Sikamainen jouluvieras oli
Jouluni olisi ollut yksinäinen, joten kutsuin erään ihmisen viettämään aattoa kanssani, yksineläjä hänkin.
Tuli aattona iltapäivällä yhden maissa ja siitäpä se alkoi: perkeleellinen kahvinjuonti. Itse ensitöikseen latasi pannun puolilleen vaikka sanoin hänelle, etten itse juo kahvia muulloin kuin kupillisen aamuisin. Veteli sen puolikkaan naamaansa. Välillä syötiin ja taas kuusi kuppia kahvia. Tämä jatkui koko illan myöhään yöhön asti.
Joulupäivänä sain hänet puolilta päivin kammettua pellolle ja hikisesti kahvipurkin pohjalla oli kolmen sentin kerros kahvia. Perkule! Itellä yksi kahvipaketti kestää kaksi viikkoa joten en osannut hurjimmissakaan kauhukuvissa ennakoida tuollaista kahvin suurkuluttajaa.
Eilen tarkastelin kangaspäällysteistä sohvaani kun näytti, että siinä olisi ollut tummahko pläntti. OLI stana juuri siinä paikassa, jossa tänä nyiverö oli istunut. Sen mustat farkkurähjät olivat värjänneet sohvan istuintyynyyn tumman läiskän, joten tänään pitää yrittää jotenkin saada se pska siitä pois.
Olin ostanut hänelle muutaman lahjan ja hänkin toi tullessaan kohvehtirasian, jonka sitten suurimmaksi osaksi itse mussutti naamaansa.
Ensi joulun vietän yksin!
Kommentit (45)
En kyllä ihmettele yhtään, että ap on yksinäinen.
Oikeammin parempi olla yksin kuin huonon kumppanin kanssa.
Menetin mieheni 2 vuotta sitten ja hän pisti riman korkealle. En ole yksinäinen vaikka olen yksin.
ap
Ymmärrän ap:ta. Menettekö te muka kylässä keittelemään itse kahvia ja vielä useampaan kertaan?
Oliko vieras mt-kuntoutuja? Vai oletko sinä?
En ole mt-kuntoutuja vaan luonnostani hyvinkin tervejärkinen. Vieras lienee tuleva avohoitopotilas ellei sitä ennen nitkahda kofeiinin yliannostukseen. Pakko-oireena tankillinen kahvia joka toinen tunti.
ap
No, herran pieksut, eikö sulla muuta tarjottavaa ollut kuin suklaata ja kahvia? Jouluillallinen olisi vähimmäisvaatimus. Pakko ajatella, että taas Porvoossa.
Herran pieksu on hyvä ja lukee ajatuksen kanssa avauksen. Siitä käy kyllä ilmi ruokailu jossa ei euroakaan säästelty. Perinteinen jouluateria oli. Ja kahvia päälle :)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:06"]
Olishan se voinut vaikka paskoa koko sohvan.
[/quote]
Aivan, ensi jouluksi tilaat joulujuopon, jolle ei kahvi kelpaa, vaan viuna!
Siis eiks sul ollu viiniä, glögiä tai vaikka olutta tarjota?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:25"]
Kiitos vinkistä ja tarkastelin sohvaa uudemman kerran ja löytyi toisestakin tyynystä sanomista. Suklaata noin neliösenttimetrin alalla. Varmaan pyyhkinyt siihen sormensa, ...ttu!
No on rahaa ostaa kyllä kahvia kun olen hyvätuloinen mutta rajansa kaikella. Miten ihmisen maha edes kestää tuollaista kahvimäärää. Myrkytystila?
[/quote]
Me kahvikissat siedämme kahvimääriä, joista kaltaisesi tekokahvinjuoja voi vain haaveilla :)
Osta kalliimpi sohva, jossa on irrotettavat päälliset ja/tai käännettävät tyynyt.
No mitä sä ton menit kutsumaan, et selvästi tykkää ja läsnäolonsa vain harmitti. Olisit kutsunut jonkun kivan, joka juo pussiteetä.
Mua ei kahvin ryystäminen ois haitannut, mutta sohvassa peffan jälki olisi saanut raivonpartaan. Mulla uusi vaalea sohva, jossa pidän istuinosassa torkkupeittoa suojana; kokemusta vaaleasta nahkasohvasta, johon tummat farkut jättivät jäljet, jotka eivät koskaan lähteneet pois.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:12"]
Mua ei kahvin ryystäminen ois haitannut, mutta sohvassa peffan jälki olisi saanut raivonpartaan. Mulla uusi vaalea sohva, jossa pidän istuinosassa torkkupeittoa suojana; kokemusta vaaleasta nahkasohvasta, johon tummat farkut jättivät jäljet, jotka eivät koskaan lähteneet pois.
[/quote]
Miksi te ostatte sellaisia sohvia joilla ei saa istua?? Koristeeksi?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:58"]En ole mt-kuntoutuja vaan luonnostani hyvinkin tervejärkinen. Vieras lienee tuleva avohoitopotilas ellei sitä ennen nitkahda kofeiinin yliannostukseen. Pakko-oireena tankillinen kahvia joka toinen tunti.
ap
[/quote]
Jos se ei kestäny sua muuten?
Miksi et kerro siitä vieraasta muuta?
Juttelitko?
Luulis että tommonen kahvin suurkuluttaja tajuis tuoda omat kahvit mukanaan. Ei voi olettaa, että juuri häntä varten on varattu 1 pkt/päivä.