Kuka matikkapää laskisi mulle seuraavanlaisen matikkapähkinän? Liittyy sijoittamiseen
Olen ostanut sijoitustuotetta 27 000 eurolla hintaan 34 000 e/kpl ja minulla on sitä siis 0,797 kappaletta.
Haluaisin tehdä sillä 40 000 e voiton, JA samalla säästää pesämunan uuden 0,797 kappaleen ostoon, eli ostan sitä takaisin kun kurssit droppaavat. Tähtään ostavani sitä takaisin 40 000e/kpl hinnalla sen 0,797 kpl.
Millä kurssilla myyn, jos oletus on, että varoja tulisi olla molempiin?
Lisäbonus on, jos osat laskea, millä kurssilla myyn, jotta kattaisin myytivoitosta koituvat 34% verot.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ollut jokin astetta kiihkeämpi sijoi tus keskustelu?! :Dd Sanat kuten las kin ja kurs si vievät kommentin tarkastettavaksi.
Ap
Mulla meni eilen kun kirjoitin net to tu loista.
#42:
Ok :D
Tää palsta :DDdd
Ap
(Ja tämäkin kommmentti setsuroitiin, kun sen laittoi lainaten 42:n kommenttia!)
Osakesijoittajat be like: ”tuollaisen tuoton saamiseen menee AINAKIN 10 vuotta!”
No, miksi sitten sijoitat niin surkeisiin sijoituksiin?
:D
Ap
Vierailija kirjoitti:
#42:
Ap
(Ja tämäkin kommmentti setsuroitiin, kun sen laittoi lainaten 42:n kommenttia!)
Sijoitatko muuten vai oletko laittanut kaiken tuohon bitcoiniin?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kovin vaikeaa matikkaa. En vaan ymmärrä miten luulet voivasi ennustella pörssikursseja.
Ei se puhu sijoitustuotteista vaan bitcoineista.
Vierailija kirjoitti:
Osakesijoittajat be like: ”tuollaisen tuoton saamiseen menee AINAKIN 10 vuotta!”
No, miksi sitten sijoitat niin surkeisiin sijoituksiin?
:D
Ap
Itse olen teslalla tehnyt parissa vuodessa yli 20t voittoa ja yhä noustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#42:
Ap
(Ja tämäkin kommmentti setsuroitiin, kun sen laittoi lainaten 42:n kommenttia!)Sijoitatko muuten vai oletko laittanut kaiken tuohon bitcoiniin?
Ei ole kaikki kiinni Bitcoinissa. Kokonaisvarallisuudesta vain noin 5%. Osa on kiinni kämpissä, niitä ei kaikkia viitsi muiksi sijoituksiksi muutella. Osakkeitakin on, ainakin toistaiseksi, osin hajautussyistä ja osin koska ei ne vielä rommaa.
Ap
#47:
Se on toki hyvin se. Mutta jos katsotaan mukaan 04/2021 lähteneitä, niin vertailu ois osuvampaa.
Ap
Tuo #-merkki ilmestyy kommenttiini aina, jos palsta setsuroi kommentin kommenttia lainattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#42:
Ap
(Ja tämäkin kommmentti setsuroitiin, kun sen laittoi lainaten 42:n kommenttia!)Sijoitatko muuten vai oletko laittanut kaiken tuohon bitcoiniin?
Ei ole kaikki kiinni Bitcoinissa. Kokonaisvarallisuudesta vain noin 5%. Osa on kiinni kämpissä, niitä ei kaikkia viitsi muiksi sijoituksiksi muutella. Osakkeitakin on, ainakin toistaiseksi, osin hajautussyistä ja osin koska ei ne vielä rommaa.
Ap
Eli olet onnistunut sijoittaja etkä silti osaa edes perusmatematiikkaa.
Uskon kyllä.
Olen hyvä uskomaan asioita.
Joillain ihmisillä on oikein agenda Bitcoinia vastaan. En tajua sitä. Ihan Hesarissa, Kauppalehdessä ja muista medioista nyt puhumattakaan. No, omapahan on itkunsa, kun piti harata vastaan olemattomista syistä.
Ap
Täällä sitä taas jankataan sivutolkulla heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#42:
Ap
ApEli olet onnistunut sijoittaja etkä silti osaa edes perusmatematiikkaa.
Uskon kyllä.
En ole, johan sanoin, että sain perinnön. Toki olen silti onnistunut sijoittaja, koska älysin sijoittaa k r y p t o i h n. Mulla on myös altcoinsalkku.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#42:
Ap
ApEli olet onnistunut sijoittaja etkä silti osaa edes perusmatematiikkaa.
Uskon kyllä.
Miksi ollakseen hyvä sijoittaja pitäisi osata erityisen hyvin matematiikkaa…?
Aion maksaa perintöveroa varten ottamani 230 000e lainan kryptovaluuttojen tuotoilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joillain ihmisillä on oikein agenda Bitcoinia vastaan. En tajua sitä. Ihan Hesarissa, Kauppalehdessä ja muista medioista nyt puhumattakaan. No, omapahan on itkunsa, kun piti harata vastaan olemattomista syistä.
Ap
Heti, kun Bitcoin nousee, itketään, miten se on huijausta. Ja heti, kun se laskee, itketään sitä, miten siihen sijoittaneet menettivät rahansa. Vaikka sellainen, joka ei myy tappiolla, ei ole menettänyt yhtään mitään. 😒
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aion maksaa perintöveroa varten ottamani 230 000e lainan kryptovaluuttojen tuotoilla.
Ap
😬
Ja Bitcoinia ei ole kellään normaalilla (siis ei-vivuttavalla) sijoittajalla juurikaan syytä myydä tappiolla.
Ap
Kun kommentoin nrolle 57, että What?, niin se meni heti sen suuriin
😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun kommentoin nrolle 57, että What?, niin se meni heti sen suuriin
😅
Ap
Sitä vaan että aikamoisen lainan olet joutunut ottamaan pelkästään veroihin.
Saatan joutua maksamaan jopa 34% veroa voitosta. Tai siis joutuisinkin, koska yli 30 000 e pääomatuloista prosentti on 34. Toki 30 000 e:n yli menevältä osalta, mutta silti.
Ap