Ethän unohda erota kirkosta
Näissä joulun ja vuodenvaihteiden kiireissä voi jotku asiat unohtua. Jos olet aikonut erota kirkosta ennen uuden verokauden alkamista, niin muista suorittaa kirkosta eroaminen tämän vuoden puolella. Jo yli 70 tuhatta suomalasta on eronnut kirkosta tänä vuonna.
Hyviä ja tasa-arvoisia välipäiviä kaikille. t.ateisti
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:35"]astuuko ero välittömästi voimaan jos toimitan sen kirkkoherranvirastoon maanantaina? Ei taida olla enää aikaa postittaa maistraattiin josta se vielä lähtee eteenpäin. [/quote]Ei sitä maistraatista enää mihinkään eteenpäin lähetetä joten riittänee että jos saat sen postiin alkavalla viikolla, niin ehtii voimaan. Mutta helpoitenhan asia hoituu netissä. Jos et halua käyttää eroakirkosta.fi sivustoa, niin maistaarilla on myös oma virallinen nettipalvelu, mutta en löytänyt sitä nyt, onkohan se poistettu?!? Tulotettava kaavake löytyy täältä http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Uskonnolliseen-yhdyskuntaan-liittyminen-ja-eroaminen/ [/quote] alaikäinen ei boi erota netin kautta. Käsittääkseni jos lähetän sen maistraatille niin sieltä ne ohjaa sen jonnekin (?) Josta lähetetään kirje ja heti kun sen varmistaa saapuneeksi ero astuu voimaan. Eli ei taida ehtiä.
[/quote]
Turha sitä ero on nyt kuitenkaan jättää tekemättä siinä pelossa että se ei ehdi ennen vuoden vaihdetta. Kyllä se ehtii ja jos ei ehdi, niin onpaha sitten kuitenkin tehty.
Älä lähetä sitä eroilmoitusta ainakaan kirkkoherranvirastoon, ne pistää sen silppuriin. Oma tyttäreni lähetti ensin eroilmoituksen seurakuntaa ja totesi seuraavasta verokortista että on edelleen jäsen. Maistraattiin vaan, niin homma toimii.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:38"]
Tänään eroaa yli 0 :]
[/quote]
Siis yli 700
Sitten kun saadaan kristinusko loppumaan, Suomeen iskee islamistit ja maailma pelastuu.Siinä teille ateisteille ja muille pakanoille usko jossa ei kysellä haluatko uskoa vai et. Vaihtoehtoja ei ole.
Aika hyvin on ihmiset ottaneet neuvosta vaarin. Viimeiset päivät on lukemat olleet mukavasti nousussa. Tälle päivälle ennustetaan jo 800 eroa. Tosin sekin on jäljessä viimevuotista, jolloin joulukuun neljä viimeistä päivää kaikki ylitti 1000 eroajan rajan.
Joka tapauksessa tämä on jo nyt kaikkien aikojen toiseksi paras eroamisvuosi, joten ei syytä synkkyyteen :) Tosin vauhti on vieläkin liian hidas, sillä tällä tahdilla menee vielä vuosia, ennen kuin kirkko saadaan erotettua valtiosta. Tahdin pitäisi olla runsaasti yli sadantuhannen per vuosi, että asia saataisiin kunnolla agendalle ja Suomikin saataisiin vihdosta viimein länsimaisten sivistysvaltioiden joukkoon.
Miks mä eroaisin kirkosta, kun sä olet ateisti?
eihän niillä asioilla mitään tekemistä toistensa kanssa.
tee sä omat eroamiset ja liittymisesi..
mä teen omani. Mä olen kirkossa. En mä eroa sieltä.
Että te uskovaiset osaatte olla rasittavia julistuksenne kanssa. Uskokaa perkele tai olkaa uskomatta vaikka saunatonttuun, vaan jättäkää muut rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 08:28"]
Miks mä eroaisin kirkosta, kun sä olet ateisti?
eihän niillä asioilla mitään tekemistä toistensa kanssa.
tee sä omat eroamiset ja liittymisesi..
mä teen omani. Mä olen kirkossa. En mä eroa sieltä.
[/quote]
Avauksessahan luki "Jos olet aikonut erota kirkosta". Eli ei varmaan koske sinua.
Ei ole pakko erotta, mutta luojan kiitos, saa erota jos haluaa. Ainahan näin ei ole ollut.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 08:30"]
Että te uskovaiset osaatte olla rasittavia julistuksenne kanssa. Uskokaa perkele tai olkaa uskomatta vaikka saunatonttuun, vaan jättäkää muut rauhaan.
[/quote]
Hyvällä asiallahan tuossa ollaan, eli ajetaan vakaumusten tasa-arvoa. On väärin että on valtionkirkko, joka on annettu etuoikeuksia, joita ei ole muilla vakaumuksialla. Jokainen tekee oman ratkaisunsa ja suunta on selkästi kirkosta ulospäin. Eihän kirkossa montaa jäsentä olisi, jos sinne otettaisiin vain oma-alotteisesti vapaaehtoisesti liittyvät.
Täytyypä sanoa, ettei kiinnosta vitun vertaa se, mihin kuulun tai en kuulu. Eli en eroa, enkä liity mihinkään. Tällä hetkellä kuulun kyllä kirkkoon, mutta en sitä itse vauvana aikoinaan ole päättänyt.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 08:45"]
Täytyypä sanoa, ettei kiinnosta vitun vertaa se, mihin kuulun tai en kuulu. Eli en eroa, enkä liity mihinkään. Tällä hetkellä kuulun kyllä kirkkoon, mutta en sitä itse vauvana aikoinaan ole päättänyt.
[/quote]
Miksi jatkat jäsenenä vaikka ei selvästikkään uskon asiat kiinnosta, etkä ole edes liittynyt vapaaehtoisesti?
Jo sinut olisi tilattu vauvana vaikka Hufvudstadsbladet, niin jatkaisitko senkin kestotilaajana ja maksaisit laskut kiltisti ihan vain siksi että ei kiinnosta?
En voi ymmärtää miten me suomalaiset voimme olla tällaisia lampaita?!? Kai se johtuu siitä kun on oltu viimeistä sataa vuotta lukuun ottamatta aina suurvaltion käskyläisiä. Aletaan vasta pikkuhiljaa päästä siihen että uskalletaan tehdä yksilötasollakin omia ratkasuita. Menee vaarmaan vielä toiset sata vuotta ennen kuin alkoholivero voidaan harmonisoida muiden länsimaiden tasolle ja luotetaan siihen että ihminen voi itse päättää minkä verran juo, eikä sitä tarvi rajoittaa rahapulalla.
Ap, ole uskomatta vaikka Aurinkoon tai Kuuhun mutta älä tuputa uskomattomuuttasi muille. Ateistit ovat käsittämättömän äänekästä porukkaa joiden on pakko kuuluttaa uskomattomuuttaan joka paikassa ja se ärsyttää. Ai niin, erosin kirkosta jo hyvissä ajoin 26.11. joten sekin on hoidettu. Liityn erään toisen kirkkokunnan jäseneksi ensi vuoden puolella.
Haluun kirkkohäät, niin eroon vasta sen jälkeen.
En missään nimessä. Musta tulee tänään kummi ekaa kertaa elämässäni. Ja ensi kesänä meillä on kirkkohäät!!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 09:28"]
[/quote]
Kirkkohäät ei ole enää muodissa. Typerä syy kuulua kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:34"]
[/quote] Vielä typerämmältä tuntuu tämä joidenkin kirkkopannaan julistaminen
Kirkkohäät ei ole enää muodissa. Typerä syy kuulua kirkkoon.
[/quote]
[/quote]
Miksi henkilö joka aikoo erota kirkosta haluaa kirkkohäät?
up