Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten joku voi nukkua puoleen päivään?

Vierailija
27.12.2014 |

Toki ymmärrän, jos aamulla kuuden seitsemän aikaan menee nukkumaan, niin nukkuu pidempään, mutta muuten olen aina viimeistään kahdeksalta hereillä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:41"]

Toki ymmärrän, jos aamulla kuuden seitsemän aikaan menee nukkumaan, niin nukkuu pidempään, mutta muuten olen aina viimeistään kahdeksalta hereillä.

[/quote]   No nyt kun loma niin tulee luettua n klo 3 asti yöllä joten unta riittää sitten n kol 14 asti iltapäivällä.

Vierailija
2/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:07"]

Ap tässä. Itseäni tosiaan ärsyttää tuo mieheke, kun nukkuu niin pitkään ja kun yritän nousta, niin kahmasee kainaloon, eikä päästä mihinkään ja nukkuessaankin niin tiukka ote, etten pääse irti herättämättä sitä. En mä jaksa neljää tuntia maata sängyssä, kun voisin vaikka pelata pleikkaria.

[/quote]

Munkin mies nukkuisi vaikka klo 14:00 asti, itse taas herään mielelläni 05:00 - 07:00 välillä. Mies hermostuu ja rupeaa syyttämään minua epänormaaliksi joa ikinen aamu kun herään aikaisin enkä anna hänen koskaan nukkua. Minusta olen kuitenkin itse se normaalimpi osapuoli, koska menemme klo 21:00 lasten kanssa nukkumaan ja minusta aikuinen ihminen ei tarvitse enempää kuin 8 - 10 tuntia unta. Tänään lähdin lasten kanssa aikasin ulos, kun palasimme klo 14:30 mies nukkui vieläkin. Oltiin vielä menty poikkeuksellisesti jo klo 19:00 nukkumaan kun oltiin pyhinä valvottu eli mies nukkui 19.5 tuntia putkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:43"]

[/quote] Sitä minäkin ihmettelen. Toki tuo teini valvoo noin kolmeen neljään nyt lomalla, mutta en tajua silti miksi se skypettely kavereiden kanssa on yöllä kivempää kuin aamulla. Tai no, tajuan, valvottiin itsekin pitkät yöt kavereiden ollessa yökylässä. Mutta herättiin silti aikaisin.

[/quote] tahtoisin nyt kysyä, että mitä sanoin väärin? että ymmärrän, vai että valvoo, vai ihmettelen,v ai mikä tässä nyt oli se paha? kiitos viitseliäisyydestä vastata

[/quote]Tuo viimeinen lause."Mutta herättiin silti aikaisin"

Vierailija
4/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkut ja yöhillujat ovat piirteitä muinaisuudesta. Aikanaan australopithecuslauma hyötyi molemmista tyypeistä. Toiset menivät aikaisin nukkumaan ja toiset valvoivat ja vartioivat lauman turvallisuutta. Aikaisin heräävät tekivät näin puolestaan aamulla.

Vierailija
5/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
6/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Sitä minäkin ihmettelen. Toki tuo teini valvoo noin kolmeen neljään nyt lomalla, mutta en tajua silti miksi se skypettely kavereiden kanssa on yöllä kivempää kuin aamulla. Tai no, tajuan, valvottiin itsekin pitkät yöt kavereiden ollessa yökylässä. Mutta herättiin silti aikaisin.

Vierailija
7/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se joskus menee, esim toissa yönä kiskaisin unta klo 01-12. Toki edellisenä yönä oli tullut vähän valvottua.

Vierailija
8/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unirytmi kun ei ole kaikilla samanlainen. Minä esimerkiksi herään hieman nukkumaanmenoajasta riippuen viikonloppuisinkin aina 8-10 välillä. Mieheni taas nukkuun aivan ongelmitta sinne 12 saakka.

Jos saisi valita, niin itse menisin aina nukkumaan viimeistään puolilta öin, mutta mieheni taas ehkä viideltä aamulla.

Vierailija
9/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette aamuvirkkuja. Ihmiset ovat erilaisia. Itse herään aikaisintaan yhdeksältä, joskus nukun yli puolenpäivän. Koen aamuajan turhana, ja illalla ja yöllä olen virkeimmilläni. Olen yrittäjä joten voin määrittää itse aikatauluni.

Vierailija
10/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella

Vierailija
11/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukahtaa 01 ja mä menen sit vähä ennen kahta. Saatan hyvin nukkua vauvan heräämiseen saakka eli noin 12

Vierailija
12/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso menee nukkumaan kuudelta aamulla ja herää neljältä iltapäivällä. Aika aikaansa kutakin.Sitten kun koulut ja työt taas alkaa rytmit siirtyy normaaleiksi.

Vierailija
13/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:43"]

[/quote] tahtoisin nyt kysyä, että mitä sanoin väärin? että ymmärrän, vai että valvoo, vai ihmettelen,v ai mikä tässä nyt oli se paha? kiitos viitseliäisyydestä vastata

Vierailija
14/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun helposti puoleenpäivään asti, jos olen valvonut syystä tai toisesta yöllä nukkumatta tai menemällä nukkumaan vasta yöllä tai sitten masennus aiheuttaa sen,että "haluaa" vain nukkua.

Vierailija
15/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma perustuu aamuvirkkujen aikatauluun, joten jotkut pitävät aamuvirkkutta normina.

Minä en ole aamuvirkku, olen suorastaan vihainen jos minut herätetään liian aikaisin.

Jos saan herätä rauhassa omaan tahtiini, nukun aina sinne kymmeneen tai yhteentoista asti, riippumatta siitä milloin menen nukkumaan. Jos menen nukkumaan kymmeneltä, saatan nukkua kevyesti 12 tuntia, joten ihanne minulla olisi valvoa yöllä jottei tulisi nukuttua liikaa.

Vierailija
16/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku yleensä saa nukuttua? Mä makaan valveilla helposti kahteen asti ja herään kuitenkin viideltä (ilman herätyskelloa). Päiväunia en nuku.

Vierailija
17/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on unitauti. Eilen nousin 10.30 ja päikkärit kutsui jo 13.30.

Vierailija
18/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta on aamuvirkkuudesta se hyöty, että ehtii nähdä valoisan ajan kunnolla.

Vierailija
19/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:32"]Maailma perustuu aamuvirkkujen aikatauluun, joten jotkut pitävät aamuvirkkutta normina.

Minä en ole aamuvirkku, olen suorastaan vihainen jos minut herätetään liian aikaisin.

Jos saan herätä rauhassa omaan tahtiini, nukun aina sinne kymmeneen tai yhteentoista asti, riippumatta siitä milloin menen nukkumaan. Jos menen nukkumaan kymmeneltä, saatan nukkua kevyesti 12 tuntia, joten ihanne minulla olisi valvoa yöllä jottei tulisi nukuttua liikaa.
[/quote]

Nimen omaan näin!

Vierailija
20/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te haluatte valvoa yöllä? Eihän siinä ole mitään iloa, kun kaikki muut nukkuvat ja kaikki paikat ovat kiinni. Paremmin sitä elämää näkee valoisaan aikaan.