Toimistolle työhön palaaminen ja riskiryhmään kuuluminen
Miten muilla? Onko muidenkin riskiryhmäläisten palattava toimistotyöhön toimistolle, vaikka etätyölle ei ole estettä?
Kommentit (41)
Rehellisesti sanottuna ärsyttää lukea tällaista. Joko ymmärrätte millaista lähityöntekijöillä on ollut koko pandemian ajan ja suurin osa ajasta vielä ilman rokotteiden suojaa?
Niin sitä vaan hyvin moni riskiryhmäläinen joutui töihin menemään ja pelkäämään koko ajan. Samalla luettiin somesta miten ihmiset vinkuvat rajoitusten poistoon ja kuinka maski ahdistaa. Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on riskiryhmä? Kuuluuko verenpaineesta ja astmasta kärsivät siihen? Tutkimusten mukaan, korona ei pahenna oireita... Joten?
Voitte vastata mitä haluatte, en jää lukemaan.
Ei vielä tässä vaiheessakaan tiedä?🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
pitää palata takaisin normaaliin, mutta se toimii vain jos rokotekriittiset saadaan eristettyä muista.
Taas yksi, joka ei rokotteiden tehoon usko. 😂
Mä syön sytoja. Vaihdoin suojainpuutteen aikaan sairaalasta vanhainkodin puolelle, mutta ihan itse on joutunut itsestään huolehtimaan tähän saakka myös lähityössä. Pystyt siihen kyllä.
Mikä ne riskiryhmät tällä hetkellä on? Itse olen ollut siellä, en ole ja taas ollut. Toimistolle mennyt koko ajan.
Kuulehan ap.
Eikös ne rokotukset turvaa myös riskiryhmäläiset?
Jos oot rokotukset ottanut olet suojattu. Niin paljon, kun nyt rokotuksilla voi yleensä ihmisen suojata.
Toki voit itse sopia työnantajasi kanssa, että hyväksyykö hän sinulle yksin edelleen etätyön.
Mitään pakkoa työnantajalla ei tuohon ole.
Vähän tuntuu siltä että olet yliahdistunut koronasta kaikkinensa.
Jos olet ja pelkäät koronaa aivan sairaaloisesti, niin mitään muuta mahdollisutta sinulla ei ole, kuin irtisanoutua työstäsi ja sulkeutua täysin kotisiisi, sekä välttää käymästä kaupassa ja yleensä missään kotis ulkopuolella.
Raakaa tekstiä mutta tämä on totta.
Meitä on muitakin, jotka ovat aivan samassa tilanteessa kuin sinä ap.
Mutta rokotettuna uskon olevan edelleen suojattu vakavalta koronalta, niin paljon kuin se mahdollista on.
Voin saada koronatartunna myös työmatkoilla, koska joudun käyttämään työmatkoihini julkista liikennettä. Olen kuitenkin tasapainoinen ihminen, ei sairaaloisia pelkoja eikä ahdistusta koronasta.
Sen elämä tämän sairauteni aikana on minulle opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Lääkityksen takia vastustuskyvyltään vajaana palaaminen maskittomien ja mahdollisesti rokottamattomien sekaan hirvittää.
Minun työnantaja ei ole missään vaiheessa tiennyt sairauttani tai lääkitystäni.
Teettekö te niistä julkisia asioita?
Otin lopputilin. Preferoin henkeni ennen paskaduunia. Ikää yli 50 vuotta, joten tuskin tulen työllistymään enää. Joten yksi elätti enemmän elätettävänä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työnantajan pitää voida vakuuttaa että yhtään rokotekriittistä ei ole töissä ennen kuin itse palaan.
Kannattaa irtisanoutua.
öö miksi mullahan on rokote.
Järkenihän sen sanoo että sinun kannattaa irtisanoutua jos ehtosi totella työnantajaa on että hän kertoo muiden terveystiedot ja mielipiteet sinulle. Miksi sinun järki ei toimi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Moni riskiryhmäläinen on ollut töissä esim. sairaalassa koko koronakauden, matkustanut julkisilla jne. Oletko sinä nyt joku lumihiutale?
Miten tämä nyt liittyy aloitukseen, jossa on selvästikin kyse työstä, jota voisi aivan hyvin tehdä etänäkin?
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna ärsyttää lukea tällaista. Joko ymmärrätte millaista lähityöntekijöillä on ollut koko pandemian ajan ja suurin osa ajasta vielä ilman rokotteiden suojaa?
Niin sitä vaan hyvin moni riskiryhmäläinen joutui töihin menemään ja pelkäämään koko ajan. Samalla luettiin somesta miten ihmiset vinkuvat rajoitusten poistoon ja kuinka maski ahdistaa. Just joo.
Jos itse ymmärrät että se on kamalaa, niin miksi ihmeessä haluat samaa muillekin? Eikö olisi parasta että kaikki joilla on mahdollista etätöitä tehdä, saisivat jäädä halutessaan etätöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse ymmärrät että se on kamalaa, niin miksi ihmeessä haluat samaa muillekin? Eikö olisi parasta että kaikki joilla on mahdollista etätöitä tehdä, saisivat jäädä halutessaan etätöihin.
Turha palstalla kysellä. Sinun pitää ne kaikki terveystietosi antaa työnantajalle. Joko ap sen teki?
Vierailija kirjoitti:
Otin lopputilin. Preferoin henkeni ennen paskaduunia. Ikää yli 50 vuotta, joten tuskin tulen työllistymään enää. Joten yksi elätti enemmän elätettävänä yhteiskunnalle.
Sä teit ison päätöksen, mutta toki se on niin, että vain itse voi oikeasti vaikuttaa omaan turvallisuutensa tässä asiassa.
Mutta ehkäpä jopa yhteiskunta pelaa tässä nollasummapeliä - joku toinen työllistyi siihen sun paikkaan ja sä tavallaan saat ne korvaukset mitä hän sua ennen.
Itseä hirvittäisi lähinnä mahdollisesti jopa 50 vähävaraista tulevaa vuotta, mutta hyvää terveyttä ja antoisaa elämää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työnantajan pitää voida vakuuttaa että yhtään rokotekriittistä ei ole töissä ennen kuin itse palaan.
Kannattaa irtisanoutua.
Järkenihän sen sanoo että sinun kannattaa irtisanoutua jos ehtosi totella työnantajaa on että hän kertoo muiden terveystiedot ja mielipiteet sinulle. Miksi sinun järki ei toimi?
öö inhoan rokotekriittisiä, mun vanha isä saattaa kuolla teidän takia. joten en näe teitä ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa irtisanoutua.
öö inhoan rokotekriittisiä, mun vanha isä saattaa kuolla teidän takia. joten en näe teitä ihmisinä.
Ahaa kommentin taisi kirjoittaa joku älyllisesti rajoittunut. Kysy isältäsi mitkä ovat oikeutesi toimia työpaikan ajatuspoliisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Moni riskiryhmäläinen on ollut töissä esim. sairaalassa koko koronakauden, matkustanut julkisilla jne. Oletko sinä nyt joku lumihiutale?
Miten tämä nyt liittyy aloitukseen, jossa on selvästikin kyse työstä, jota voisi aivan hyvin tehdä etänäkin?
Siitä on jo tehty aika monta tutkimuksenpoikasta, että keskimäärin se työn teho ja täsmällisyys ei 100%etänä ole yhtä hyvä kuin yhteisössä. Toki varmasti joku koodari pystyy koodaamaan kunhan on kone edessä, mutta pääsääntöisesti näissä töissä ainakin osittainen etätyö-malli jatkuu. Toinen asia on toki se, että työnantajalle tulee kaikenlaisia 'työpistevelvotteita' siitä sun kotitoimistosta, joten monasti taitaa olla vain yksinkertaisempaa määrätä kaikki takaisin kuutioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa irtisanoutua.
Ahaa kommentin taisi kirjoittaa joku älyllisesti rajoittunut. Kysy isältäsi mitkä ovat oikeutesi toimia työpaikan ajatuspoliisina.
torakat yrittää puhua, kivaa. Varmasti tapan ainakin pari torakkaa jos isä kuolee teidän takia.
Itä-Helsingissä koulussa painettu riskiryhmäläisenä koko aika. Raskasta on ollut, mutta nythän on rokote eli pahin on ohi.
Miten se on lähityötä tekeviltä pois jos joku saa jatkaa etätyötä?
Mikä on riskiryhmä? Kuuluuko verenpaineesta ja astmasta kärsivät siihen? Tutkimusten mukaan, korona ei pahenna oireita... Joten?
Voitte vastata mitä haluatte, en jää lukemaan.