Tunnen itseni surkeaksi, kun ei ole varaa viedä lapsia lomalle. Exä vie aina
Lapset käy yhä joka vuosi isänsä kanssa Välimerellä. Ennen tehtiin nuo reissut perheenä. Eron jälkeen en oo käynyt lapsien kanssa Tallinnaa pidemmällä ja siitä on jo 5 vuotta. Oon toki iloinen lasten puolesta, että isänsä vie heidät lomalle. 50/50 huoltajuus muutenkin.
Kommentit (14)
Kotimaassakin voi matkailla. Vie luontoretkelle tms. lähes ilmaista tekemistä. Ja varmasti lapset nauttivat ja muistavat isompana lämmöllä.
Mä olin ihan helvetin tyytyväinen, että ex vei matkoille, huvipuistoihin, jne. Mä sain levätä ja viettää heidän kanssa joutoaikaa lomilla, jne...
Olisin erittäin tyytyväinen tilanteeseen. Monilla ex ei edes osallistu lasten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ihan helvetin tyytyväinen, että ex vei matkoille, huvipuistoihin, jne. Mä sain levätä ja viettää heidän kanssa joutoaikaa lomilla, jne...
Täällä toinen, jolle matkustaminen on enemmän rasite, kuin rentouttavaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kotona oleminen oli meidänkin lapsille toive, kun kysyin mitä he haluaisivat tehdä.
Meillä taas minä vien lapset lomilla matkoille ja maksan kaikki muutkin suuremmat kulut. Exä keskittyy myös omilla viikoillakin itseensä ja lapset ovat täällä silloinkin pitkiä aikoja, kun exä on "jossain" eikä lapsille ole kunnollista ruokaa kaapissa tai edes annettu kaupparahaa.
En nyt tiedä ap, miksi kadehdit maksajan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kotona oleminen oli meidänkin lapsille toive, kun kysyin mitä he haluaisivat tehdä.
Niin, ap, lapsetko sitä huonoa omatuntoa sinulle aiheuttaa mankumalla, kun et koskaan vie heitä mihinkään? Hyvän vanhemmuden merkki, ei ole lomamatka vaan läsnäolo ja lasten kuunteleminen, mitä he esim lomalla haluaisivat tehdä.
Niin, kannattaa surkutella lopun elämänsä asioilla joille ei itse voi mitään. Sehän se varmaan auttaakin, eikä lapsetkaan huomaa sun katkeruutta.
Käy pyytämässä kirjolta apua.Tuttavakin sai matkan Italiaan lasten kanssa vaikka oli rahaa tilillä ennestäänkin.
Kyseessä on itsetunto-ongelma. Tunnet itsesi huonoksi, koska et pysty rahoittamaan ulkomaanmatkoja. Lapset tuskin kokevat asiaa samalla tavalla eikä ole olemassa mitään velvoitetta, että jokaisen vanhemman on vietävä lapsensa ulkomaille x kertaa ennen kuin nämä täyttävät 18v. Lopeta tuollainen typerä vertailu toiseen vanhempaan.
Mitä sitten? Anna exän viedä jos hänellä rahaa on. Ei minua haittaisi yhtään, enkä varsinkaan itseäni surkeaksi tuntisi.
Lapset pääsevät matkailemaan, hyvä juttu. Ex maksaa, hyvähyvä.
Laita joka kuukausi vähän säästöön matkaa varten. Parissa vuodessa kyllä kertyy tarpeeksi kivaa lomamatkaa varten.