Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen

Vierailija
26.12.2014 |

Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.

Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.

Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(

Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.

Kommentit (670)

Vierailija
21/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittaisin sähköpostin, tai sitten tekstiviestillä. Miehellä olis mahdollisuus reagoida yksityisesti miten reagoisikaan. Tämän myös sanoisin syyksi. Seuraava pallo olis sitten miehellä. Tiedätkö, onko miehellä ennestään lapsia?

Vierailija
22/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:57"]Kerro sille miehelle. Sillä on oikeus tietää. [/quote] Entä miehen oikeus olla tietämättä?

[/quote]

Entä lapsen oikeus isäänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"] Tuollaisille naisille on oma nimityksensä, joka ei ole kovin kaunis... [/quote] Entäs sille miehelle?   Ap, kerrot tietenkin miehelle. [/quote] Tietenkin kerron! Kysymys on siitä miten kerron. Voiko tämmöstä ilmottaa viestillä Facebookissa? Ei oikein. Tai sitten on vaan pakko. Miehen mielipide ois ihan mahtava! Oon niin pihalla. Ap

[/quote]

Ota yhteyttä, mutta varmaan itse asia kannattaa kertoa kasvotusten, jos se mitenkään on mahdollista. Voihan olla, että hän haluaisi olla lapsen elämässä mukana jollain lailla. Ja lapsesi kannalta myös varmasti tärkeä asia, että isä tietää hänen olemassaolostaan. Ei tule sitten katkeruutta sinun suuntaasi, ja kysymyksiä, miksi olet evännyt lapsen mahdollisuuden isään. Kertomalla tilanteesta pallo on miehellä. Ehkä kuitenkin hyvä tehdä miehelle selväksi, että sulla ei ole mitään vaateita hänen suuntaansa. 

Vierailija
24/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:01"]Olisi varmaan kannattanut huolehtia ehkäisystä/jälkiehkäisystä niin ei tarvitsisi pohtia tällaisia kysymyksiä. Oikeen äitimatskua taidat olla
[/quote]

Niin olisi. Ei vaan tullut mieleen siinä kun tuli juhlittua monta päivää putkeen. Olin todellaki pohjalla sillon, mies jonka kanssa olin ollu yhessä 14-vuotiaasta asti oli päättäny lähteä lätkimään. Siitä asti kun raskauden hoksasin, oon ollu täysin äitimatskua pullollaan. Ap

Vierailija
25/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:58"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"] Tuollaisille naisille on oma nimityksensä, joka ei ole kovin kaunis... [/quote] Entäs sille miehelle?   Ap, kerrot tietenkin miehelle. [/quote] Tietenkin kerron! Kysymys on siitä miten kerron. Voiko tämmöstä ilmottaa viestillä Facebookissa? Ei oikein. Tai sitten on vaan pakko. Miehen mielipide ois ihan mahtava! Oon niin pihalla. Ap [/quote] Soitat sille tai vielä parempi olisi nähdä. Mitä sä miesten mielipiteellä teet? Ei ne sua voi auttaa ja sinä se tässä olet päätösvallassa eikä miehet. Nyt ryhtiä tuohon hommaan. [/quote] Mies asuu pohjosessa, noin vaan ei sinne kipasta. Miehen mielipide olisi siinä mielessä hyvä koska en itse pysty ajatteleen tätä kunnolla miehen näkökulmasta. Hirvittää että pilaan hänen elämän. Ap

[/quote]

Ei sun pidäkään miehen ajatuksia arvella, vaan ajatella lapsesi parasta! 

Vierailija
26/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat, pyydät ukon vaimon puhelimeen ja toteat että paree unohtaa asunnon tai autonvaihdot nyt 15 vuodeksi kun elarit lähtee pyörimään. Sitten toivotat hyvää joulua ja suljet luurin.

Vierailija
27/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin samanlaisessa tilanteessa. Yksi nuoruuden kahden illan tuttavuus tuli raskaaksi ja viiden vuoden kuluttua kertoi siitä minulle. En maksa elatusta ja olen perustanut oman perheen. Mitään hyötyä tiedosta ei minulle ollut, pelkästään taakka jota kannan yksin sisälläni. Olisi ollut paljon parempi jos ei olisi kertonut koska mitään hän ei halunnut eikä tarvinnut.

Se kaipaamasi miehen näkökulma...

Vierailija
28/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:57"]Kerro sille miehelle. Sillä on oikeus tietää. [/quote] Entä miehen oikeus olla tietämättä?

[/quote]

Entä lapsen oikeus isäänsä?
[/quote]

Sekin vielä.

Vierailija
29/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:04"]Mä kirjoittaisin sähköpostin, tai sitten tekstiviestillä. Miehellä olis mahdollisuus reagoida yksityisesti miten reagoisikaan. Tämän myös sanoisin syyksi. Seuraava pallo olis sitten miehellä. Tiedätkö, onko miehellä ennestään lapsia?
[/quote]

Mulla on ainoastaan hänen tiedot Facebookista. Ei puhelinnumeroa tms. Ei ainakaan Facebookin perusteella ole lapsia. Mutta mistäs sitä voi tietää... Ap

Vierailija
30/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:06"]Itse olen hyvin samanlaisessa tilanteessa. Yksi nuoruuden kahden illan tuttavuus tuli raskaaksi ja viiden vuoden kuluttua kertoi siitä minulle. En maksa elatusta ja olen perustanut oman perheen. Mitään hyötyä tiedosta ei minulle ollut, pelkästään taakka jota kannan yksin sisälläni. Olisi ollut paljon parempi jos ei olisi kertonut koska mitään hän ei halunnut eikä tarvinnut.

[/quote]

Onko sulla ikinä ollut mitään kiinnostusta lapseen? Ap

Vierailija
31/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:58"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"] Tuollaisille naisille on oma nimityksensä, joka ei ole kovin kaunis... [/quote] Entäs sille miehelle?   Ap, kerrot tietenkin miehelle. [/quote] Tietenkin kerron! Kysymys on siitä miten kerron. Voiko tämmöstä ilmottaa viestillä Facebookissa? Ei oikein. Tai sitten on vaan pakko. Miehen mielipide ois ihan mahtava! Oon niin pihalla. Ap [/quote] Soitat sille tai vielä parempi olisi nähdä. Mitä sä miesten mielipiteellä teet? Ei ne sua voi auttaa ja sinä se tässä olet päätösvallassa eikä miehet. Nyt ryhtiä tuohon hommaan. [/quote] Mies asuu pohjosessa, noin vaan ei sinne kipasta. Miehen mielipide olisi siinä mielessä hyvä koska en itse pysty ajatteleen tätä kunnolla miehen näkökulmasta. Hirvittää että pilaan hänen elämän. Ap

[/quote]

Pilaat? Millä? Tuhansien kilsojen päässä asuvalla lapsella? Itsenäisen/eronneen aikuisen?

Vierailija
32/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa ensisijaisesti tietää, muuttuuko hänen elämänsä vastoin hänen tahtoaan. Kerrot siis heti kärkeen, ettet ole vaatimassa minkäänlaista panostusta, halusit vain hänen tietävän lapsesta. Saa siten sulatella rauhassa asiaa.

Vierailija
33/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole sun fb-kaveri, älä lähetä sitä kautta viestiä. Menee "muut"-kansioon, jota harva käy erikseen tarkistamassa. Soittaminen ois paras vaihtoehto, jos ei peräti naamakkain. Niin iso asia kyseessä kuitenkin.

Vierailija
34/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa mielummin lapsen kannalta eli äkkiä kerrot miehelle. Ehkä se ei heti halua asiasta enempää kuulla, koska onhan toi varmasti sille shokki.

Vierailija
35/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:06"]Itse olen hyvin samanlaisessa tilanteessa. Yksi nuoruuden kahden illan tuttavuus tuli raskaaksi ja viiden vuoden kuluttua kertoi siitä minulle. En maksa elatusta ja olen perustanut oman perheen. Mitään hyötyä tiedosta ei minulle ollut, pelkästään taakka jota kannan yksin sisälläni. Olisi ollut paljon parempi jos ei olisi kertonut koska mitään hän ei halunnut eikä tarvinnut.

[/quote]

[/quote]

Nyt kuulostan sydämettömältä paskiaiselta, ehkä sellainen olenkin, mutta ei.

-30

Vierailija
36/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole puh numeroa tms niin pakkohan se on faceen laittaa se viesti. Kysyt vaikka alkuun että muistaako hän sua?

Vierailija
37/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:08"]Jos ei ole sun fb-kaveri, älä lähetä sitä kautta viestiä. Menee "muut"-kansioon, jota harva käy erikseen tarkistamassa. Soittaminen ois paras vaihtoehto, jos ei peräti naamakkain. Niin iso asia kyseessä kuitenkin.
[/quote]

Auttaako asiaa jos on 2 yhteistä kaveria? Meneeköhän sillonkin muut kansioon? Ap

Vierailija
38/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:02"]

[/quote]

Pilaat? Millä? Tuhansien kilsojen päässä asuvalla lapsella? Itsenäisen/eronneen aikuisen?
[/quote]

Tarkotin sitä että jos hänellä on siellä perhe. Pahimmillaan pilaan hänen oman perheen. Mitään vaatimuksia mulla ei häntä kohtaan ole. Tuntuu vaan siltä että miehellä on oikeus tietää. Ja myös vauvalla. Ap

Vierailija
39/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:06"]Itse olen hyvin samanlaisessa tilanteessa. Yksi nuoruuden kahden illan tuttavuus tuli raskaaksi ja viiden vuoden kuluttua kertoi siitä minulle. En maksa elatusta ja olen perustanut oman perheen. Mitään hyötyä tiedosta ei minulle ollut, pelkästään taakka jota kannan yksin sisälläni. Olisi ollut paljon parempi jos ei olisi kertonut koska mitään hän ei halunnut eikä tarvinnut.

[/quote]

[/quote]

Nyt kuulostan sydämettömältä paskiaiselta, ehkä sellainen olenkin, mutta ei.

-30
[/quote]

Sinänsä ymmärrän. Ap

Vierailija
40/670 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:09"]Jos sulla ei ole puh numeroa tms niin pakkohan se on faceen laittaa se viesti. Kysyt vaikka alkuun että muistaako hän sua?
[/quote]

Pakkohan se on noin tehdä. Ap