Eiran aikuislukio
Kommentit (8)
Itselläni on kokemusta vain parin kurssin verran, mutta ihan asiallisen oloinen paikka. Ei sinänsä oppilasaineksen perusteella tosiaankaan mikään eliittilukio (kävin itse lukion sellaisessa alunperin), mutta oppilaat ovat motivoituneita ja opettajat ovat ihan hyviä.
Minkä tasoinen opetus siellä on?
Mietin myös onko lukiota helppo sumplia töiden kanssa hyvin yhteen kun innostuin yo-tutkinnosta.
AP
Opiskelija-aines on todella vaihtelevaa, maahanmuuttajia, arvosanojaan korottavia jne. On helppo sumplia työvuoroja: on iltakursseja, verkkokursseja jne. Opettajat on yleensä joustavia, jos kyselee ja sopii asioista etukäteen.
Opettajat olivat ainakin oman kokemuksen mukaan (painotin opiskeluissani luonnontieteitä) todella osaavia ja innostuneita. Tekivät työtänsä selvästi intohimosta. :) Oppilaita löytyy tosiaan laidasta laitaan. Kavereita ja juttuseuraa löytyy varmasti jos haluaa, mutta rauhassakin saa olla toivoo.
Jouluna sain yo-todistuksen :)
Päivätunneilla lähinnä nuoria opiskelijoita, illassa myös vanhempia. Opettajat eroavat myös siten, että oman kokemukseni mukaan päivätuntien opettajat olivat innostavia ja hyviä selittämään asioita. Illassa opettajat usein lähinnä antoivat tehtävät itse keksittäväksi, lähes ilman mitään johdantoa. Itse huomasin suuren eron omassa opiskelumenestyksessä, kun kävin päiväopettajien kursseilla. Esim vaikeammasta kurssista päivällä 9, helpommasta illalla 7.
Opot hyvin kiireisiä, kalenterit täynnä monta viikkoa eteenpäin. Puhelimella lähes mahdoton tavoittaa, mutta omani oli ainakin ihan mukava. Kokeidenpalautuspäivät aivan tuskaa, parhaimmillaan sai jonottaa omaa koepaperiaan ovella 45 minuuttia, eli paljon oppilaita...Plussaa siitä, että lähes kaikista kursseista löytyy myös verkkokurssit.
Paljon maahanmuuttajia ja nuoria opiskelijoita yleensäkin. Jos se ei haittaa (ulkopuolinen olo?) niin mene ihmeessä :)
T: aiemmin peruskoulupohja, tammikuussa menossa AMK kiitos Eiran aikuislukion
Eiran aikuislukio on ihan paras, opetus laadukasta ja kattavat kurssitarjottimet.
Kiitos vastauksista.
Ap