Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaudessa syötyjen lääkkeiden vaikutus??

Vierailija
03.01.2015 |

Hei. Jos on syönyt sikiölle haitallisia lääkkeitä ennen, kuin on tiennyt olevansa raskaana, ( eli ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä ) niin vaikuttavatko ne alkioon? Jos siis on lopettanut lääkityksen sinä päivänä, kuin testi näyttää positiivista. Altistuuko alkio näille lääkeaineille jo, vaikkei se saa vielä istukan kautta mitään? Voiko siis olla aiheutunut jotain vakavaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa toimii Hyksin yhteydessä (muistaakseni) palveleva puhelin just tällaisia tapauksia ajatellen. Pyydä neuvolastasi puhelinnumero sinne. Mulla oli käytössä vähän "vakavampi" lääke ja siksi mulle annettiin numero sinne. Mun vauvalla oli/on kaikki hyvin.

Vierailija
2/6 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli antibioottikuuri sillon, kun kakkosta odottelin, siis kuurin saadessa en raskaudesta tiennyt. Keuhkoröntgenkin otettiin. Positiivinen raskaustesti ja soitto lääkärille, rauhoitteli ja sanoi, että syö kuuri loppuun. Terve lapsi syntyi eikä mitään normaalista poikkeavaa ole tässä kuuden vuoden aikana ilmennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 08:51"]

Joo! Mua varmaan pidetään idioottina, mut kun asia vaa aika kovin huolettaa. Ap

[/quote]

Soita sinne Teratologiseen maanantaina.

Vierailija
4/6 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, soittelen maanantaina. Pohdiskelen vain, että rohkenenko syödä vielä tämän ja huomisen päivän lääkkeet. Tosin eihän mulla ja alkiolla vielä ole varsinaista yhteyttä, kun ei vielä istukan kautta saa mitään.. Mutta huolettaa silti, kun netissä monessa paikassa lukee et lääkeaineelle altistuminen alkuraskaudessa voi lisätä epämuodostuman ja keskenmenon riskiä.. Ap

Vierailija
5/6 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä antibiootistako nyt on kyse?

Vierailija
6/6 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Mua varmaan pidetään idioottina, mut kun asia vaa aika kovin huolettaa.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi