Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa kun joulu on ohi

Vierailija
26.12.2014 |

Kärsin vakavasta masennuksesta ja ahdistuhäiriöstä, ja molemmat pahenee aina marraskuussa, kun jouluhössötys alkaa, ja kulminoituu jouluaattoiltana. Minulla jouluun liittyy vielä paljon menetyksiä, surua, yksinäisyyttä ja traumoja, joten se pahentaa tilannetta entisestään. Mutta en siis lapsenakaan tykännyt erityisemmin joulusta sitten kymmenvuotispäivän jälkeen, vaikka lapsuuden joulut oli ihan mukavia.

Joulussa pahinta on se, että siitä ei saisi olla tykkäämättä. Pitäisi olla sitä joulumieltä. Kun kerrot, että joulu ahdistaa tai et vaan pidä siitä, silti ihmiset toivottaa väkisin "HYVÄÄ JOULUA!" ja käskee syömään puuroa manteleilla ja menemään joulukirkkoon ja katsomaan jotain vitun Lumiukkoa telkkarista jne jne. "Kyllä se joulumieli sieltä löytyy!!!" Miksette voi ymmärtää, että osalle ihmisistä joulu on vuoden pahinta aikaa? Ei tarvi tyrkyttää sitä "jouluiloa" tai tunkea joulua kurkusta alas. 

Nyt on heti jo helpompi olo, kun ensi jouluun on kokonainen vuosi :) Ja tästäkin selvisin hengissä, tosin masennuslääkityksen avulla. Bentsoihin en sentään turvautunut, tällä kertaa, vaan valeriaanaan, meditaatioon ja kukkaterapiaan.

Ensi vuonna aion välttää kaikkea sosiaalista mediaa, ja se varmasti auttaa myös. Se jouluhehkutus on jotain niin hirveää, kun itse kärsii tästä juhlasta uskomattoman paljon. Ja paljon pahempiakin jouluja on ollut, monta todella synkkää, jolloin harkitsin itsemurhaa. Eli joulumieltä vaan kehiin! 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan teksti on kuin itseni olisin kirjoittanut, siis itse : )) Joo, mäkin kärsin erinäisistä ongelmista.... Yksin tämäkin joulu ja kamppailen terveeksi tulemisen kanssa. Ei hääviä. parempaa aikaa odotellessa. Helpottavaa kun joulu on ohi, ei tarvitse taas miettiä jaksaako viettää joulua perheen kanssa kun en kuitenkaan jaksa. Olen jäänyt yksin kämpilleni jo varmaan 6 viimeistä joulua, en vaan jaksa mitään enkä ketään kertakaikkiaan.

Olenkin päättänyt alkaa elään itselleni, jos en jaksa viettää joulua en vietä, poltin kuitenkin yksikseni kynttilää ulkona / + sisällä, ja katsoin ohjelmia, samusirkan joulua jne. Mtta ei tuntunut joulu miltään. TAAS jälleen kerran, ehkä mä en sitten ole terve. enkä olekaan.  Ihanaa kun mä vaan satuin laittaan googleen että joulu on ohi ja tupsahti tämä sivu. KIITOS!  TUNNEN YHTÄLÄISYYTTÄ XD

Vierailija
42/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä, KYSE on nomeenomaas myös mielestäni siitä että joulu on terveille ilon juhla, joka vietetään läheistensä kanssa, ja suurta kärsimytä (itseni mukaan lukien) niille, jotka eivät siihen pysty tai siihen ei ole mahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikutirui! Kamala sentään kun ihmiset juhlivat valon ja rakkauden juhlaa. Iloitsevat ja nauttivat. Onhan se ihan sietämätöntä. Pakoon pitää päästä vaikka taikkuihin. Siellä halpa pilu,ei joulu.

Vierailija
44/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulu ole ohi. Aloittaja ei tiedä näköjään, että joulu kestää loppiaiseen. Minä aukon nauttia jokaikisestä päivästä siihen asti. Ihanaa kun osaa rakastaa.

Vierailija
45/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:25"]

Ruikutirui! Kamala sentään kun ihmiset juhlivat valon ja rakkauden juhlaa. Iloitsevat ja nauttivat. Onhan se ihan sietämätöntä. Pakoon pitää päästä vaikka taikkuihin. Siellä halpa pilu,ei joulu.

[/quote]

Ei kukaan ole tainnut sanoa että kurjaa kun joku muu pystyy juhlimaan aidosti? Se ei ole keltään pois, tietenkään. Täky onkin siinä, että kun kaikki eivät ole samanlaisia ja tätä eivät jouluihmiset sulata.

Vierailija
46/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa samoilla linjoilla. Vihaan joulua ja kaikkea siihen liittyvää. Olin ihan rikki kun töistä pitää olla viikko pois mutta hei nyt se on taas vuodeksi ohi ja pääsen töihin maanantaina! Uusi vuosi kun vielä menisi ohi ja se hiton loppiainen niin sitten saa pääsiäiseen asti elää normaalia arkea kunnes taas tulee pyhiä.

Vituttaa kaikki pyhät kun kaupat on kiinni ja ihmiset omissa poteroissaan möllöttää. Vituttaa kaikki jouluvalot ja pallot ja joululahjat ja odotus ja hössötys...ARGH! :D

Vierailija
47/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei minulla olisi lapsia en noteeraisi koko joulua mitenkään. Suurin haaveeni olisi päästä aasiaan aina lokakuusta helmikuuhun :).

Vierailija
48/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juhlaihminen, rakastan kaikkia pyhiä ja etenkin Joulua. Jouluni alkaa 1. Adventista ja kestää Nuutinpäivään.Ihme, että ei osata rentoutua ja palautua pyhien aikana, vaikka olen eläkkeellä nautin vapaista. Ulkona on 2 Ledvalosarjaa Joulukuusessa, useita lyhtyjä, ikkunakoristeita, sisävaloja, saavat olla vielä pitkään. Mikä siinä on ärsyttävää, jos laitetaan Jouluvaloja pimeyden keskelle. 

Kiinnostaa miksi esim. viestin 47 kirjoittanut vit******' Jouluvaloista, miksi ihmeessä. Oletko pakana???

Vierailija
49/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:04"]Kärsin vakavasta masennuksesta ja ahdistuhäiriöstä, ja molemmat pahenee aina marraskuussa, kun jouluhössötys alkaa, ja kulminoituu jouluaattoiltana. Minulla jouluun liittyy vielä paljon menetyksiä, surua, yksinäisyyttä ja traumoja, joten se pahentaa tilannetta entisestään. Mutta en siis lapsenakaan tykännyt erityisemmin joulusta sitten kymmenvuotispäivän jälkeen, vaikka lapsuuden joulut oli ihan mukavia.

Joulussa pahinta on se, että siitä ei saisi olla tykkäämättä. Pitäisi olla sitä joulumieltä. Kun kerrot, että joulu ahdistaa tai et vaan pidä siitä, silti ihmiset toivottaa väkisin "HYVÄÄ JOULUA!" ja käskee syömään puuroa manteleilla ja menemään joulukirkkoon ja katsomaan jotain vitun Lumiukkoa telkkarista jne jne. "Kyllä se joulumieli sieltä löytyy!!!" Miksette voi ymmärtää, että osalle ihmisistä joulu on vuoden pahinta aikaa? Ei tarvi tyrkyttää sitä "jouluiloa" tai tunkea joulua kurkusta alas. 

Nyt on heti jo helpompi olo, kun ensi jouluun on kokonainen vuosi :) Ja tästäkin selvisin hengissä, tosin masennuslääkityksen avulla. Bentsoihin en sentään turvautunut, tällä kertaa, vaan valeriaanaan, meditaatioon ja kukkaterapiaan.

Ensi vuonna aion välttää kaikkea sosiaalista mediaa, ja se varmasti auttaa myös. Se jouluhehkutus on jotain niin hirveää, kun itse kärsii tästä juhlasta uskomattoman paljon. Ja paljon pahempiakin jouluja on ollut, monta todella synkkää, jolloin harkitsin itsemurhaa. Eli joulumieltä vaan kehiin! 
[/quote]

Taidat ottaa asian liian vakavasti.

Vierailija
50/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 49, empaattisuus suorastaan hohkaa sinusta. :)

Vierailija
51/51 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 20:10"]

Nro 49, empaattisuus suorastaan hohkaa sinusta. :)

[/quote]

Juhlia ei ole liikaa, pian tulee Uusi Vuosi, loppiainen, pääsiäinen, vappu, juhannus yhtä juhlaa, Joulusta juhannukseen, ajatelkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi