Oikeasti laadukkaita perusvaatteita ??
Mistä / millä merkillä löytyy oikeasti laadukkaita vaatteita arkikäyttöön?
Kaupat täynnä kaikenkaisia riepuja mutta kunnon vaatteita ei löydy. Mistä esim hyvä muotonsa pitävä neulepaita? Pitkät hihat tavallinen kaula-aukko, istuva ja pesussa muotonsa pitävä...
Kommentit (55)
Ei semmosia oo, kun nykyajan vettäsäästävät tuntikausia kestävät pyykinpesuohjelmat pilaa ne kuitenkin. Tai jos ne ei pilaa, nin sitten rajusti lisääntyneet turkiskuoriaispopulaatiot syö ne vaatteet.
Filippa K:n laatu on muuten laskenut kuin lehmän häntä viime vuosien aikana, samoin Tigerin. (Hinnat on kuitenkin ennallaan).
Itse metsastan merkkeja kuten Gant, Hilfiger ja COS ale-aikaan ja (ainakin ale-hinnalla hankittuina) kyseisten merkkien laatu vastaa odotuksiani.
J.L. Lindberg ja COS. Kalliita, mutta ainakin mun käytössä kestäneet. Olen kokoa 44, joten sopivat lievästi plussakokoisillekin.
Mä haluaisin mustat farkut/housut, joissa musta väri pysyy eikä materiaali ole sellaista, että siihen tarttuu kaikki nöyhtä ja ne näyttää heti epäsiistille. Benettonilta sain viimeksi sellaiset, mutta 3 vuoden ahkeran käytön jälkeen nekin lopulta muuttui harmaaksi. Toinen ongelma on neuleet. Peruskauppojen (Lindex, hm, veromoda...) neuleet on akryyliä yms. Olisin valmis maksamaan hyvästä perusneuleesta hintaakin, mutta mistäs tiedän, että ne sitten kanssa kestää?? Olen googletellut merkkejä, mutta mielipiteet niiden kestävyydestä vaihtelee käyttäjän mukaan (esim. Filippa K ja COS). Ohuesti harmittaa, kun kesällä olin Lontoossa ja käväisinkin jopa Uniqlon liikkeessä, mutta 30 asteen helteessä ei napostellut alkaa villaneuleita sovittelemaan :-D
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:26"]Mistä / millä merkillä löytyy oikeasti laadukkaita vaatteita arkikäyttöön?
Kaupat täynnä kaikenkaisia riepuja mutta kunnon vaatteita ei löydy. Mistä esim hyvä muotonsa pitävä neulepaita? Pitkät hihat tavallinen kaula-aukko, istuva ja pesussa muotonsa pitävä...
[/quote]
Määkin haluan tietää..
Peter Hahnin vaatteisiin en ole vielä kertaakaan pettynyt. Perusvaatteita on laaja valikoima, neuleissa löytyy lähinnä merinoa ja hyvää kashmiria. Ai niin, mutta se ei AV-mammalle kelpaa koska on verkkokauppa ja vaatteiden hinta vastaa laatua.
Selected. Löytyy stockmannilta, Vilan yhteydestä, Nellystä jne.
Osta suoraan kalliita vaatteita jos kestävää haluat. Tyhmä köyhimys
Noi linkitetyt kuteet on aika kamalia. Just sellaisia jotka eivät käy. Eli miettikää, jos paita ei istu edes laudanmalliselle laihalle mallitytölee, miten se istuu jollekin tavikselle, jolla on vähän enemmän muotoa esim. rinnat?
Lisäksi vaatteet suunnitellaan nykyisin kalliissakin merkeissä pelkiksi räteiksi, jotka loppuvat rumasti lantion yläosaan eikä korostaa edes vyötäröä. Ruman näköisiä jopa noilla malleilla.
Itse käyn aina Stokkat ja muut hintavammat kaupat läpi mutta kyllä se mitä käteen jää on plus miinus nolla.
Ei siis riitä vaatteeksi pelkkä laadukas loimi, pitäisi olla oikeasti mietitty se vaate, että istuu oikealle vartalolle ja on sopiva käyttötarkoitukseen. Eli ei niitä helkkarin lyhyitä hihoja talvivaatteisiin vaan kunnolliset pitkät hihat. Ja neuletakissa ei saa olla liian kapeat hihat kuten nykyään 99% on: kun alle joutuu pitkähihaisen puseron laittamaan, niin koko päivän ovat hihat rutussa vaikka miten vetäis ja järjestelis alempaa hihaa. Keinokuidut materiaaleissa vielä hinkkaavat keskenään hihat ruttuun.
sokoksesta, stockalta, kekäleitä, Aleksi13:sta esimerkikisi löytyy löytyy useita laadukkaita vaatemerkkejä.
kannattaa vähän kierrellä ja katsella! Jos omassa kaupungissasi ei ole,moniin tee vaikka shoppailuretki johonkin muuhun kaupunkiin. Just kävin esim. Lahdessa ja ihania kauppoja/putiikkeja oli paljonkin.
tai käy Tallinnassa tai Tukholmassa, jos et täältä löydä......
2