Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystävä pätee...

Vierailija
25.12.2014 |

kaiken tekee paremmin kuin muut tai ainakin sellaisen vaikutelman saa. kohautatteko vaan hartiota tuollaiselle toiminnalle?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se aina tahallista vai voiko olla tiedostamatonta?

Vierailija
2/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:38"]

tarkoitin että miten minun kannattaisi reagoida siihen pätemiseen. minun itseni kannalta asiaa siis mietin. jos sanon että käytän vaikka viskoosipaitaa niin kaveri voi sanoa että käytän itse vain villapaitoja koska se on ekologista. tai jotain tämä on esimerkki vain

[/quote]

Sanot vaan, että viskoosi on sellukuitu ja maatuu siinä missä villakin. Perustele vaikka, että villa kutittaa ihoasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen rasittava kaveri, yritän koko ajan esittää kuinka hyvä olen. Se johtuu siitä että itse pidän itseäni paljon huonompana kuin muut ja näyttelen siksi ettei muut huomaisi sitä.

Vierailija
4/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:41"]

Mulla on tuttavapiirissä myös tuollainen henkilö, joka selvästi haluaisi olla ystäväni. Mutta hän jatkuvasti korostaa omaa erinomaisuuttaan, ja on hyvin hallitseva. Toisaalta, hänellä on siihen aihettakin, hän on pärjännyt monissa asioissa todella hyvin. Eli kestäisin sen, mutta minua loukkaa se, että hän samaan hengenvetoon pyrkii vähättelemään minua tavalla tai toisella. Tein juuri päätöksen että pysyn hänestä erossa, vaikka hän välillä onkin hauskaa ja älykästä seuraa.

[/quote]

Hyvä päätös. Monia "menestyjiä" ajaa eteenpäin pääasiassa pätemisenhalu ja näyttämisen tarve. Tällaiset henkilöt eivät kykene olemaan tyytyväisiä omaan menestykseensä ja vaurauteensa elleivät pääse kehuskelemaan sillä itseään (taloudellisesti) heikommassa asemassa oleville. Ei tuollaisten luonnehäiriöisten kanssa kannata olla tekemisissä, moisista "ystävyyssuhteista" ei saa itselleen mitään positiivista.

Vierailija
5/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös paljon sellaisia ihmisiä, jotka kokevat sen että ei yhdy valitusvirsiin, pätemiseksi. Toivottavasti AP et ole tälläinen ihminen. Eikä muutenkaan kannata ottaa kaikkea kilpailuna, jolloin toinen ei voi tehdä "paremmin".

Vierailija
6/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan ystävä, joka aina tavalla tai toisella onnistui tuomaan esiin omaa erinomaisuuttaan. Huomasin tulevani huonolle tuulelle tapaamisistamme ja en enää kertonut hänelle kovin henkilökohtaisia asioita - hän vaan tuskin edes huomasi sitä, koska oli niin täynnä itseään. 

Kerran sitten erään tekstiviestittelyn yhteydessä kirjoitin hänelle, että meidän kummankin kannattaa varmaan keskittyä niihin ihmissuhteisiin, joissa on enemmän jaettavaa. Hän oli niinkin fiksu, että ei alkanut "anella". Pakko sanoa, että en ole kaivannut häntä, vaikka joskus on tullut mieleen, että mitäköhän hänelle nykyään kuuluu.

Vierailija
7/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut asua liian pitkään tällä USA:ssa, kun en enää edes ymmärrä, mitä "päteminen" tarkoittaa...itserakkautta? kehuskelua? Olenkohan minäkin muuttunut sellaiseksi?! Tässä maassa kun ei vähättelemällä pärjää...

t. yksi viskoosipaitainen läski wt-pummi reppana :(

Vierailija
8/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:37"]Mä olen sellainen rasittava kaveri, yritän koko ajan esittää kuinka hyvä olen. Se johtuu siitä että itse pidän itseäni paljon huonompana kuin muut ja näyttelen siksi ettei muut huomaisi sitä.
[/quote]

Nyt kun tiedostot tämän, kannattaa lopettaa tapa. Muuten voit pian huomata olevasi yksinäinen.

Vierailija
9/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin rasittavaa. Ihan kuin ystävyys olisi joku kilpailu, jonka voittaja sitten, tuota, voittaa..? Ihan kuin se yksi villapaita tekisi ihmisestä jotenkin ekologisemman kuin muut. Itse voisin tokaista tuntevani lammasfarmarin, joka sentään tekee itse lankansa. Hänen serkkunsa ampuu lihat metsässä itse. Puuseppäisoisäni teki kaikki huonekalut, ja talonsa sekä kaikki ulkorakennukset omin käsin, oman metsän puista. Että siinä sitä ekologisuutta.

Vierailija
10/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:31"]kaiken tekee paremmin kuin muut tai ainakin sellaisen vaikutelman saa. kohautatteko vaan hartiota tuollaiselle toiminnalle? [/quote] No mitä sille pitäisi tehdä? Opettaa aikuista ihmistä toimimaan toisin? Kohauta hartioitasi ja jatka elämääsi. Jos kaveri oikein käy hermoille, jätä moinen omaan ylhäisyyteensä. [/quote] tarkoitin että miten minun kannattaisi reagoida siihen pätemiseen. minun itseni kannalta asiaa siis mietin. jos sanon että käytän vaikka viskoosipaitaa niin kaveri voi sanoa että käytän itse vain villapaitoja koska se on ekologista. tai jotain tämä on esimerkki vain

[/quote]

Oletko varma ettei kaverin "päteminen" ole vain sinun omaa huonoa itsetuntoa?

Vierailija
11/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän oikeasti tekee kaiken paremmin? Ihmiset ovat eritasoisia. Kukaan ei koskaan halua tunnustaa olevansa se vähän huonotasoisempi.

Vierailija
12/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:30"]

tarkoitin että miten minun kannattaisi reagoida siihen pätemiseen. minun itseni kannalta asiaa siis mietin. jos sanon että käytän vaikka viskoosipaitaa niin kaveri voi sanoa että käytän itse vain villapaitoja koska se on ekologista. tai jotain tämä on esimerkki vain

[/quote]

Sanot vaan, että viskoosi on sellukuitu ja maatuu siinä missä villakin. Perustele vaikka, että villa kutittaa ihoasi.

[/quote]

en haluaisi perustella tekojani. käytän viskoosia koska huvittaa, olin sitten huono ihminem tai en.

Vierailija
13/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:30"]Entä jos hän oikeasti tekee kaiken paremmin? Ihmiset ovat eritasoisia. Kukaan ei koskaan halua tunnustaa olevansa se vähän huonotasoisempi.
[/quote]

no kyllä minä joskus koen olevani oikeassa mutta en jaksa sanoa siitä toiselle koska hänelle voi tulla vaan paha mieli. en voi edes kuvitella tilannetta jossa alkaisin vaikka viskoosipaidan juuri ostaneelle kaverille selittää kuinka itse en koskaan käytä viskoosia. eihän sen sanomisessa ole mitään järkeä

Vierailija
14/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:06"]On myös paljon sellaisia ihmisiä, jotka kokevat sen että ei yhdy valitusvirsiin, pätemiseksi. Toivottavasti AP et ole tälläinen ihminen. Eikä muutenkaan kannata ottaa kaikkea kilpailuna, jolloin toinen ei voi tehdä "paremmin".
[/quote]

mihin ihmeen valitusvirsiin?

Vierailija
15/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:31"]kaiken tekee paremmin kuin muut tai ainakin sellaisen vaikutelman saa. kohautatteko vaan hartiota tuollaiselle toiminnalle? [/quote] No mitä sille pitäisi tehdä? Opettaa aikuista ihmistä toimimaan toisin? Kohauta hartioitasi ja jatka elämääsi. Jos kaveri oikein käy hermoille, jätä moinen omaan ylhäisyyteensä. [/quote] tarkoitin että miten minun kannattaisi reagoida siihen pätemiseen. minun itseni kannalta asiaa siis mietin. jos sanon että käytän vaikka viskoosipaitaa niin kaveri voi sanoa että käytän itse vain villapaitoja koska se on ekologista. tai jotain tämä on esimerkki vain

[/quote]

[/quote]

en ole ollenkaan varma, mutta samalla tuntuu aika käsittämättömältä miksi joku sanoisi tuollaisia asioita ilman että tarkoituksena on korottaa itseään? ei se ainakaan hyvien käytöstapojen mukaista ole.

Vierailija
16/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 20:38"]

[/quote]

[/quote]

en ole ollenkaan varma, mutta samalla tuntuu aika käsittämättömältä miksi joku sanoisi tuollaisia asioita ilman että tarkoituksena on korottaa itseään? ei se ainakaan hyvien käytöstapojen mukaista ole.
[/quote]sulla on ap huono itsetunto

Vierailija
17/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:23"]

sulla on ap huono itsetunto

[/quote]

Onko kaikilla muillakin samanlaisia kommentteja inhoavilla huono itsetunto?

Vierailija
18/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tulkitset kaverisi puheita oman huonon itsetuntosi kautta. Jos kaverisi kertoo omasa valinnastaa (villapaita), niin ei se tarkoita, että hän syyllistää sinua tai vaatii sinulta selitystä. Jos joku vaikka sanoo minulle pitävänsä sinisestä väristä, ja minä kerron että oma lempivärini on vihreä, ei sitä ole tarkoitettu loukkaukseksi sinisestä pitäviä ihmisiä kohtaan.

Vierailija
19/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:19"]

Tuo on niin rasittavaa. Ihan kuin ystävyys olisi joku kilpailu, jonka voittaja sitten, tuota, voittaa..? Ihan kuin se yksi villapaita tekisi ihmisestä jotenkin ekologisemman kuin muut. Itse voisin tokaista tuntevani lammasfarmarin, joka sentään tekee itse lankansa. Hänen serkkunsa ampuu lihat metsässä itse. Puuseppäisoisäni teki kaikki huonekalut, ja talonsa sekä kaikki ulkorakennukset omin käsin, oman metsän puista. Että siinä sitä ekologisuutta.

[/quote]

Ystävyydestä tulee kilpailu vasta sitten, kun sitä viskoosipaidan käyttäjää harmittaa se, että toinen on valinnut villapaidan. Jos viskoosipaidan omistaja olisi tyytyväinen ja ylpeä viskoosipaidastaan ja villapaidan omistaja tyytyväinen ja ylpeä villapaidastaan, ei olisi mitään kilpailua.

Vierailija
20/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen. Muutaman vuoden seurasin ja sitten otin etäisyyttä. Helpotti! (=emme ole tekemisissä enää)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi