Kuka matikkapää laskisi mulle seuraavanlaisen matikkapähkinän? Liittyy sijoittamiseen
Olen ostanut sijoitustuotetta 27 000 eurolla hintaan 34 000 e/kpl ja minulla on sitä siis 0,797 kappaletta.
Haluaisin tehdä sillä 40 000 e voiton, JA samalla säästää pesämunan uuden 0,797 kappaleen ostoon, eli ostan sitä takaisin kun kurssit droppaavat. Tähtään ostavani sitä takaisin 40 000e/kpl hinnalla sen 0,797 kpl.
Millä kurssilla myyn, jos oletus on, että varoja tulisi olla molempiin?
Lisäbonus on, jos osat laskea, millä kurssilla myyn, jotta kattaisin myytivoitosta koituvat 34% verot.
Kommentit (73)
Maksa ennemmin perintövero ja myy perimäsi sijoitus. Perintövero on pienempi, kuin myyntivoiton vero. Sijoitat sitten rahat mihin haluat ja mitä itse ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Pesämuna on 27 000e ja voittoa halutaan 71 880e, niin jos myyn kun sijoituksen arvo on 98 880 niin saanen (ilman veroja) tuon voiton? Jos sen arvo on 98 880e, niin kurssinhan tulee olla………?
Ap
Korjaan itseäni: puhtaan myyntivoittosumman riittää tietysti olla 71 880e, koska 27 000, joka alun perin sijoitettiin, on jo tuossa summassa mukana.
Jolloin
x • 0,797 = 71 880e
x = 90 188e
eli dollareissa kurssin olisi oltava 105 040$
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maksa ennemmin perintövero ja myy perimäsi sijoitus. Perintövero on pienempi, kuin myyntivoiton vero. Sijoitat sitten rahat mihin haluat ja mitä itse ymmärrät.
Tuo sijoitus on tehty perintöä myymällä.
Ap
ja euroissa siis kurs sin olisi oltava 90 188e.
Uskoisin, että tämä tullaan näkemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesämuna on 27 000e ja voittoa halutaan 71 880e, niin jos myyn kun sijoituksen arvo on 98 880 niin saanen (ilman veroja) tuon voiton? Jos sen arvo on 98 880e, niin kurssinhan tulee olla………?
Apx • 0,797 = 98 880e,
x = 98 880e : 0,797 ????
= 124 000e ?
Ja tämä on dollarikurssissa….. 144 420$
????
Ap
Jos ymmärsin oikein, että haluat saada osake-erän myynnistä 98880 euroa, niin kyllä sinä laskit tuossa ihan oikein, että myyntihetkellä osakkeen kurssin pitää olla 124 000 euroa. Dollarikurssi sitten vaihtelee päivittäin, joten sitä ei voi sanoa etukäteen.
DI
Mutta jos tehtävän laskee verollisena niin…..
kurssin ois oltava vähän korkeampi! :D
Verot maksan toki, mutta eiväthän ne heti eräänny. Siksi niitä ei ooe aivan pakko saada tuosta kaupasta revittyä. On niihin likvidiä varallisuutta muutoinkin.
ap
#26:
No tuo kohta meni vikaan, eli haluan saada 71 000e.
Ap
Sijoitan kyllä euroilla, mutta assetin kurs sista puhutaan pääosin dollareissa (mikä on tyhmää).
Ap
Hieno oletus yhtälölle, joka ei tule toteutumaan, joten miksi vaivautua?
Laskin.Laski osakkeet puoleen,et saa mitään pesämunia..näin käy se sulaa johki ja kuka muutaman satasen voitosta ees iloitsee.Suolarahoja!
Vierailija kirjoitti:
Bitcoiniako olet ostamassa?
En, vaan myymässä :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hieno oletus yhtälölle, joka ei tule toteutumaan, joten miksi vaivautua?
Totta kai toteutuu ja mitä luultavimmin vielä tässä markkinasyklissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstisi on sekava. Sen lisäksi siinä on komentava sävy. Veikkaan että noista syista ei ole tullut vastauksia. Kukaan tuskin on nykyaikana kateellinen nelinumeroisista summista.
Tuollaisten irtautumishintojen laskeminen etukäteen on viisasta. Onnea sijoituksiin.
Saku P.
Miten niin sekava? Eikö siinä ole annettu kaikki tarvittavat suureet tehtävän ratkaisuun?
Ap
No, jos on kaikki suureet annettu, niin mikset laske itse? Otaksut, että AV-palstalta irtoaisi ihailua ja pesää tuolla briljeerauksellasi.
Olet sijoittanut bitcoiniin? Siihen ei päde mitkään sijoitusneuvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bitcoiniako olet ostamassa?
En, vaan myymässä :D
Ap
Aivan. Saattaa mennä hetki.. muista että joudut maksamaan 30% veron voitosta, ota se huomioon laskelmissasi. Itse olen 20t voitolla kyseisen sijoituksen kanssa tällä hetkellä.
#35: No lopulta lask inkin. Ehkä paine joka tehtävän julkaisemisesta anonyyminä aiheutui, auttoi vähän. Miksi tämä kommenttini lainauksen kera meni setsuuriin!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet sijoittanut bitcoiniin? Siihen ei päde mitkään sijoitusneuvot.
En tietääkseni kysynyt sijoitusneuvoa.
Ap
Onko täällä ollut jokin astetta kiihkeämpi sijoi tus keskustelu?! :Dd Sanat kuten las kin ja kurs si vievät kommentin tarkastettavaksi.
Ap
Miten niin sekava? Eikö siinä ole annettu kaikki tarvittavat suureet tehtävän ratkaisuun?
Ap