Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimistolle työhön palaaminen ja riskiryhmään kuuluminen

Vierailija
22.10.2021 |

Miten muilla? Onko muidenkin riskiryhmäläisten palattava toimistotyöhön toimistolle, vaikka etätyölle ei ole estettä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työnantajan pitäisi taata työturvallisuus? Maskeja ei vaadita, ja samaan aikaan paikalla olevien määrää ei rajoiteta.

Vierailija
2/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä riskiryhmä, mihin kuulut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin voi töihin palata turvallisesti. Etenkin rokotuksen ottaminen varmistaa turvallisyåuuden.

Vierailija
4/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö ei ole mikään perusoikeus. Työantaja olisi ihan hyvin voinut vaatia tekemään työt vaikka koko ajan toimistolla.

Vierailija
5/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityksen takia vastustuskyvyltään vajaana palaaminen maskittomien ja mahdollisesti rokottamattomien sekaan hirvittää.

Vierailija
6/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa hysteriaa taas. Monet riskiryhmäläiset ovat koko ajan olleet lähiopetuksessa hoitaen lapsia, siivoten, keittäen, kassalla myyden jne.

Vierailija
7/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää palata takaisin normaaliin, mutta se toimii vain jos rokotekriittiset saadaan eristettyä muista.

Vierailija
8/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatilanteen ollessa edelleen pahana, meillä saa halutessaan jatkaa etätyötä.

Vierailija
9/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan etätyössä. Teen asiakaspalvelutyöt ja kuulun ns. riskiryhmään. 

Vierailija
10/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Moni riskiryhmäläinen on ollut töissä esim. sairaalassa koko koronakauden, matkustanut julkisilla jne. Oletko sinä nyt joku lumihiutale?

Vierailija
11/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmäläisyys ei ole mikään etuoikeuksia antava asia. Ennemminkin tekosyy, jota osa käyttää jäädäkseen kotiin laiskottelemaan. Iso osa riskiryhmäläisistä on ollut ihan normaalisti töissä koko epidemian ajan. Moni jopa ilman sen kummempia suojia. 

Vierailija
12/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveydellisistä syistä voi saada sairauslomaa. Mitään muuta perustetta ei ole jäädä kotiin, jos kutsu toimistolle käy. 

Vierailija
13/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat ison nipun FFP2-maskeja, pidät niitä töissä, jolloin ei ole niin vaikutusta sillä vaikka työkaverit olisi maskittomia. Näin meillä on toimittu ja hyvin on selvitty myös altistustilanteista ilman tartuntaa. Kyllä muakin harmittaa, että tilanne on nyt päätetty antaa mennä vaan, mutta riskiryhmäläinen voi suojella itseään kun muut ei sitä tee.

Vierailija
14/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt sinne töihin vaan. Niin on joutuneet monet muutkin tekemään koko koronahulinan ajan.

Vierailija
15/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajan pitää voida vakuuttaa että yhtään rokotekriittistä ei ole töissä ennen kuin itse palaan.

Vierailija
16/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin harmittaa, että tilanne on nyt päätetty antaa mennä vaan, mutta riskiryhmäläinen voi suojella itseään kun muut ei sitä tee.

Aivan liian monelta on mennyt mielenterveys tai muuten toimintakyky laskenut tähän mennessä. Jo alusta asti olisi pitänyt tehdä niin, että riskiryhmäläiset tai muuten pelokkaat olisivat ihan itse suojelleet itseään. "kun muut ei sitä tee" asenne on niin minäminäminä kuin olla vaan voi. Niistäkin heikoimmista ja sairaimmista, joita me kaikki lähdimme oman terveytemme kustannuksella suojelemaan, suurin osa olisi tähän päivään mennessä kuollut joka tapauksessa. Heitä ei enää ole, mutta meillä on Suomi täynnä mm. pahoinvoivia nuoria.

Vierailija
17/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työnantajan pitää voida vakuuttaa että yhtään rokotekriittistä ei ole töissä ennen kuin itse palaan.

Kannattaa irtisanoutua.

Vierailija
18/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa irtisanoutua.

öö miksi mullahan on rokote.

Vierailija
19/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkityksen takia vastustuskyvyltään vajaana palaaminen maskittomien ja mahdollisesti rokottamattomien sekaan hirvittää.

Miten tämä lääke on vaikuttanut aiemmin saatko kaikki taudit? Vai onko pelkkä oletus sen takia koska reseptissä niin lukee. Mulle ainakin lekuri sano että vastustuskykyä alentava lääke voi jopa estää koko taudin ja sitä jopa tutkittiin silloin. Ikinä saanut yhtäkään flunssaa.

Vierailija
20/41 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ottanu rokotteita, olen tehnyt kokoajan etätöitä mutta nyt työporukan mammat haluaa koko porukan toimistolle sosiaalisoitumaan. Aika harmi jos joku meistä rokottamattomista sattuu tuomaan koronan tullessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä