Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla syynä päivittäisiin lihaskramppeihin?

Vierailija
29.07.2024 |

Ylipaino? Heikko yleiskunto? Masennuslääke (Venlafaxin 150mg)? Olen kylläkin vaikean masennuksen vuoksi päästänyt itseni rapakuntoon ja hoitanut itseäni vuoden ensin syömisellä, ennen kuin hakeuduin hoitoon. Olen lihonut 30 kg kahdessa vuodessa ja liikkuminen on käytännössä katsoen nollassa. Lihaskramppeja tulee päivittäin ja välillä on todella kivuliaita. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmistösi on kuiva.Katse ruokavalioon. t.lääkäri

Vierailija
2/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kramppeja vai elohiiriä?

Aina samoissa lihaksissa vai satunnaisesti ympäri kroppaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääkekin voi niitä aiheuttaa kyllä. Muita yleisiä syitä: nesteen puute, elektrolyyttien (erit. natrium, kalium, kalsium) puute (tähän helppo lääke on ostaa normikaupasta ravintolisäosastolta Elektrolyytti-jauhetta mitä juo päivittäin), krooniset tulehdustilat.

Vierailija
4/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se pienin määrä liikuntaa jonka voisit aloittaa? Nappaako mikään? Jo metsässä käyminen kävisi liikunnasta ja vähentää tutkitusti masennusta 

Vierailija
5/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta aika vihoviimeistä myrkkyä kyllä syöt.

Vierailija
6/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ja magnesiumia, jos muu terveys antaa siihen mahdollisuuden. Ja sit liikkumaan, kun vaan pystyt. Ja ruokavalio kuntoon, liikunnallahan sä et tuota ylimääräistä 30kg pudota.

Vierailija
7/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumin puute! Loppuu krampit kun syöt sitä. Mutta ei sitä Mg oksidia, siitä ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
8/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivenaineiden puute tai se venla. En yhtään ihmettelisi, jos johtuisi venlasta. Käy verikokeissa, erityisesti raudan arvoa seuraisin. Magnesium myös voisi auttaa.

Vierailija
9/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaksiinista tuo johtuu, teki mulle samaa. Tosin rapakuntosikaan ei asiassa auta mutta venla se suurin syyllinen tuohon on.

Vierailija
10/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lihaskramppi on?

Vierailija
11/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on muistutus, että aika syödä jogurttia (kalsiumia).

Vierailija
12/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se on kaliumin puutetta. Voi tietysti olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
13/13 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä ja magnesiumia, jos muu terveys antaa siihen mahdollisuuden. Ja sit liikkumaan, kun vaan pystyt. Ja ruokavalio kuntoon, liikunnallahan sä et tuota ylimääräistä 30kg pudota.

Minulla magnesium _aiheuttaa_ lihasnykimisiä.

Noiden aineiden pitää olla keskenään tasapainossa, ei niin että yhtä vedetään summamutikassa lisänä ilman mitään lähtötilanteen mittaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän