Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian herkkä?

Vierailija
27.12.2014 |

Ollaan oltu 6 vuotta yhdessä ja aina mies on ollut kova sanomaan joka asiasta. Siis huomauttelee jatkuvasti jostain. Jos vaikka maitopurkki on hetken pöydällä, niin mies kysyy että miksi purkki on pöydällä eikä jääkaapissa. Tai jos pesukone on pessyt ohjelman loppuun, enkä ole heti, siis todellakin heti, laittamassa pyykkejä kuivumaan, tulee mies kysymään onko pyykit ollut pitkäänkin koneessa. Esimerkkejä olisi loputtomiin.

Alkuun ajattelin että meillä on vaan erilainen tapa hoitaa kotia ja minä olen sen verran suurpiirteisempi että tavallaan "ansaitsenkin" vähän huomauttelua. Asiasta riideltiin välillä ja kai kumpikin sopeutui toistensa tapoihin.
Mutta nyt taas, sanomista ja huomauttelua tulee joka asiasta. Millon on kahvi väärällä hyllyllä kaapissa, kaukosäädin eri paikassa, radio on päällä, liikaa jouluvaloja, lapsen lelut lattialla, pyykit liian pitkään koneessa, kahvinkeitin päällä vaikka pannussa olisi kahvia...tätä voisi jatkaa ja jatkaa loputtomiin. Tuntuu, että en kertakaikkiaan osaa tehdä mitään oikein. Tunnen itseni koko ajan ihan idiootiksi, jos vaikka epähuomiossa laitan kahvipurkin väärälle hyllylle kaappiin, koska miehen mielestä teen sen tahallani.

Mies ei juurikaan kotitöihin osallistu. Lapsen kanssa viettää aikaa ihan mielellään työpäivän jälkeen ja käyvät esim.ulkona, jolloin minä siivoan. Jos en siivoa, tulee sanomista. Jos olen siivonnut ja otan vaikka lehden ja menen sohvalle sitä lukemaan, tai alan katsoa vaikka telkkaria, tulee mies joko ilmoittamaan että pitäisi tehdä vielä sitä ja tätä tai ottaa kaukosäätimen ja vaihtaa vaan kanavaa ja alkaa katsomaan jotain muuta.

Olen kurkkua myöten täynnä. Kotona on kireä ilmapiiri, koska tuntuu että olen naimisissa pomoni tai isäni kanssa, en aviomiehen. Tuntuu myös, että miehen kotona ollessa en voi koskaan olla rennosti, vaan koko ajan pitäisi olla tekemässä jotain hyödyllistä.
Tästä ollaan riidelty ja puhuttu eikä se ole johtanut kuin isompaan riitaan. Miehen mielestä olen liian herkkä ja otan kaiken itseeni ja ongelma on vaan minussa. No, itseäni olen tästä syyttänytkin ihan riittävästi, mutta ainako se vika on minussa? Tunnen itseni koko ajan vaan entistä tyhmemmäksi kun en vaan osaa tehdä miehen mieliksi yhtään mitään.
Lisäksi olen niin kyllästynyt tuohon jatkuvaan huomautteluun.
Mitä tässä nyt voi tehdä? En tiedä enää, että mitä tehdä, kun tuntuu että pieleen menee kuitenkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejaot ei näköjään kännykällä toimi! Ap

Vierailija
2/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Miehesi on sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta herkältä, miehesi vain on ilkeä ja inhottava.
Sä et voi olla oma itsesi etkä kotonasi rennosti, selvästikään et ole oikean ihmisen kanssa. Jos kunnon keskustelu ei auta, niin eroa. Pilaat elämäsi ja myös lapsesi, jos jatkat tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
4/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella kuulostaa vähän turhalta nipottamiselta sinun miehesi toiminta. Ymmärrän sinua. En kyllä teidä mitä asialle voisi tehdä, jos kerran puhe ei auta. Kannattaa keskustella ilman riitelyä jos mahdollista.

Vierailija
5/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin sortin kontrollifriikin kanssa olet suhteessa. Relaat vaan. Siis ihan oikeasti Relax. Kumppanisi saa sydärin, mutta pidät vaan itsesi terveenä, jotta voisit suojella jälkikasvuasi.

Vierailija
6/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Tuo kuvauksesi kuulostaa aivan entiseltä pomoltani ja tunnistan tekstistäsi ne ahdistuksen piirteet joita koin silloisessa työpaikassasi. Tuohon ei auta mikään. Ota jalat allesi niin huomaat kuinka silmissä vointisi kohenee! Narsistin uhri olet.

Vierailija
7/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian herkkä. Googlaa "vaativa persoonallisuus".

Vierailija
8/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet kaikki kotityöt? Vaihtakaa rooleja. Mies siivoamaan. Ole sinä lapsen kanssa töiden jälkeen.

Vierailija
9/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan töihin takaisin maaliskuussa, jolloin mies jää muutamaksi viikoksi hoitamaan lasta kotiin. Lapsi menee sen jälkeen hoitoon ja käydään molemmat sitten töissä. Toivon, että tuo miehen jääminen vuorostaan kotiin auttaisi vähän.

Miehellä myös inhottava tapa "omia" lapsi, jos jostain tullut riitaa tai olen tehnyt jotain väärin. Ei anna minun osallistua lapsen hoitoon tai leikkimiseen, vaan hoitaa kaiken marttyyrimaisen suurieleisesti itse.

Terapiassakin käyty, mutta siitä ei meille apua juuri ollut. Erosta ollaan puhuttu ja mies haluaa huoltajuuden ja että lapsi asuisi vuoroviikoin kummankin luona. Mutta lapsi on vielä niin pieni, että tuo vuoroviikoin kummankin vanhemman luona asuminen tuntuu vaan lapsen riepottelulta edestakaisin. Eron tullen haluaisin lapsen jäävän minun luokse ja se taas ei miehelle sovi.

Empä olisi ikinä uskonut tälläistä sanovani, mutta lapsen takia haluaisin vielä jotain yrittää.

Huh, tulipa avauduttua, mutta kyllä helpotti.
Ap.

Vierailija
10/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alunperin aloit edes seurustelemaan tuon tasoisen miehen kanssa vai alkoiko tuo hiljalleen vaivata sinuakin enemmän kun tuo miehen piirre tuli paremmin esiin?

Vierailija
11/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu olemaan kynnysmatto! Hanki oma tahto ja osoita se. Lapsenne ja kotinne on yhteinen. Älä tee miehesi puolesta mitään, tehköön itse! Ole sinä lapsesi kanssa enemmän.

Vierailija
12/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:20"]Miksi alunperin aloit edes seurustelemaan tuon tasoisen miehen kanssa vai alkoiko tuo hiljalleen vaivata sinuakin enemmän kun tuo miehen piirre tuli paremmin esiin?
[/quote]
Tuota olen itsekin miettinyt. Varmaan siinä alkuhuumassa ei vaivannut mikään, kun kaikki oli niin ihanaa. Ajan kuluessa tuo piirrekin alkanut tulla enemmän esiin ja alkanut myös vaivata. Alussa myös laitoin miehen sanomiset sen piikkiin, että ollaan vaan niin erityylisiä, että väistämättä tulee törmäyksiä ja sanomista.
Ap.

Vierailija
13/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua tottakai kahvinkeitin on päällä jos pannussa on kahvia! Muutenhan se jäähtyy!

Vierailija
14/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:20"]Miksi alunperin aloit edes seurustelemaan tuon tasoisen miehen kanssa vai alkoiko tuo hiljalleen vaivata sinuakin enemmän kun tuo miehen piirre tuli paremmin esiin? [/quote] Tuota olen itsekin miettinyt. Varmaan siinä alkuhuumassa ei vaivannut mikään, kun kaikki oli niin ihanaa. Ajan kuluessa tuo piirrekin alkanut tulla enemmän esiin ja alkanut myös vaivata. Alussa myös laitoin miehen sanomiset sen piikkiin, että ollaan vaan niin erityylisiä, että väistämättä tulee törmäyksiä ja sanomista. Ap.

[/quote]

Ymmärrettävää, ja usein suhteen dynamiikka voi hiljalleen muuttua ja tietyt piirteet nousta esiin.

Jos et ole vielä kokeillut niin kokeile tätä: teet tasan mitä sinä lystäät noissa pikkuasioissa. Miehen ehdotuksia et ota kuuleviin korviisi vaan teet kuten haluat, älä kuitenkaan lähde itse neuvomaan miestä eli kostamaan. Mies voi jopa hämääntyä, koska on tottunut siihen, että sinä teet mitä hän sanoo.