Sikamainen jouluvieras oli
Jouluni olisi ollut yksinäinen, joten kutsuin erään ihmisen viettämään aattoa kanssani, yksineläjä hänkin.
Tuli aattona iltapäivällä yhden maissa ja siitäpä se alkoi: perkeleellinen kahvinjuonti. Itse ensitöikseen latasi pannun puolilleen vaikka sanoin hänelle, etten itse juo kahvia muulloin kuin kupillisen aamuisin. Veteli sen puolikkaan naamaansa. Välillä syötiin ja taas kuusi kuppia kahvia. Tämä jatkui koko illan myöhään yöhön asti.
Joulupäivänä sain hänet puolilta päivin kammettua pellolle ja hikisesti kahvipurkin pohjalla oli kolmen sentin kerros kahvia. Perkule! Itellä yksi kahvipaketti kestää kaksi viikkoa joten en osannut hurjimmissakaan kauhukuvissa ennakoida tuollaista kahvin suurkuluttajaa.
Eilen tarkastelin kangaspäällysteistä sohvaani kun näytti, että siinä olisi ollut tummahko pläntti. OLI stana juuri siinä paikassa, jossa tänä nyiverö oli istunut. Sen mustat farkkurähjät olivat värjänneet sohvan istuintyynyyn tumman läiskän, joten tänään pitää yrittää jotenkin saada se pska siitä pois.
Olin ostanut hänelle muutaman lahjan ja hänkin toi tullessaan kohvehtirasian, jonka sitten suurimmaksi osaksi itse mussutti naamaansa.
Ensi joulun vietän yksin!
Kommentit (45)
Nyt sulla on pysyvä muisto huonosta vieraasta eli et lankea kutsumaan kahvi-kaunoa uudelleen.
36. Tottakai juteltiin. Se se olis vielä puuttunut, että puoli vuorokautta hiljaa kuin mykkä pskalla.
30. Sohvassa on irtopäälliset ja käännettävät tyynyt. Perseenjälki ei lähde tyynyä kääntämällä