi vähän sekaisin kun kipeänä nukuttiin vaikka miten mutta herättiin just 1v tytsyn kanssa, juon kahvin ja aamuhommat tässä nopeasti ja jee jee pulkkamäkeen!

Täytyy alkaa rypistää että ollaan taas ensi viikon jälkeen 9-22 rytmissä tämän 12-01 sijasta.

Vierailija
27/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielläni olisin aamuvirkku, mutta kun en vaan ole. Helpompaa olisi, kun Suomi on aikataulutettu aamuvirkkujen rytmin mukaan. Joku tuossa väitti, että kaikki nukkuu suunnilleen saman verran, eri aikaan vaan. Näinhän se ei myöskään ole, vaan unentarve on yksilöllistä. Keskimäärin aikuinen kai tarvitsee 7-8 tunnin yöunet, mutta sitten on niitä, jotka pärjää vähemmällä ja niitä, jotka tarvitsevat enemmän unta.

Vierailija
28/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

There are two kinds of people in the world: Morning people and people who want to shoot morning people:)

Vierailija
29/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:42"]

Mielläni olisin aamuvirkku, mutta kun en vaan ole. Helpompaa olisi, kun Suomi on aikataulutettu aamuvirkkujen rytmin mukaan. Joku tuossa väitti, että kaikki nukkuu suunnilleen saman verran, eri aikaan vaan. Näinhän se ei myöskään ole, vaan unentarve on yksilöllistä. Keskimäärin aikuinen kai tarvitsee 7-8 tunnin yöunet, mutta sitten on niitä, jotka pärjää vähemmällä ja niitä, jotka tarvitsevat enemmän unta.

[/quote]Päejääkö ne oikeasti vähemmällä vai ovat vaan hitaampia elämässään ja ottavat päivällä pienet torkut.

Vierailija
30/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen nukkumaan normaalisti siinä klo 3.00 ja herään klo 13-14 :) Se on mulle se luontaisin rytmi.

Vierailija
31/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään syytä herätä aamulla, nukun helposti 10-12 asti. Joskus jopa 13.00 :D

Mutta jos herätyskello soi esim. Klo 7 aamulla, niin ei ole ongelmaa nousta ylös. Tai tiedän että pitää lähteä aamulla jonnekin, nousen mielelläni!

Vierailija
32/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jo klo 8 on sellainen, että jos sen pitempään nukun, tulee huono olo. Vaikka olisin edellisenä iltana valvonut neljään, silti on noustavat viimesitään klo 8; sisäinen kello herättää. Mulle riittää pääsääntöisesti kuuden tunnin unet, joskus viikonloppuisin otan päivätorkut, mutta arkena en, kun töissä ei voi. 

Vierailija
33/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Itseäni tosiaan ärsyttää tuo mieheke, kun nukkuu niin pitkään ja kun yritän nousta, niin kahmasee kainaloon, eikä päästä mihinkään ja nukkuessaankin niin tiukka ote, etten pääse irti herättämättä sitä. En mä jaksa neljää tuntia maata sängyssä, kun voisin vaikka pelata pleikkaria.