Voi että mä odotan joulua
Joulu on niin ihanaa aikaa. Ei haittaa edes teinin lahjojen ostaminen.
Kommentit (90)
Kas kun Valiksella on töitä ja arubanlomia ihan silloin kun se itse päättää, että nyt se onkin töissä ja käy välillä virkistäytymässä paratiisisaarella.
Ei se ole sille kuin sormen napsautus. Meillä muilla vaan paljon monimutkaisempaa.
No mutta pääasia sitten että edes joululomalla saat levätä raskaasta raadannasta.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan jouluja ja koko sitä sekoilua suvun, perheen, lahjojen ja lapsien kanssa. Paras joulu oli viimejoulu kun korona rajoitti. Oltiin mökillä eikä menty mihinkään. Hiihdettiin, saunottiin, levättiin, syötiin, käveltiin, nukuttiin pitkään, pelattiin lautapelejä, poltettiin kynttilöitä ja roihuja. Tänä vuonna taas saa kuunnella sukulaisien bisniksiä, kattella myrtsinaamoja oman lisäksi ja kuunnella sitä kälätystä ja huutoa. Joulu on rangaistus
No pidä joka joulu tuollainen rauhallinen mökkijoulu! Älä miellytä muita, miellytä vain itseäsi ja perhettäsi.
Mulla on taas päinvastoin, haluaisin sukujoulun mutta kummankaan vanhemmat ei ole elämässämme mukana, omat vanhemmat hulluja ja väkivaltaisia, miehen vanhemmat alkkiksia. Ei sukujoulua, ei tavata eikä soitellakaan koskaan. Harmittaa, mutta aina ei voi valita korttejaan. Ollaan aina omalla perheellä kaikki juhlat. Ei ole sukulaisia.
Olen nähnyt 64 joulua. Näin paljon vaivaa lasten takia ja se oli silloin mukavaa aikaa. Lapset kirjoittivat joulupukille (niitä kirjeitä on vielä tallessa). Ne vietiin pihalle kuusen alle. Aamulla olivat hävinneet ja tilalle oli jätetty karkkeja. Tein lumeen pieniä tontun jälkiä. Täydestä meni.
Tein myös itse joulukalentereita tulitikkuaskeista ja niihin mahtui pieniä yllätyksiä.
Nyt heillä on omat joulut omien perheidensä kanssa. Hyvä niin ja me ollaan papan kanssa taustalla.
Eli se joulu itsessään ei merkkaa sulle mitään? Se on "ihanaa aikaa" pelkästään siksi että silloin ei ole töitä eikä koulua?
Vierailija kirjoitti:
Eli se joulu itsessään ei merkkaa sulle mitään? Se on "ihanaa aikaa" pelkästään siksi että silloin ei ole töitä eikä koulua?
Tottakai se merkkaa. Olenhan mä uskovaisen perheen lapsi.
Miten usko näkyy joulunvietossasi?
Minä en pidä enää joulusta. Viime jouluna äiti sairastui vakavasti, joutui sairaalaan ja kuoli sinne pari kuukautta myöhemmin.
Itselläni myös todettiin diabetes lähiaikoina ja se merkitsee sitä ettei edes jouluherkuista voi nauttia.
Ilmoittauduin jo vapaaehtoisesti tekemään duunia joulunpyhinä. Haluan vain unohtaa koko joulun.
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää nykyään näy oikein mitenkään, kun olen tavallinen luterilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ton yhteisen jouluaterian takiako joulu on susta niin ihanaa aikaa? Vai mistä syystä?
Tykkään kun on joululoma, ei töitä eikä koulua.
Eli tykkäät joulussa siitä kun on loma. Okei. Jotenkin odotin enemmän kun aloituksessa sanot että joulu on niin ihanaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis aiemmin jotain muuta kuin tavallinen luterilainen? Miten usko sitten silloin näkyi jouluissasi?
Joulu on monille miehille onnenaikaa, juhannuksen ohella. Saa syödä hyvin ja saattaa saada jopapillua toisen kerran vuodessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vihaan jouluja ja koko sitä sekoilua suvun, perheen, lahjojen ja lapsien kanssa. Paras joulu oli viimejoulu kun korona rajoitti. Oltiin mökillä eikä menty mihinkään. Hiihdettiin, saunottiin, levättiin, syötiin, käveltiin, nukuttiin pitkään, pelattiin lautapelejä, poltettiin kynttilöitä ja roihuja. Tänä vuonna taas saa kuunnella sukulaisien bisniksiä, kattella myrtsinaamoja oman lisäksi ja kuunnella sitä kälätystä ja huutoa. Joulu on rangaistus
Tota mökillä oloahan te voitte harrastaa vaikka joka viikonloppu. Joulu on kerran vuodessa.
Oletko sä kääntynyt luterilaisuuteen jostain muusta uskonnosta? Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis aiemmin jotain muuta kuin tavallinen luterilainen? Miten usko sitten silloin näkyi jouluissasi?
Olin vapaakirkko ja helluntailainen. Silloin oli jouluna yleensä kokous, sitten kotona luettiin jouluevankeliumi, jos ei kokoukseen päästy, niin kuunneltiin radiosta jumalanpalvelus, joskus tuli käytyä hengellisten joululaulujen konsertissa.
Ammattivalittajalla on ollut aika huikea vuosi. Ero miehestä, muutto muualle, työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy parissa kuukaudessa, oman talon osto, auton osto ja mukavia töitäkin löytyi! Woop woop.
Ja olin mä tosiaan joskus pelastusarmeijan padan vieressä, ottamassa joulun aikaan vastaan lahjoituksia, mutta en ole pelastusarmeijan jäsen ollut. Sitten oli tietysti kaikkia joulukeräyksiä ja köyhien auttamista joulun aikaan. ap
Vapaakirkko, helluntaikirkko, ev.lut. kirkko. Eli sulla on jo kolmas kirkko sitten menossa. Mikä on saanut sut vaihtamaan kirkkokuntaa niin usein?
En itse kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontosuuntaan, joskus vaan mietin mielessäni, miksi niitä mahtaa olla niin paljon. Jokaisella omat jumalansa?
Juurihan teit (taas kerran) avauksen, että "olen melkein 50v enkä ole ikinä tehnyt töitä".
Vielä erikseen moneen kertaan vakuutit, että niitä sun nuoruuden työharjoittelupätkiä tai yhden päivän mittaisia puhelinmyyntityön yrityksiä ei voi laskea työksi.