Te, joilla oma verkkokauppa
Pari gallupluontoista kysymystä
1. Kuinka kauan kesti, ennen kuin ensimmäinen tilaus tuli/kuinka kauan kesti, että tilauksia alkoi tulla säännöllisesti?
2. Miten markkinoit sivujasi?
t. eräs omaa yritystä toistaiseksi vielä harkitseva
Kommentit (17)
Miksi kukaan tilais mitään suomalaisesta verkkokaupasta ja elättäis jotain elättiä, kun voi tilata suoraan ulkomailta itse
Parin päivän sisällä tuli eka tilaus ja Googlella markkinoidaan. Ihan ok, mutta totta on, että ulkomaisia vastaan on mahdotonta kilpailla kunnolla.
Mitä up? Suomalainen verkkokauppa = tilausten välittäjä provisiota vastaan = elätti.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:16"]
Mitä up? Suomalainen verkkokauppa = tilausten välittäjä provisiota vastaan = elätti.
[/quote]
Ookei. Hyvää joulua sinnekin! t. ap
Tällä yhdellä idiootilla on tainnut mennä vähän ohi mitä tarkoittaa "yrittäminen".
Mutta ehkä hän ostaa ruokansakin suoraan tuottajalta.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:31"]
Tällä yhdellä idiootilla on tainnut mennä vähän ohi mitä tarkoittaa "yrittäminen". Mutta ehkä hän ostaa ruokansakin suoraan tuottajalta.
[/quote]Ulkomaalaiset isot verkkokaupat ostaa tavarat suoraan tuottajalta ja lähettää loppukäyttäjälle. Suomalainen säälittävä verkkokauppias ostaa ulkomaalaisesta verkkokaupasta ja myy voitolla eteenpäin = elätti. Ei luo mitään lisäarvoa, loisii vaan
^ Sun kanssas en lähde asiasta enempää jankkaamaan, koska joko olet älyllisesti niin vajavainen ettet uskoisi vaikka mitä tekisi, tai sitten olet säälittävä provo.
Mutta hyvää viikonloppua ja parempaa ensi vuotta sinulle!
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:46"]
^ Sun kanssas en lähde asiasta enempää jankkaamaan, koska joko olet älyllisesti niin vajavainen ettet uskoisi vaikka mitä tekisi, tai sitten olet säälittävä provo. Mutta hyvää viikonloppua ja parempaa ensi vuotta sinulle!
[/quote]Itse olet vajaa. Valmista myymäsi tavarat itse niin luot jotain uutta.
En ole tuo aiemmin kirjoittanut mutta minuakin kyllä kiinnostaa miten nämä verkkokaupan perustamista suunnittelevat aikovat myymiään tuotteita jalostaa? Vai onko "4 tunnin työviikko" ollut liian inspiroivaa lukemista ;)
Jos ostaa ulkomailta myydäkseen tasan saman tuotteen Suomessa kalliimmalla pitäisi sille pystyä tarjoamaan jotain lisäarvoa, kuten sovitusmahdollisuus, supernopea postitus jne. Ja silti se voittomarginaali pitäisi jättää kohtuulliseksi. Sen sijaan jos haluaa kaupata jotain itse valmistamaansa tilanne on aivan toinen. Kummasta täällä nyt puhutaan?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:46"]
^ Sun kanssas en lähde asiasta enempää jankkaamaan, koska joko olet älyllisesti niin vajavainen ettet uskoisi vaikka mitä tekisi, tai sitten olet säälittävä provo. Mutta hyvää viikonloppua ja parempaa ensi vuotta sinulle!
[/quote]Itse olet vajaa. Valmista myymäsi tavarat itse niin luot jotain uutta.
[/quote]
Mistä tiedät ettei tuotteet ole itse valmistettu. Minulla ainakin on.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:52"]
Jos ostaa ulkomailta myydäkseen tasan saman tuotteen Suomessa kalliimmalla pitäisi sille pystyä tarjoamaan jotain lisäarvoa
[/quote]
Minulle riittää vaikka se, ettei tarvitse miettiä tullausarvoja. Ymmärrän kyllä, että tulet tänne nyt naureskelemaan, että sinulle tuolla asialla ei ole mitään merkitystä, vaan mieluummin tilaat 20 erillistä lähetystä, maksat ja seuraat niitä kaikkia erikseen. Eipä siinä mitään. Ihmiset ovat erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:03"]
Jos ostaa ulkomailta myydäkseen tasan saman tuotteen Suomessa kalliimmalla pitäisi sille pystyä tarjoamaan jotain lisäarvoa
Minulle riittää vaikka se, ettei tarvitse miettiä tullausarvoja. Ymmärrän kyllä, että tulet tänne nyt naureskelemaan, että sinulle tuolla asialla ei ole mitään merkitystä, vaan mieluummin tilaat 20 erillistä lähetystä, maksat ja seuraat niitä kaikkia erikseen. Eipä siinä mitään. Ihmiset ovat erilaisia.
Jos viittaat tuolla sinuttelulla minuun, joka kirjoitin lainaamasi viestin, olen pahoillani siitä että haluat julkisesti nolata itsesi puhumalla asiasta josta sinulla ei ole minkään valtakunnan käsitystä. En ole ikinä tilannut mitään lähetystä monessa osassa tuollaisesta syystä (eikä ole käynyt mielessäkään niin tehdä), enkä muutenkaan juurikaan harrasta nettikaupoista ostamista. Haluan nähdä ja koskea tuotteita ennen kuin sitoudun ne ostamaan, ilman älytöntä vaihtorumbaa postin kautta. Toisekseen, vaikka itse sitä et osaa näemmä lukea ja tarkoituksellisesti katkaisit lainauksen kesken, viestissäni selvästi sanoin
Jos ostaa ulkomailta myydäkseen tasan saman tuotteen Suomessa kalliimmalla pitäisi sille pystyä tarjoamaan jotain lisäarvoa, kuten sovitusmahdollisuus, supernopea postitus jne.
Tuossa oli siis muutama esimerkki mahdollisesta lisäarvoa tuottavasta asiasta, alkaen sanasta kuten (toisin sanoen "esimerkiksi") päättyen sanaan jne ("ja niin edelleen").
Huoh. Miksi edes vaivaudun vastaamaan kaltaisellesi, jääköön tämän vuoden joulumysteeriksi.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:03"]
[/quote]
[/quote]
Myös palautus- ja vaihtokuviot ovat usein yksinkertaisempia Suomesta tilattaessa. Etenkin iäkkäämmille ihmisille suomenkielinen palvelu on tärkeämpää, ja Suomessa toimiva verkkokauppa voi jonkun mielestä tuntua turvallisemmalta ja luotettavammalta.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:15"]
Myös palautus- ja vaihtokuviot ovat usein yksinkertaisempia Suomesta tilattaessa. Etenkin iäkkäämmille ihmisille suomenkielinen palvelu on tärkeämpää, ja Suomessa toimiva verkkokauppa voi jonkun mielestä tuntua turvallisemmalta ja luotettavammalta.
[/quote]
Totta kyllä, toisaalta nykyään on paljon suuria kansainvälisiä nettikauppoja joiden sivut löytyvät myös suomeksi ja vaihdot ja palautukset kulkevat lähi-Siwan tms. kautta.
Kuten tuossa jo yksi asiallisesti kirjoittanut aiemmin mainitsi, niin olennaista verkkokaupan menestymiselle on se, että sinulla on jotain sellaista myytävää, tai lisäarvoa myytävälle tuotteelle, jota muut eivät kykene ainakaan samaan hintaan tarjoamaan.
Jos sinulla on joku oma hyvä tuote, tai johonkin tuotteeseen tarjota lisäpalvelua, tai sinulla ihan oikeasti on suora väylä johonkin, josta kykenet saamaan tuotteita kilpailukykyiseen hintaan, niin edellytyksiä toimivalle verkkokaupalle on olemassa.
Mitään kiinan krääsää suomen kielellä ja tuplahinnalla myyvää nettikauppaa on enää turha perustaa, se juna meni jo ajat sitten.
Toivottavasti tähän aloitukseen tulee vastauksia. Olen itse miettinyt samoja asioita kuin ap.