Miksi pitäisi olla isänmaallinen?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisuus on sivistymättömille luusereille, jotka eivät keksi mitään hyödyllistä, järkevää tai tehokasta tekemistä omassa elämässä.
Samaa mieltä. Esim. Verojen maksu luusereille oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat pilanneet senkin.
Kaiken lisäksi ne itse eivät edes tunne kotimaansa taidetta, kulttuuria, käytöstapoja, historiaa, lainsäädäntöä, päätöksentekojärjestelmää, vallan kolmijakoa jne.
Eipä ole kyllä persut luoneet perustuslakivaliokuntaa jossa samat ihmiset toimivat yhtä aikaa lainsäätäjinä ja lainvalvojina.
Mielestäni sellainen isänmaallisuus on ok, että on ylpeä kulttuuristaan, mutta samalla ihmisen tulee myös ymmärtää, että myös muista maista löytyy paljon hyvää ja kiinnostavaa.
Suomea ei enää ole olemassa, kiitos intersektionaalisten marxilaisten feministien., paino sanalla ”inter”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy kirjoitti:
Jos isämaallisuutta ei olisi ollut Suomessa niin ette tekään sitä ymmärtämättömät kirjoittelisi täällä tälle palstalle.
Mutta kun isäm maallisuuden häpäisyprojekti onnistui suunnattoman hyvin. Kaikki rasismi ja rikollinen toiminta listattiin isäm maallisuuden alle ja sitä liattiin tarkoituksella. Jotkut suomalaiset jopa saatiin luopumaan leijonakoruistaan tämän häpäisyprojektin aikana. Tietoista toimintaa, johon osa häpäisypelkoisista sortui. Suomalaiset perinteisesti on helppo niputtaa tuomitsevalla katseella. Naapurihan voi muuten ajatella että olen...
Olen, niin mitä? Suomalainen, niin kuin kuuluukin olla :)
rasistipellet omivat leijonakorun, siksi se menetettiin. Nyt pitää olla valppaana että rasistipellet eivät omi uusia merkkejä. Voidaan menettää siniristilippu myös rasisteille jos ei taistella vastaan.
Aika helpolla luovutit leijonakorun suhteen. Miksi ihmiset eivät ostaneet leijonakoruja loppuun kuten afrikan tähti -pelejä? Mikäli kaikki olisivat korun kaulaan laittaneet, niin suomileijonaa ei pystyttäisi enää liittämään tiettyyn ryhmään. Miksi et sotinut sotaasi silloin kun sinua tarvittiin? Miksi luovutit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä koen olevani enemmän eurooppalainen ja pohjoismaalainen kuin suomalainen. Asun ulkomailla ja puhun sujuvasti kolmea pohjoismaista kieltä, englannin lisäksi. Suomessa on vähän raskas ilmapiiri ja huonosti voivia ihmisiä muihin pohjoismaihin verrattuna. Se näkyy. Suomessa on kiva käydä lomalla, mutta en halua sinne asumaan.
Miksi et vietä aikaasi muiden maiden keskustelupalstoilla? Miksi pitää tulla tänne valittamaan ja vänkäämään Suomesta ja suomalaisista vaikka on jo luunsa pois siirtänyt? Pysy siellä kevyemmässä ilmapiirissä ja valita siellä.
Tämä. Tuolla ulkoilmassa on ilmeisesti huono ilmapiiri mutta täällä internetissä ei muka ole? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy kirjoitti:
Jos isämaallisuutta ei olisi ollut Suomessa niin ette tekään sitä ymmärtämättömät kirjoittelisi täällä tälle palstalle.
Mutta kun isäm maallisuuden häpäisyprojekti onnistui suunnattoman hyvin. Kaikki rasismi ja rikollinen toiminta listattiin isäm maallisuuden alle ja sitä liattiin tarkoituksella. Jotkut suomalaiset jopa saatiin luopumaan leijonakoruistaan tämän häpäisyprojektin aikana. Tietoista toimintaa, johon osa häpäisypelkoisista sortui. Suomalaiset perinteisesti on helppo niputtaa tuomitsevalla katseella. Naapurihan voi muuten ajatella että olen...
rasistipellet omivat leijonakorun, siksi se menetettiin. Nyt pitää olla valppaana että rasistipellet eivät omi uusia merkkejä. Voidaan menettää siniristilippu myös rasisteille jos ei taistella vastaan.
Taas tämä omimisargumentti. Eiköhän se kerro kaiken sinun isänmaallisuuden olemattomuudesta jos jonkun leijonakorun on joku ominut.
Miksi amerikkalaiset ovat isänmaallisia? Tai britit?
Isänmaallisuuteen ei tarvita mitään koruja
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisuus on sivistymättömille luusereille, jotka eivät keksi mitään hyödyllistä, järkevää tai tehokasta tekemistä omassa elämässä.
Elämä perustuu puhtaaseen veteen, viljelyskelpoiseen tai muutoin satoisaan maahan ja puhtaaseen ilmaan. On aika hyödyllistä turvata omalle perheelleen elinmahdollisuudet pitämällä huolen isänmaastaan.
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisuuteen ei tarvita mitään koruja
Ei tarvita. Se oli vain vertailua tapaus afrikan tähden ja tapaus leijonakorun välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy kirjoitti:
Aika helpolla luovutit leijonakorun suhteen. Miksi ihmiset eivät ostaneet leijonakoruja loppuun kuten afrikan tähti -pelejä? Mikäli kaikki olisivat korun kaulaan laittaneet, niin suomileijonaa ei pystyttäisi enää liittämään tiettyyn ryhmään. Miksi et sotinut sotaasi silloin kun sinua tarvittiin? Miksi luovutit?
no ei minua kiinnostanut leijona merkit, olin vain normaali ihminen. Ja olihan leijona jo alkujaan militaristinen symboli, eikä mikään suomen symboli. Ehkä jos nasut yrittävät omia siniristilipun olen valppaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy kirjoitti:
Taas tämä omimisargumentti. Eiköhän se kerro kaiken sinun isänmaallisuuden olemattomuudesta jos jonkun leijonakorun on joku ominut.
kuinka pihalla olet jos et pysty ymmärtämään että leijona on nyt rasistin merkki? Ainahan se on ollut, ei sitä tarvitse hävetä.
Samuel Johnson: "Patriotism is the last refuge of a scoundrel."
Se meillä on yhteistä, että suomeksi tässä kaikki haastellaan suomeksi. Juice Leskinenkin ilmoitti isänmaakseen suomen kielen. Toisekseen, jos joku ulkopuolinen taho päättäisi suorittaa suomalaisten kansanmurhan, niin takuuvarmasti hiekkamontulle talutettava sakki löytyy ja sillä on niin paljon yhteistä, että se on muusta maailmasta eroteltavissa. Ei päädy puolalainen taulukauppias penkkaan, kuin vahingossa.
Minä maksan veroja. Eikö siinä ole isänmaallisuutta tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy kirjoitti:
kuinka pihalla olet jos et pysty ymmärtämään että leijona on nyt rasistin merkki? Ainahan se on ollut, ei sitä tarvitse hävetä.
Leijona ei todellakaan ole rasismiin millään tavalla liitännäinen. Suomen lipussa kököttää tuo sama leijona.
http://itsenaisyys100.fi/suomen-viralliset-tunnukset-lippu-ja-vaakuna/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä koen olevani enemmän eurooppalainen ja pohjoismaalainen kuin suomalainen. Asun ulkomailla ja puhun sujuvasti kolmea pohjoismaista kieltä, englannin lisäksi. Suomessa on vähän raskas ilmapiiri ja huonosti voivia ihmisiä muihin pohjoismaihin verrattuna. Se näkyy. Suomessa on kiva käydä lomalla, mutta en halua sinne asumaan.
Miksi et vietä aikaasi muiden maiden keskustelupalstoilla? Miksi pitää tulla tänne valittamaan ja vänkäämään Suomesta ja suomalaisista vaikka on jo luunsa pois siirtänyt? Pysy siellä kevyemmässä ilmapiirissä ja valita siellä.
Eihän suomalainen voi missään muualla valittaa niin, kuin suomalaisella keskustelupalstalla. Muualla on aina enemmän tai vähemmän joku h-tin kirjoittamaton positiivisuuspakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy kirjoitti:
Sinun kannattaa tutustua Suomen vaakunaan
https://www.presidentti.fi/ahtisaari/fin/instituutio/lippu_ja_vaakuna.h…
Isänmaallisuus ei ole kansainvälisten piirien suosiossa. Mutta kuka ihmeessä pystyy kokemaan EU:n ryhmäksi joka on tärkein itselle? Mitä ihmeen yhteistä Pihtiputaan mummolla on muka puolalaisen It-insinöörin kanssa?
Mitä yhteistä aloittajalla on toisten samaa kieltä ja kulttuuria edustavien ihmisten kanssa? Ai niin, no ainakin nuo edellämainitut seikat. Kunpa olisi yhteinen tahto yhteiseen hyvään vielä jäljellä kansallisesti.