Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mä odotan joulua

Vierailija
22.10.2021 |

Joulu on niin ihanaa aikaa. Ei haittaa edes teinin lahjojen ostaminen.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen irtisanottu työstäni. Minulla on seitsemän kummilasta, omia lapsia on kolme.

Mitenkä taas tästä joulusta selviän.

Luultavasti jätän ostamatta jouluruuat itselleni ja käytän ne rahat lapsiin. Lapset ovat isänsä kanssa tämän joulun eivätkä nää äitinsä alennustilaa.

Vierailija
82/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siltä luterilaiselta kirkolta saat? Siis miksi liityit siihen?

Olen käynyt aikuisena rippikoulun, saanut lapset kastettua, kirkkohäät. Nyt ajattelen, että teini saa käydä 15v rippikoulun.

Saanut kirkkohäät ja lapset kastettua. Mutta mitä sä oikeasti saat siitä kirkon jäsenyydestä?

Eikö vanhemman pidä kuulua kirkkoon, että lapsi saa käydä rippikoulun? Näin mä olen luullut. Lapsen isä ei kirkkoon kuulu.

Ei tarvitse.  Riittää, kun lapsi itse kuuluu kirkkoon.  Suvussa on helluntaikirkkoon kuuluva perhe ja lapsi liittyi luterilaiseen kirkkoon 15-vuotiaana, pidettiin ihan kastetilaisuuskin, kummitkin piti olla.  Ja lapsi pääsi kavereittensa kanssa rippileirille, mikä oli ensisijainen syy, miksi halusi liittyä kirkkoon.  Ja on siinä sittemmin pysynytkin.  Vanhemmat on edelleen helluntailaisia.  

Mieheni velikään ei ole kuulunut kirkkoon, erosi siitä jo nuorena.  Molemmat lapsensa on kastettu ja käyneet rippikoulun.  Innokkaana oli vielä järjestämässä juhlia, eli kyseessä vain periaate, ettei tarvi maksaa kirkollisveroa.  

Mun veli ei käynyt rippikoulua, vaikka kuuluukin kirkkoon (eli sehän ei todellakaan ole pakollinen kirkkoon kuuluvillekaan), koska sairastui vakavasti juuri silloin kun se olisi pitänyt käydä.  Onneksi selviytyi.  Ja ihan omasta vapaasta tahdosta kävi yksityisesti ns. aikuisrippikoulun 26-vuotiaana.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen irtisanottu työstäni. Minulla on seitsemän kummilasta, omia lapsia on kolme.

Luultavasti jätän ostamatta jouluruuat itselleni ja käytän ne rahat lapsiin. Lapset ovat isänsä kanssa tämän joulun eivätkä nää äitinsä alennustilaa.

Voi sinua.  Kummilapsillesi voit laittaa vain joulukortin, luulisi lasten vanhempien ymmärtävän tilanteesi.  Itse asiassa sinulla on liikaa kummilapsia.  Kenenkään ei pitäisi suostua kummiksi enemmän kuin kahdelle lapselle, se alkaa jo ihan oikeasti rasittaa taloutta, jos rahaa ei todellakaan liikaa ole.  Mutta tätä asiaahan ei voi enää muuttaa, joten turha miettiä.

Jos minä viettäisin joulun ihan vain yksin, en minäkään kyllä mitään jouluruokia itselleni laittaisi tai hankkisi.  Joulutunnelmaan riittäisi minulla ihan vain hyvät joulukahvit torttujen kanssa.  Kuuntelisin joulumusiikkia ja katselisin telkkarin ohjelmia, jos niissä nyt mitään katseltavaa olisi (yleensähän ei ole).  Pitkä kävelylenkki raikkaassa ilmassa, ja sitten kotiin keittelemään niitä kahveja ja kuumentamaan glögiä.  

Toivon kovasti sinulle kaikkea hyvää!  

Vierailija
84/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua.  Kummilapsillesi voit laittaa vain joulukortin, luulisi lasten vanhempien ymmärtävän tilanteesi.  Itse asiassa sinulla on liikaa kummilapsia.  Kenenkään ei pitäisi suostua kummiksi enemmän kuin kahdelle lapselle, se alkaa jo ihan oikeasti rasittaa taloutta, jos rahaa ei todellakaan liikaa ole.  Mutta tätä asiaahan ei voi enää muuttaa, joten turha miettiä.

Jos minä viettäisin joulun ihan vain yksin, en minäkään kyllä mitään jouluruokia itselleni laittaisi tai hankkisi.  Joulutunnelmaan riittäisi minulla ihan vain hyvät joulukahvit torttujen kanssa.  Kuuntelisin joulumusiikkia ja katselisin telkkarin ohjelmia, jos niissä nyt mitään katseltavaa olisi (yleensähän ei ole).  Pitkä kävelylenkki raikkaassa ilmassa, ja sitten kotiin keittelemään niitä kahveja ja kuumentamaan glögiä.  

Kiitos.

Nyt keksinkin, että maalaan taulun jokaisesta lapsesta. Olen jollain tavalla taiteilija ja minulla on ollut näyttelyjäkin joskus. Lapset eivät varmasti arvosta niitä ja ehkä ostan jotain muuta lisäksi.

Vierailija
85/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Nyt keksinkin, että maalaan taulun jokaisesta lapsesta. Olen jollain tavalla taiteilija ja minulla on ollut näyttelyjäkin joskus. Lapset eivät varmasti arvosta niitä ja ehkä ostan jotain muuta lisäksi.

Olet kusipää.

Vierailija
86/90 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Olet kusipää.

Ok.

Vierailija
87/90 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin rakastan joulua. Mutta se joulunalushössötys on kamalaa. Teen sitä vain sen verran, kuin on välttämätöntä, jotta jouluna voisi vain olla ja nauttia. Valmista ruokaa kaapeissa moneksi päiväksi. Ei tarvitse kokata, kun riittää, että nostetaan ruoka-ajan lähestyessä ruoat pöytään ja syödään. Lämmittää saa jokainen ihan itse oman annoksensa, jos ei halua kylmänä syödä.

Se hössötys on just parasta. Ihana käydä kaupoissa missä soi joululaulut ja sit ulos lumisateeseen... Kaikki suunnittelu, leipominen, jotain mitä odottaa... ♡♡ Ihanaa! Oon jo nyt fiiliksissä.

Pahin ihmislaji IKINÄ!!! Hössöttävä shoppailija. Miten jotkut miehet voi kestää noin kamalia muijia!

Vierailija
88/90 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmista ruokaa kaapeissa moneksi päiväksi. Ei tarvitse kokata, kun riittää, että nostetaan ruoka-ajan lähestyessä ruoat pöytään ja syödään. Lämmittää saa jokainen ihan itse oman annoksensa, jos ei halua kylmänä syödä.

Kuulostaapa "juhlavalta"! Annahan, kun arvaan: Olette koko perhe tukka pöhössä verkkareissa koko joulun. Siinäpä sitä joulua kerrakseen. Normaalit ihmiset kyllä kunnioittavat joulua sen verran, että edes jonkin verran laittautuvat nätiksi katettuun pöytään jouluaterialle.

Nooh, ehkä tämä alaluokkainen ruoan lämmittely on sopivaa puuhaa tietylle kansanosalle, jolta ei voi enempää vaatiakaan.  

Vierailija
89/90 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä piti olla mukava ketju. Mutta taas tuli ihmiset marisemaan toisen joulunviettotavoista. Joulutkin muuttuvat ja jokainen saa viettää jouluaan kuten haluaa. Mullakin on ollut hyvin erilaisia jouluja elämässäni. ap

Vierailija
90/90 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

täynnä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä