Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle 2v:n hampaiden pesusta.. miten teillä onnistuu?

Vierailija
26.12.2014 |

Mulla on 1v9kk lapsi joka ei anna pestä hampaitaan. Joka aamu ja ilta ollaan harjoteltu siitä asti kun hampaita alkoi tulemaan mutta haluaa vaan harjan omaan käteensä eikä itse pesemisestä tietenkään tule mitään kun pureskelee vaan harjaa. Ainut keino millä saisin hampaat kunnolla pestyä olisi yksinkertaisesti pitää lasta paikallaan ja väkisin pestä mutta siitähän jää vaan traumat ja hampaiden pesusta tulee vielä inhottavampi juttu :/ Miten siis pitäisi toimia? Neukkari sanoi silloin 1v neuvolassa kyllä ettei hampaiden harjaus niinkään ole se juttu vaan ennemminkin harjoitellaan että siitä tulisi rutiini ja lapsi tottuisi harjaan suussa. Silti musta tuntuu vähän inhottavalta ettei lapsen hampaita ole sen elin ikänä harjattu kunnolla kun ehkä 2 tai 3 kertaa, silloin kun on jostain syystä ollut erityisen hyvällä tuulella ja antanut harjata.

Miten teillä on onnistunut? Pitisiköhän mun alkaa antamaan jotain niitä ksylitol tabletteja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään onnistu, lapsi 1,5v. Pesen väkisin,mutta vain sen aikaa, että saa edes pahimmat plakit hinkattua. Harjauksen jälkeen kehun kauheasti. Totta kai ksylitolipastilleja tuon ikäiselle! Meillä annettu jo lähes puoli vuotta Herra Hakkaraisia. Saa ihan ruokakaupasta ja maksaa pari euroa :)

Vierailija
2/3 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas onnistunut aina hyvin,nyt 2.5v poika,pienenä pidettiin sylissä puoli makaavassa asennossa ja ihan hyvin onnistui,vähän kun kasvoi istutettiin potalle ja harja kouraan siinä sen aikaa itse pesee että saan omat hampaat pestyä ja sitten pesen pojan hampaat vielä,itse se vaan pureskelee ja imeskelee tahnaa siitä ja välillä rassaa suuta kun katsoo mitä aikuiset tekee omalla harjalla.

oletteko käyttäneet lasten tahnaa?

saattaa auttaa kun maistuu hyvälle.

ruuan jälkeen aina pastilli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun meillä alkoi olla ongelmia hampaidenpesussa, alettiin näyttää lapselle joku pieni pätkä muumeja tai muita lastenohjelmia.