Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mä odotan joulua

Vierailija
22.10.2021 |

Joulu on niin ihanaa aikaa. Ei haittaa edes teinin lahjojen ostaminen.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt 64 joulua. Näin paljon vaivaa lasten takia ja se oli silloin mukavaa aikaa. Lapset kirjoittivat joulupukille (niitä kirjeitä on vielä tallessa). Ne vietiin pihalle kuusen alle. Aamulla olivat hävinneet ja tilalle oli jätetty karkkeja. Tein lumeen pieniä tontun jälkiä. Täydestä meni.

Tein myös itse joulukalentereita tulitikkuaskeista ja niihin mahtui pieniä yllätyksiä.

Nyt heillä on omat joulut omien perheidensä kanssa. Hyvä niin ja me ollaan papan kanssa taustalla.

Mitä yllätyksiä mahtui tulitikkuaskeihin?

Vierailija
62/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaakirkko, helluntaikirkko, ev.lut. kirkko. Eli sulla on jo kolmas kirkko sitten menossa. Mikä on saanut sut vaihtamaan kirkkokuntaa niin usein? 

En itse kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontosuuntaan, joskus vaan mietin mielessäni, miksi niitä mahtaa olla niin paljon. Jokaisella omat jumalansa?

Helluntaiseurakuntaan kuuluin pienenä, kun vanhempani olivat jäseniä. Nuorena liityin vapaakirkkoon, tuli erotetuksi sieltä ja luterilainen olen nyt ollut jo 26 vuotta.

Miks sut erotettiin? Onpa rajua toimintaa!

T. Evlut

Ensimmäisen mieheni takia. Hän oli silloin vielä naimisissa toisen naisen kanssa.

Toisin sanoen sinä teit hu.rin, kuten Raamatussa asia ilmaistaan. Melko kristillistä toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaakirkko, helluntaikirkko, ev.lut. kirkko. Eli sulla on jo kolmas kirkko sitten menossa. Mikä on saanut sut vaihtamaan kirkkokuntaa niin usein? 

En itse kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontosuuntaan, joskus vaan mietin mielessäni, miksi niitä mahtaa olla niin paljon. Jokaisella omat jumalansa?

Helluntaiseurakuntaan kuuluin pienenä, kun vanhempani olivat jäseniä. Nuorena liityin vapaakirkkoon, tuli erotetuksi sieltä ja luterilainen olen nyt ollut jo 26 vuotta.

Miks sut erotettiin? Onpa rajua toimintaa!

T. Evlut

Ensimmäisen mieheni takia. Hän oli silloin vielä naimisissa toisen naisen kanssa.

Toisin sanoen sinä teit hu.rin, kuten Raamatussa asia ilmaistaan. Melko kristillistä toimintaa.

Niin tein. Tiedän, että tein väärin mutta enköhän mä ole jo rangaistukseni kärsinyt.

Vierailija
64/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän. Vuoden ainoa ateria jonka syöt yhdessä miehen ja lapsen kanssa. Jouluaattoillallinen.

Ja siinäkin on yksi kerta liikaa. Pahimmillaan kaikkien joulu pilalla perinnepönötyksen takia.

T.  15 joulua putkeen pilalla

Vierailija
65/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siltä luterilaiselta kirkolta saat? Siis miksi liityit siihen?

Olen käynyt aikuisena rippikoulun, saanut lapset kastettua, kirkkohäät. Nyt ajattelen, että teini saa käydä 15v rippikoulun.

"Saa" käydä rippikoulun. Millä perusteella ajattelet, että se haluaisi käydä rippikoulun? Mitä olet siitä kertonut, niin sehän kammoaa koulunkäyntiä yli kaiken?

Vierailija
66/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siltä luterilaiselta kirkolta saat? Siis miksi liityit siihen?

Olen käynyt aikuisena rippikoulun, saanut lapset kastettua, kirkkohäät. Nyt ajattelen, että teini saa käydä 15v rippikoulun.

"Saa" käydä rippikoulun. Millä perusteella ajattelet, että se haluaisi käydä rippikoulun? Mitä olet siitä kertonut, niin sehän kammoaa koulunkäyntiä yli kaiken?

Kylläpä jaksat olla ilkeä. Ajattelin, että kun kaikki hänen kaverinsakin käyvät rippikoulun että haluaisi sen käydä. Jos ei halua, niin ei se haittaa.

Vierailija
67/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne nuoret enää nykyään mitään rippikouluja käy. Ja miksi kävisivät. Vieläkin harmittaa itseäni, kun en nuorena tajunnut ettei se mikään pakollinen koulu ollut. Menin kun luulin että pakko käydä.

Vierailija
68/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne nuoret enää nykyään mitään rippikouluja käy. Ja miksi kävisivät. Vieläkin harmittaa itseäni, kun en nuorena tajunnut ettei se mikään pakollinen koulu ollut. Menin kun luulin että pakko käydä.

Mä kävin sen 22v että tiedän sen kyllä aikuisenakin onnistuvan. ap

Vierailija
69/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahistaa joulu. 2019 oltiin laivalla ja silloin ei ollut koronasta tietoakaan. Nyt vuokrattiin erämökki, jossa ollaan oltu papan kanssa jo monta kertaa. Lapsille ja lastenlapsille tottakai lahjat.

Haluan joululta hiljaisuutta eikä mitään dingeldangelia.

Samoin. Minulla ei ole lapsia ja olen siinä iässä että haluan vain arvokkaan ja rauhallisen joulun. Mutta se ei käy, koska suvun hössöttäjien mukaan meidän poloisten yksinäisten tulee myös nauttia lasten riemukkaista kiljaisuista ja sokerihumaloista aiheutuvasta pahoinvoinnnista (kun aikuiset itse myrkyttävät lapsensa makeisvuorilla). Ei liene yllättävää että juon aina jouluna itseni humalaan.

Vierailija
70/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se rippikoulu sulle antoi ap? Mitä opit siellä?

Vierailija
71/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se rippikoulu sulle antoi ap? Mitä opit siellä?

Sen että sain aikanaan lapseni kastettua ja kirkkohäät. Ei sen kummempaa.

Vierailija
72/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisi tapahtunut, jos et olisi saanut lapsiasi kastettua ja kirkkohäitä?

Vierailija
73/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi tapahtunut, jos et olisi saanut lapsiasi kastettua ja kirkkohäitä?

Hyvää yötä.

Vierailija
74/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun alussahan saa jo ottaa joulukoristeet esille, eikö saakin? Eli siis reippaan viikon päästä. Odotan jo ihan innolla:D

Vierailija
75/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marraskuun alussahan saa jo ottaa joulukoristeet esille, eikö saakin? Eli siis reippaan viikon päästä. Odotan jo ihan innolla:D

Minä ainakin otan! Joku vuosi oli kuusikin pystyssä jo isänpäiväksi.

Vierailija
76/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä menetit? Kun siitä vielä vuosien jälkeen aikaihmisenäkin jaksat harmitella?

Vierailija
77/90 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en odota vaan pelkään. Lähipiirissä päihdeongelmainen

Vierailija
78/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt 64 joulua. Näin paljon vaivaa lasten takia ja se oli silloin mukavaa aikaa. Lapset kirjoittivat joulupukille (niitä kirjeitä on vielä tallessa). Ne vietiin pihalle kuusen alle. Aamulla olivat hävinneet ja tilalle oli jätetty karkkeja. Tein lumeen pieniä tontun jälkiä. Täydestä meni.

Tein myös itse joulukalentereita tulitikkuaskeista ja niihin mahtui pieniä yllätyksiä.

Nyt heillä on omat joulut omien perheidensä kanssa. Hyvä niin ja me ollaan papan kanssa taustalla.

Mitä yllätyksiä mahtui tulitikkuaskeihin?

Pojalle laitoin niitä minikokoisia Matchbox-autoja ja tytölle kaikenlaisia tukkajuttuja ja nukkekodin pieniä esineitä.

Vierailija
79/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en odota vaan pelkään. Lähipiirissä päihdeongelmainen

Tämä on huono juttu. Meillä on niin, että pappa haluaa ottaa kuppia jouluna ja sen takia en halua mennä lasteni perheiden luo viettämään joulua ettei lapset kärsi siitä.

Olisi ihanaa nähdä pikkuisten jouluilo, mutta näin mennään ja papparainen saa kupitella minun luonani. Ei hän ole mitenkään ilkeä, mutta lasten ei ole hyvä nähdä sekoilevaa pappaa. Minä kyllä kestän sen ja kestän vielä ne Kari Tapion biisitkin vaikka itse olen hevimummo.

Vierailija
80/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ahdistuksen aikaa. Lahjoja pitäisi ostaa, mutta rahaa ei ole paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi