Saatko vastinetta maksamillesi veroille?
Mitä?
Juuri mietin että kyllä laihaksi jää omalla kohdalla.
Kommentit (61)
^^ We all are going to die, de facto.
Lapsuus ja koulutus alkaa olla maksettu ja nyt kerätään kassa vanhuuden vaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkin. Teiden kunnossapito yms. julkisten väylien huolto, koulutus, terveydenhuolto, kirjasto, kaupungin teatteri jne. jne. jne. Ap ei selkeästi tiedä, mitä kaikkea verovaroin kustannetaan.
Sinä et taida tietää paljonko noihin rahaa käytetään. Kannattaisi tutustua.
En todellakaan saa vastinetta. Maksan noin tuplasti sen suorina veroina minkä julkishallinnon menoihin per capita käytetään. Sitten vielä välilliset verot päälle.
Kuten kirjoitin teiden kunto on rapistunut
En käytä julkisia kulkuvälineitä
Harrastan yksityisellä kuntosalilla ja terveydenhoito on yksityisellä. Museot ja kirjastot eivät kiinnosta
Olen opiskellut Ulkomailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkin. Teiden kunnossapito yms. julkisten väylien huolto, koulutus, terveydenhuolto, kirjasto, kaupungin teatteri jne. jne. jne. Ap ei selkeästi tiedä, mitä kaikkea verovaroin kustannetaan.
En todellakaan saa vastinetta. Maksan noin tuplasti sen suorina veroina minkä julkishallinnon menoihin per capita käytetään. Sitten vielä välilliset verot päälle.
Paskaista naurua tietämättömälle :D:D:D:D
Olen ollut vasta 7 vuotta täysipäiväisesti työelämässä. En ole siis vielä maksanut veroissa puoltakaan edes koulutustani takaisin yhteiskunnalle (esiopetus, ala-aste, yläaste, ammattikoulu, lukio ja alempi korkeakoulututkinto). Saati sitten terveydenhoitoa (sisältäen vakavan masennuksen hoidon joka kirjaimellisesti pelasti henkeni JA sai minut takaisin raiteille kohti veronmaksajuutta), hammashoitoa ja yleistä turvallisuutta sekä infrakstuktuuria joista nautin jatkuvasti.
Bruttopalkkani on tällä hetkellä 3200e, siitä menee veroja ja muita maksuja joka kuukausi noin 900e mutta en tule ikinä koskaan valittaamaan verojen maksusta. En ole varma saanko koko työurani aikana maksettua niin paljon veroja että se kattaisi sen mitä olen saanut yhteiskunnalta pelkästään ajalta ennenkuin olin työssäkäyvä veronmaksaja. Ilman Suomen koulutusjärjestelmää ja terveydenhuoltojärjestelmää minusta ei olisi koskaan sellaista tullutkaan. Vanhempani eivät olisi maksaneet tulevaisuuteni rakentamiseksi euroakaan jos se olisi ollut heistä kiinni.
Saan enemmän kuussa asumistukea kuin mitä maksan veroja. En siis itse saa mitään veroista mutta vuokranantajani saa.
Olen 60 vuotta. Korkeimman kautta maksanut veroni. Eka lapseni ei edes päässyt kunnan päivähoitoon. Ainoa, mitä olen saanut, on syöpäni robottileikkaus. Sairaalasta kotiin seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin teiden kunto on rapistunut
En käytä julkisia kulkuvälineitä
Harrastan yksityisellä kuntosalilla ja terveydenhoito on yksityisellä. Museot ja kirjastot eivät kiinnosta
Olen opiskellut Ulkomailla
Se, että teiden kunto on rapistunut, ei poista sitä tosiseikkaa, että ilman verovaroja niitä teitä ei olisi lainkaan. Myös mm. poliisivoimat, pelastuslaitos ja koko sairaanhoitojärjestelmä pyörivät pitkälti verovaroin. Ja yksityisistäkin palveluista iso osa saa vähintään välillisesti tuloja verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Saan enemmän kuussa asumistukea kuin mitä maksan veroja. En siis itse saa mitään veroista mutta vuokranantajani saa.
Miksi et asu siinä asunnossa, joka sinulle verovaroin kustannetaan? Jos siis et MITÄÄN saa veroista.
Vierailija kirjoitti:
Olisit ap toista mieltä, kun maksaisit kaikki saamasi palvelut itse.
Maksan jo nyt. (En ole ap mutta nettomaksaja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat on tulot, kun olet jo tässä vaiheessa maksanut valtiolle takaisin ne rahat, joita meni sinun koulutukseesi yms. ennen kuin sait ensimmäistäkään palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ap toista mieltä, kun maksaisit kaikki saamasi palvelut itse.
Maksan jo nyt. (En ole ap mutta nettomaksaja).
Joo, joo, kaikkihan me täällä av:lla tienaamme miljoonia vuodessa ja maksamme koko suomalaisen yhteiskunnan pyörittämisen. Kaikki muut vaan loisivat meidän rahoillamme :D
Tämä on niin tuskaa! Verorahoilla ei kustanneta mitään. Verorahat poistetaan taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti tiedän. Miljardeja. Sinä et todellakaan maksa veroja miljardeja, et edes miljoonia :D
eli et ymmärrä mitä per capita tarkoittaa.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Veroeurojen-…
Julkisyhteisöjen menot ovat 23 175 €/ nuppi/ vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat on tulot, kun olet jo tässä vaiheessa maksanut valtiolle takaisin ne rahat, joita meni sinun koulutukseesi yms. ennen kuin sait ensimmäistäkään palkkaa.
Kyllä, olen maksanut jo moneen kertaan koulutukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti tiedän. Miljardeja. Sinä et todellakaan maksa veroja miljardeja, et edes miljoonia :D
eli et ymmärrä mitä per capita tarkoittaa.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Veroeurojen-…
Julkisyhteisöjen menot ovat 23 175 €/ nuppi/ vuosi.
Ja kuvittelet vakavissasi, että julkisyhteisöt ovat ainut asia, mitä verovaroin kustannetaan :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et asu siinä asunnossa, joka sinulle verovaroin kustannetaan? Jos siis et MITÄÄN saa veroista.
Missä minulle verovaroin maksetaan asunto?
Voi lapsipieni. Niitä yksityisiä terveydenhuoltopalveluitakaan ei olisi ilman verovaroja. Katsos kun ei ne rahat yrityksen perustamiseen tyhjästä tule. Käytännössä mitään yhteiskunnassa ei ole olemassa ilman verovaroja. Suomella kun ei ole öljymiljardeja tms. joilla kustantaa yhteiskunnan toiminnot.