Bakteerivaginoosi - aiheuttiko haittaa raskaudelle?
Onko paikalla ketään, jolla olisi todettu raskausaikana bakteerivaginoosia? Käynnistyikö synnytys aiemmin tuon takia tai tuliko muita komplikaatioita? Yleinen, mutta pelottava löydös...:(
Kommentit (11)
Otettiinko sinulta tuo näyte uudelleen muuten vaan vai palasiko oireet kuurin jälkeen? Entäs seuraavat raskaudet, Otettiinko näytteitä varmuuden vuoksi?
Minulla meni raskaus kesken ja lääkäri totesi samalla minulla olevan tuon. Sanoi, että joskus tuo bakteeri voi aiheuttaa km.
Minulla silloin oli raskaus alussa, rv8.
Hoidata pois niin eiköhän se siitä :)
Voi kun ikävää kun kävi noin..:( Tutkimusten mukaan ei olisi alkuraskaudesta haitallinen, vasta rv 13-16, mutta eihän sitä tiedä.
Mulla ollut viidessä raskaudessa, noin 10- viikoilla todettu. Aiheutti veristä vuotoa sinne asti, kaksi meni kesken. :( tsemppiä ja herkästi lääkäriin!
Mulla todettiin loppuraskaudessa kys. vaiva. Ei ongelmaa, vauva syntyi vk 42+0.
Oireilitko vai löytyikö sattumalta?
Minulla todettiin n. viikolla 11. Sain flagyl comp-puikkokuurin. Tuntui olevan lähes kroonisena koko raskausajan. Kokeilin myös maitohappobakteeritabletteja. Kovia supisteluja koko raskauden ajan, mutta vauva syntyi sulti vasta kaksi viikkoa la:n jälkeen käynnistettynä. Aika voimakasta keltaisuutta oli ja allergioita, en tiedä liittyvätkö tuohon mitenkään. Jatkuvan, alkuraskaudesta asti olleen supistelun ainakin yhdistän tuohon. Seuraavissa raskauksissa ei ole ollut mitään samoja vaivoja.