Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi olla isänmaallinen?

Vierailija
22.10.2021 |

Mitä yhteistä meillä muka on toistemme kanssa?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut koulukiusattu ja syrjitty.... suomalaisten toimesta. Muutenkin Suomessa on mun mielestä liian harmaata, sää on huonoa, ihmisistä iso osa on juntteja, talot ja kaupungit rumia jne. Osaan nimetä kymmeniä maita ja satoja paikkoja, joissa varmasti olisin onnellisempi. En minäkään täysin ymmärrä miksi pitäisi olla isänmaallinen tai kokea iloa jostain yhteenkuuluvuudesta.

Ja sekö on pohjaveden syy, joka on lähteestä pulputtanut sinulle vettä, että saat juodaksesi? Sekö on tuhansien järvien syy, jotka tuottavat kalaa, että saat syödäksesi?

Ulkomaillahan ei tosiaan kiusata yhtään ketään. Esim. Amerikassa ei esiinny koulukiusaamista, ei kouluampumisia, siellä ei ole kodittomia, ei työttömiä, ei yhteiskuntaluokkia. Kyllä, aivan taatusti olisit onnellisempi Kiva-Amerikassa.

Vierailija
62/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syy kirjoitti:

Jos isämaallisuutta ei olisi ollut Suomessa niin ette tekään sitä ymmärtämättömät kirjoittelisi täällä tälle palstalle.

Mutta kun isäm maallisuuden häpäisyprojekti onnistui suunnattoman hyvin. Kaikki rasismi ja rikollinen toiminta listattiin isäm maallisuuden alle ja sitä liattiin tarkoituksella. Jotkut suomalaiset jopa saatiin luopumaan leijonakoruistaan tämän häpäisyprojektin aikana. Tietoista toimintaa, johon osa häpäisypelkoisista sortui. Suomalaiset perinteisesti on helppo niputtaa tuomitsevalla katseella. Naapurihan voi muuten ajatella että olen...

Olen, niin mitä? Suomalainen, niin kuin kuuluukin olla :)

rasistipellet omivat leijonakorun, siksi se menetettiin. Nyt pitää olla valppaana että rasistipellet eivät omi uusia merkkejä. Voidaan menettää siniristilippu myös rasisteille jos ei taistella vastaan.

Ketkä rasistipellet ?? Kristittyjen vihaajat ?? Leijona on Juudan leijona Jeesus nasaretilainen .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle isänmaallisuus tulee uskonnostani ja yhteisöstä jossa elettiin perinteistä elämää. Suomalaiset marjat, suomalaiset kasvikset, suomalaiset reseptit, kansanlaulut, kansantarinat, sauna, luonnossa liikkuminen, flora ja fauna tietoisuus, lumisen ja kylmän talven erityispiirteet.

Joillakin ihmisillä isänmaallisuus tulee esille ainoastaan silloin kun halutaan haukkua toisten maiden kansalaisia. Perussuomalaiset ovat enimmäkseen tätä ryhmää, tai ainakin äänekkäimmät ovat.

Suomalaiset marjat, suomalaiset kasvikset, suomalaiset reseptit, kansanlaulut, kansantarinat, sauna, luonnossa liikkuminen, flora ja fauna tietoisuus, lumisen ja kylmän talven erityispiirteet.

Noista voit nauttia myös R#ssänvallan alla. Ei tarvita isänmaallisuutta syödä jäätyneitä perunoita.

Vierailija
64/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänmaallisuus on sivistymättömille luusereille, jotka eivät keksi mitään hyödyllistä, järkevää tai tehokasta tekemistä omassa elämässä.

Näinkö ajattelet esim. japanilaisista?

Vierailija
65/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne mitään suurta yhteenkuuluvuutta suomalaisten kanssa.

Siitä huolimatta hemkilökohtaiset arvoni ovat koti, uskonto ja isänmaa.

Mikä saisi sinut tuntemaan yhteenkuuluvuutta?

Vierailija
66/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonan alkuperä vaakunassa on Juudan voittoisa jalopeura= kristus.Uskontomme mukaan.

Vierailija
67/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaatko Jeesusta ??? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syy kirjoitti:

Jos isämaallisuutta ei olisi ollut Suomessa niin ette tekään sitä ymmärtämättömät kirjoittelisi täällä tälle palstalle.

Mutta kun isäm maallisuuden häpäisyprojekti onnistui suunnattoman hyvin. Kaikki rasismi ja rikollinen toiminta listattiin isäm maallisuuden alle ja sitä liattiin tarkoituksella. Jotkut suomalaiset jopa saatiin luopumaan leijonakoruistaan tämän häpäisyprojektin aikana. Tietoista toimintaa, johon osa häpäisypelkoisista sortui. Suomalaiset perinteisesti on helppo niputtaa tuomitsevalla katseella. Naapurihan voi muuten ajatella että olen...

rasistipellet omivat leijonakorun, siksi se menetettiin. Nyt pitää olla valppaana että rasistipellet eivät omi uusia merkkejä. Voidaan menettää siniristilippu myös rasisteille jos ei taistella vastaan.

Taas tämä omimisargumentti. Eiköhän se kerro kaiken sinun isänmaallisuuden olemattomuudesta jos jonkun leijonakorun on joku ominut.

kuinka pihalla olet jos et pysty ymmärtämään että leijona on nyt rasistin merkki? Ainahan se on ollut, ei sitä tarvitse hävetä.

Mites nuo suomalaiset kunniamerkit, kun niissäkin tuppaa leijonia esiintymään :p

Kerrotko mikä leijonassa saa sinut pitämään sitä rasistisena ???? Mikä leijonassa voi olla rasismia toki kristittyjä kohtaan voi olla .

rasistit omivat leijonan, ei leijonassa ole mitään rasistista sinällään. Mutta nykysuomessa leijona on rasistin merkki, aivan kuin risti on kristityn merkki.

Vierailija
68/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipuri oli Ruotsin ja Suomen kansan kotimaata . Miettikää mikä saatana ryöstää toisilta koteja !!!

Vierailija
69/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen voimakasta isänmaallisuutta maksaessani Suomen maailman kovimpia veroja.

En saa niistä mitään vastineeksi, mutta jotain hienoa siinä on kun tyhjästä maksaa itsensä kipeäksi.

Vierailija
70/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään lähes mahdotonta kun koko ajan joku mediassa haukkuu.

Vierailija
71/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipuri oli kristittyjen kaupunki . Myös konstantinopoli oli . Ryöstävät asuinalueita .

Vierailija
72/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä suomalaista ihmistä. Suomalaista sielua. Tunnen oloni täysin vieraaksi täällä. En tiedä millä keinolla saisin itselleni yhteenkuuluvaisuuden tunteen.

Vierailija
73/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se meillä on yhteistä, että suomeksi tässä kaikki haastellaan suomeksi. Juice Leskinenkin ilmoitti isänmaakseen suomen kielen. Toisekseen, jos joku ulkopuolinen taho päättäisi suorittaa suomalaisten kansanmurhan, niin takuuvarmasti hiekkamontulle talutettava sakki löytyy ja sillä on niin paljon yhteistä, että se on muusta maailmasta eroteltavissa. Ei päädy puolalainen taulukauppias penkkaan, kuin vahingossa.

Olen Juicen kanssa samoilla linjoilla. Koska Suomi on ainoa paikka, jossa pärjään äidinkielelläni, tunnen tiettyä kiintymystä myös tätä maantieteellistä aluetta kohtaan. Isänmaallisuudella tunnetilana ei silti ole itselleni paljonkaan merkitystä. Todellinen isänmaallisuus ilmenee tekoina, kuten vaikka siinä, että kantaa vastuun itsestään, eikä heittäydy muiden elätettäväksi.

Vierailija
74/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea selittää. Mä synnyin tänne, mut olen aina kokenut henkisesti olevani jostain muualta kuten Italiasta tai Australiasta. Jopa ruotsalaisia mä jotenkin ihailen enemmän kuin suomalaisia. Täällä Kuopiossa miehet tykkää ryypätä ja amistella typerine autoineen ja sit kun on vähän erilainen mindset, niin kaikki homottelee ja on ilkeitä. Haaveilen nyt aluksi opiskelupaikasta Helsingistä. Mulle suomalaisuudesta on tullut vähän semmoinen synonyymi junttiudelle ja amispelleilylle, niin en osaa sanoa olenko niin isänmaallinen, vaikka kyllä tiedän, että täällä hommat on paremmin kuin 90% maapallon maista. m19v

Vierailija
75/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieli ja kulttuuri yhdistävät. Itsekin olen usein pitänyt isänmaallisuutta aika turhana, mutta kun miettii jaettuja valtioita, vaikka Saksaa ennen tai Koreaa nykyään, niin ymmärtää ehkä paremmin, mikä idea nykyisellä tavalla rajatulla Suomella on.

Suomessa on monia kulttuureja, siis ihan syntyperäisillä suomalaisilla.

Murteita ei vissiin erotella kieliksi, eikä tapoja kulttuuriksi eli ihan erilaisia heimoperinteitä ja heimomurteita vaan.

Saamelaiset, romanit...senkin white supremacy!

He eivät ole syntyperäisiä suomalaisia. Saamelaiset eivät halua identifioitua suomalaisiksi. Romanit taas eivät ole geneettisesti suomalaisia.

Vierailija
76/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä suomalaista ihmistä. Suomalaista sielua. Tunnen oloni täysin vieraaksi täällä. En tiedä millä keinolla saisin itselleni yhteenkuuluvaisuuden tunteen.

Suomalaiset ovat aika erilaisia keskenään. Ei ole yhdenlaista suomalaista sielua. Oletko siis geneettisesti muualta kuin Suomesta? Olisiko helpompaa kertoa millainen oma sielusi on ja minkälainen itse olet ja sitten katsoa löytyykö vastaavaa kuppikuntaa Suomesta?

Vierailija
77/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea selittää. Mä synnyin tänne, mut olen aina kokenut henkisesti olevani jostain muualta kuten Italiasta tai Australiasta. Jopa ruotsalaisia mä jotenkin ihailen enemmän kuin suomalaisia. Täällä Kuopiossa miehet tykkää ryypätä ja amistella typerine autoineen ja sit kun on vähän erilainen mindset, niin kaikki homottelee ja on ilkeitä. Haaveilen nyt aluksi opiskelupaikasta Helsingistä. Mulle suomalaisuudesta on tullut vähän semmoinen synonyymi junttiudelle ja amispelleilylle, niin en osaa sanoa olenko niin isänmaallinen, vaikka kyllä tiedän, että täällä hommat on paremmin kuin 90% maapallon maista. m19v

Etkö siis itse ole suomalaista alkuperää vai miten et laske itseäsi esimerkiksi heistä, jotka ovat erilaisia suomalaisia? Jos olet suomalainen, niin miksi et ihaile itseäsi? Jos olet suomalainen, niin miksi koet olevasi esim. italialainen, etkä suomalainen, joka on yksi heistä, jotka eivät kuulu junttikuntaan? Sellaisiakin on. Olet vielä nuori, mutta täytyyhän sinun ymmärtää, että amiskan lisäksi on lukioita, yliopistoja jne. ja ihmisiä on erilaisia ihan Kuopion sisälläkin. Et ole sattunut törmäämään omanlaisiisi ihmisiin, mutta se ei tarkoita, etteikö heitä olisi. On aika junttia niputtaa kaikki Kuopiolaiset junteiksi.

Vierailija
78/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syy kirjoitti:

Taas tämä omimisargumentti. Eiköhän se kerro kaiken sinun isänmaallisuuden olemattomuudesta jos jonkun leijonakorun on joku ominut.

kuinka pihalla olet jos et pysty ymmärtämään että leijona on nyt rasistin merkki? Ainahan se on ollut, ei sitä tarvitse hävetä.

Mites nuo suomalaiset kunniamerkit, kun niissäkin tuppaa leijonia esiintymään :p

Kerrotko mikä leijonassa saa sinut pitämään sitä rasistisena ???? Mikä leijonassa voi olla rasismia toki kristittyjä kohtaan voi olla .

rasistit omivat leijonan, ei leijonassa ole mitään rasistista sinällään. Mutta nykysuomessa leijona on rasistin merkki, aivan kuin risti on kristityn merkki.

Ei se ole rasistin merkki. Sinä ja kaltaisesi käytte sotaa suomalaisuutta vastaan. Olet itse se rasisti.

Vierailija
79/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syy kirjoitti:

Joo, ja monissa armeijan kunniamerkeissä on hakaristi, ja kaikissa Ilmavoimien joukko-osastojen lipuissa on hakaristi.

Myös tasavallan presidentin lipussa on hakaristi. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Tasavallan_presidentin_lippu.png

Vierailija
80/89 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syy kirjoitti:

Ei se ole rasistin merkki. Sinä ja kaltaisesi käytte sotaa suomalaisuutta vastaan. Olet itse se rasisti.

wow, sun vastaus juuri osoitti että se on rasistin merkki, eikä mitään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi