Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mä odotan joulua

Vierailija
22.10.2021 |

Joulu on niin ihanaa aikaa. Ei haittaa edes teinin lahjojen ostaminen.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittajalla on ollut aika huikea vuosi. Ero miehestä, muutto muualle, työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy parissa kuukaudessa, oman talon osto, auton osto ja mukavia töitäkin löytyi! Woop woop.

On sillä huikea elämä. Ihme mitä kaikkea se ehtiikään, vaikka tuntuu olevan täällä 07.00-23.00 joka päivä, varmaan myös jouluna 🤭

Vierailija
42/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaakirkko, helluntaikirkko, ev.lut. kirkko. Eli sulla on jo kolmas kirkko sitten menossa. Mikä on saanut sut vaihtamaan kirkkokuntaa niin usein? 

En itse kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontosuuntaan, joskus vaan mietin mielessäni, miksi niitä mahtaa olla niin paljon. Jokaisella omat jumalansa?

Helluntaiseurakuntaan kuuluin pienenä, kun vanhempani olivat jäseniä. Nuorena liityin vapaakirkkoon, tuli erotetuksi sieltä ja luterilainen olen nyt ollut jo 26 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jouluihminen mutta ero 3v sitten on saanut fiiliksen latistumaan. Oikein harmittaa mutta nyt en odota joulua ollenkaan. Toivon että joskus siihen vielä palaa se vanha taika

Vierailija
44/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ton yhteisen jouluaterian takiako joulu on susta niin ihanaa aikaa? Vai mistä syystä?

Tykkään kun on joululoma, ei töitä eikä koulua.

Saahan sitä lomaa milloin vain, kun pyytää ja on varaa ottaa. Joko vuosilomapäiviä tai vaikka palkatonta.

Meillä ei kolmi vuorotyössä saa lomaa milloin vaan.

Jouluvapaat jaetaan tasaisesti kaikille vuorotellen, listojen mukaan.

Esimerkiksi sairaaloissa ja eri hoitolaitoksissa on työssä myös sinkkuja.

Nämä sinkut haluavat usein ollakin työvuorossa joulunaikaan, just aattona ja joulunpyhinä.

Ja jos he toivovat sekä aamu-ilta- että yövuorot joululle, niin tokihan se tosi suuri onni, niille useille muille hoitajille, jotka erityisesti haluavat jouluaatto illan viettää pienten lastensa ja koko perheensä kanssa.

Meitä ihmisiä kun on niin erilaisia ja joka lähtöön.  On paljon yksinäisiä ihmisiä, joille joululla ei ole yhtään mitään merkitystä, koska se saatta vain ahdistaa ja tuoda mieleen ne lapsuuden joulut, jolloin oli vielä onnellista ja viatonta aikaa ja vanhemmat ja muut ympärillä.

On muitakin syitä skipata joulu, jokaisella omansa.

Onneksi nykyisin on suurissa kaupungeissa myös jotkut pubit tai baarit avoinna jouluaattoinakin.

Sinne voi mennä istuskelemaan ja juttelmaan muiden kanssa, ja taatusti niissä jutuissa ei joulusta puhuta, vaan aivan jostain muusta.

Vierailija
45/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin rakastan joulua. Mutta se joulunalushössötys on kamalaa. Teen sitä vain sen verran, kuin on välttämätöntä, jotta jouluna voisi vain olla ja nauttia. Valmista ruokaa kaapeissa moneksi päiväksi. Ei tarvitse kokata, kun riittää, että nostetaan ruoka-ajan lähestyessä ruoat pöytään ja syödään. Lämmittää saa jokainen ihan itse oman annoksensa, jos ei halua kylmänä syödä.

Se hössötys on just parasta. Ihana käydä kaupoissa missä soi joululaulut ja sit ulos lumisateeseen... Kaikki suunnittelu, leipominen, jotain mitä odottaa... ♡♡ Ihanaa! Oon jo nyt fiiliksissä.

Vierailija
46/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaakirkko, helluntaikirkko, ev.lut. kirkko. Eli sulla on jo kolmas kirkko sitten menossa. Mikä on saanut sut vaihtamaan kirkkokuntaa niin usein? 

En itse kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontosuuntaan, joskus vaan mietin mielessäni, miksi niitä mahtaa olla niin paljon. Jokaisella omat jumalansa?

Helluntaiseurakuntaan kuuluin pienenä, kun vanhempani olivat jäseniä. Nuorena liityin vapaakirkkoon, tuli erotetuksi sieltä ja luterilainen olen nyt ollut jo 26 vuotta.

Miks sut erotettiin? Onpa rajua toimintaa!

T. Evlut

Vierailija
47/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jouluihminen mutta ero 3v sitten on saanut fiiliksen latistumaan. Oikein harmittaa mutta nyt en odota joulua ollenkaan. Toivon että joskus siihen vielä palaa se vanha taika

No eron jälkeen kannataa viettä aivan erilaine joulu kuin aikaisempina vuosina.

Matkustaa ulkomaille, jolloin joulu unohtuu kokonaan.

Tai varata upeisa maisemista mökki, eikä osallistua mihinkään hotellin tms. sellaisen jouluviettoon.

Välttää se joulu kokonaan.

Kun mieli on taas tasapainossa, niin vähitellen sen joulukin alkaa taas tuntua tietynlaiselta juhlalta, eikä enää näe enää mitään syytä vältellä sitä sen kummemmin.

Vierailija
48/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks sut erotettiin? Onpa rajua toimintaa!

T. Evlut

Ensimmäisen mieheni takia. Hän oli silloin vielä naimisissa toisen naisen kanssa.

Vierailija
49/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siltä luterilaiselta kirkolta saat? Siis miksi liityit siihen?

Vierailija
50/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään viettää joulua kotona kahdestaan miehen kanssa. Ainoa asia mikä joulussa ärsyttää on se, että sukulaiset loukkaantuu kun ei vietetä joulua siellä. Vieraillaan muuten säännöllisesti sukulaisten luona, mutta se on maailmanloppu kun ei vietetä koko joulua ajellen ympäriinsä.

Muutama joulu me vietettiin sukulaisissa, mutta lopetettiin perinne kun kaikilla oli jumalaton joulustressi. Joulupöytää kattaessa kaikki tiuskivat toisilleen. Muutenkin kaikki tehtiin tarkan aikataulun mukaan. Kotona saa nukkua vaikka puoleen päivään ja lojua sohvalla yöpaita päällä jouluohjelmia katsellen <3

Vierailija
51/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan. Muutettiin tässä syksyllä ja odotan että pääsen koristelemaan uutta kotia ja pihaa jouluiseksi.

Rakastan joulufiilistä joka katkaisee tämän pimeän syksyn ja talven. Ja joulun jälkeen alkaa jo päivät pitenemään ja kevään ja kesän odotus.

Vierailija
52/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt aikuisena rippikoulun, saanut lapset kastettua, kirkkohäät. Nyt ajattelen, että teini saa käydä 15v rippikoulun.

Vierailija
53/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi

Vierailija
54/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan jouluja ja koko sitä sekoilua suvun, perheen, lahjojen ja lapsien kanssa. Paras joulu oli viimejoulu kun korona rajoitti. Oltiin mökillä eikä menty mihinkään. Hiihdettiin, saunottiin, levättiin, syötiin, käveltiin, nukuttiin pitkään, pelattiin lautapelejä, poltettiin kynttilöitä ja roihuja. Tänä vuonna taas saa kuunnella sukulaisien bisniksiä, kattella myrtsinaamoja oman lisäksi ja kuunnella sitä kälätystä ja huutoa. Joulu on rangaistus

No pidä joka joulu tuollainen rauhallinen mökkijoulu! Älä miellytä muita, miellytä vain itseäsi ja perhettäsi.

Mulla on taas päinvastoin, haluaisin sukujoulun mutta kummankaan vanhemmat ei ole elämässämme mukana, omat vanhemmat hulluja ja väkivaltaisia, miehen vanhemmat alkkiksia. Ei sukujoulua, ei tavata eikä soitellakaan koskaan. Harmittaa, mutta aina ei voi valita korttejaan. Ollaan aina omalla perheellä kaikki juhlat. Ei ole sukulaisia.

Eikö teillä ole sisaruksia tai sisarusten lapsiakaan, serkkuja, tätejä, setiä, enoja?

Entä olisko joku kiva ystäväperhe, jonka kanssa kokoontua joku joulu? Jouluhan on monta päivää, et jos esim pienen hetken aatosta/joulupäivästä haluaa, niin ei siinä menisi koko joulua

Vierailija
55/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan saa rypeä synnissä niin paljon ku haluaa, eikä kukaan erota tai tuomitse. Kirkon verotusoikeus pitää siitä huolen.

Evlutti

Vierailija
56/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt aikuisena rippikoulun, saanut lapset kastettua, kirkkohäät. Nyt ajattelen, että teini saa käydä 15v rippikoulun.

Saanut kirkkohäät ja lapset kastettua. Mutta mitä sä oikeasti saat siitä kirkon jäsenyydestä?

Vierailija
57/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kirkkohäät on monelle ihan oikeasti se peruste kirkkoon kuulumiselle. Eikä monikaan pidä asiaa mitenkään absurdina.  :)

Vierailija
58/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanut kirkkohäät ja lapset kastettua. Mutta mitä sä oikeasti saat siitä kirkon jäsenyydestä?

Eikö vanhemman pidä kuulua kirkkoon, että lapsi saa käydä rippikoulun? Näin mä olen luullut. Lapsen isä ei kirkkoon kuulu.

Vierailija
59/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eron jälkeen kannataa viettä aivan erilaine joulu kuin aikaisempina vuosina.

Matkustaa ulkomaille, jolloin joulu unohtuu kokonaan.

Tai varata upeisa maisemista mökki, eikä osallistua mihinkään hotellin tms. sellaisen jouluviettoon.

Välttää se joulu kokonaan.

Kun mieli on taas tasapainossa, niin vähitellen sen joulukin alkaa taas tuntua tietynlaiselta juhlalta, eikä enää näe enää mitään syytä vältellä sitä sen kummemmin.

Kyllä tässä on joulut tullut vietettyä, lapissa ja yksin ja nyt seuraava vielä exän ja lasten kanssa ja ihan kivoja jouluja on ollut mutta jokin niistä on pois. Odotan joulua vuoden päästä jolloin olen toivottavasti muuttanut takaisin kotipaikkakunnalle ja ehkä silloin alkaa olla joulussakin jo vähän enemmän vanhaa fiilistä

Vierailija
60/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan jouluja ja koko sitä sekoilua suvun, perheen, lahjojen ja lapsien kanssa. Paras joulu oli viimejoulu kun korona rajoitti. Oltiin mökillä eikä menty mihinkään. Hiihdettiin, saunottiin, levättiin, syötiin, käveltiin, nukuttiin pitkään, pelattiin lautapelejä, poltettiin kynttilöitä ja roihuja. Tänä vuonna taas saa kuunnella sukulaisien bisniksiä, kattella myrtsinaamoja oman lisäksi ja kuunnella sitä kälätystä ja huutoa. Joulu on rangaistus

Lautapelejä!!?? 😲😲

Ei kai vaan... 😒☹️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän