Kun imetys loppuu, voivatko rinnat vielä "pakkautua"?
Tai tulehtua? Vauva nyt 9 kk ja enää iltaimetys jäljellä ja lopetan sen nyt, pitääkö "tehdä" jotakin sen kummempaa , ei kai tässä vaiheessa enää voi tulla rintaan tukoksia?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:25"]Te joilla iltaimetys on ollut se viimeinen. Miten olette imetyksen päättyessä tehneet iltakuvion, onko jotain ollut toisin?
ap
[/quote]
Muutin vähän iltarutiineja, ennen oli puuro, iltapesut, imetys ja nukkumaan niin nyt on puuro, iltapesut, iltasatu ja nukkumaan. Lapsi saa sen läheisyyden mitä ennen sai imetyksestä niin sylissä yhdessä satua lukiessa.
Mulla tullut vielä paikallisia kovia, kipeitä patteja. Niitä olen koittanut käsin lypsää tai tarvittaessa pumpannut koko rinnan tyhjäksi. Rinta kannattaa tyhjentää mieluummin kuin riskeeraa, että saa tulehduksen. Muuten olen vain antanut olla, tai tyhjännyt vain enimmät.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:25"]
Te joilla iltaimetys on ollut se viimeinen. Miten olette imetyksen päättyessä tehneet iltakuvion, onko jotain ollut toisin?
ap
[/quote]
Sylitelty jo päivän mittaan enemmän, illalla vielä paljon sylissä ennen nukkumaanmenoa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:45"]
Te joilla iltaimetys on ollut se viimeinen. Miten olette imetyksen päättyessä tehneet iltakuvion, onko jotain ollut toisin?
ap
[/quote]
Sylitelty jo päivän mittaan enemmän, illalla vielä paljon sylissä ennen nukkumaanmenoa.
[/quote]
Juuri tätä mietin. Mies sanoi että en saisi olla iltaisin lapsen lähellä ettei imettämättömyys ala ahdistaa lasta.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:45"]
ap
[/quote]
[/quote]
Juuri tätä mietin. Mies sanoi että en saisi olla iltaisin lapsen lähellä ettei imettämättömyys ala ahdistaa lasta.
ap
[/quote]
Itse en riistäisi sekä rintaa että vähentäisi läheisyyttä samaan aikaan. Läheisyydentarve voi korostua kun yhteiset imetyshetket jää pois. Toki maidonhaju voi vaivata vauvaa, mutta omilla lapsilla ei koskaan tullut sellaista ongelmaa.
Kai ne tulehdukset vielä tuossa vaiheessa ihan mahdollista on. Itse vain jätin imetyksen, eikä tullut mitään kummempaa. Rintaa voi vähän tyhjentää käsin jos tuntuu liian täydeltä.
Jos rintaa tyhjentää, eikö se vain ylläpidä maidon tuotantoa.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:24"]Jos rintaa tyhjentää, eikö se vain ylläpidä maidon tuotantoa.
[/quote]
Tarkoitinkin että vain enimmät pois jos kiristää, en että koko rinta pitäisi tyhjentää.