Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sinulta viimeksi kysytty paperit alkoholia ostaessasi aikuisena?

Vierailija
22.10.2021 |

Ilahduin eilen kun kysyttiin kassalla paperit, olen 41.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja viimeksi viikko sitten kysyttiin. Tosin ostin tupakkaa, en alkoa, kun en juo.

Vierailija
2/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultapa kysyttiin 41 vuotiaana alkossa paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 32 ja kysytään lähes joka kerta.

Vierailija
4/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 21 vuotiaana. Mutta se oli 80-lukua.

Vierailija
5/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kysytty, koska en ole koskaan ostanut alkoholia. Tosin tässä korona-aikana on parikin kertaa kysytty kun olen pelannut yhteensä 5 eurolla vakiota ja lottoa. Olen siis 37, enkä edes näytä nuorelta. Olen käyttänyt maskia,joten se on varmaan hämännyt.

Vierailija
6/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40

Vierailija
7/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 ikää ja kesällä kysyttiin supermarketissa kun ostin lonkeroa.

Vierailija
8/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, ei edes nuorena. Vr.n lipunmyyjä kyllä tarjosi lastenlippua kun olin 21.

Vierailija
9/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää on taas joku kilpailuketju että kuka niinku voittaa nuorimman näköisen ihmisen tittelin. Huomioitavaa on se että tännehän aloittajasta lähtien voi kuka tahansa kekata minkä iän tahansa. Odottelen ensimmäistä 79 vuotiasta ilmoittautujaa.

Mikä muuten tämmöisten aloitusten pointti oikeestaan on?

Vierailija
10/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni on kerran edellisen syntymäpäivän jälkeen kysytty, eli 41-vuotiaana.

Vierailija
11/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tää on taas joku kilpailuketju että kuka niinku voittaa nuorimman näköisen ihmisen tittelin. Huomioitavaa on se että tännehän aloittajasta lähtien voi kuka tahansa kekata minkä iän tahansa. Odottelen ensimmäistä 79 vuotiasta ilmoittautujaa.

Eikös nykyään ole ohjeistus, että kaikilta 30-vuotiaaksi arvelluilta pitäis kysyä? Eli kun nyt multa on kysytty 41-vuotiaana, niin en ajattele, että olisin alle 18-vuotiaan näköinen.

Vierailija
12/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaana NHL-matsin erätauolla. Ulkomaalaisena henkilökortti ei kelvannut. Koska passi ei ollut mukana, ei myyty olutta.

Vierailija
13/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39 ja viimeksi viikko sitten kysyttiin. Tosin ostin tupakkaa, en alkoa, kun en juo.

Ajat on kyllä muuttuneetkin. Nuoruudessani riitti, että näyttää n. 18-vuotiaalta ja ostin kavereille alkoholia ja tupakkaa 16-vuotiaana, koska olin sen verran vanhemman näköinen ja meikkasi runsaasti. Nythän paperit pitää kysyä jos näyttää alle kolmekymppiseltä. Kyllä joku vähän yli alle nelikymppinen voi näyttää kolmekymppiseltä jos ei ihan mummotyylinen ole. Eli en kuvittele olevani teinin näköinen 39-vuotias.

Vierailija
14/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-vuotiaana NHL-matsin erätauolla. Ulkomaalaisena henkilökortti ei kelvannut. Koska passi ei ollut mukana, ei myyty olutta.

Jatkoa. Onneksi lapsellani oli sattumalta passi taskussa ja hän osti meille oluet.

Vierailija
15/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyään ole ohjeistus, että kaikilta 30-vuotiaaksi arvelluilta pitäis kysyä? Eli kun nyt multa on kysytty 41-vuotiaana, niin en ajattele, että olisin alle 18-vuotiaan näköinen.

Kyllä, tämmöinen ohjeistus on. Ja se nyt olisi ollut ihan liikaa jos olisit kuvitellut alaikäisen näköinen olevasi. Eikä tuo paperien kysyminen nelikymppiseltä ole mitenkään ihmeellistä, joten siksi kysäisin jotta mikä tämän aloituksen pointti on.

16/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ostin Ärrältä luontoarvan ja myyjä pyysi näyttämään henkkareita. Olen 34-vuotias.

Vierailija
17/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tämmöinen ohjeistus on. Ja se nyt olisi ollut ihan liikaa jos olisit kuvitellut alaikäisen näköinen olevasi. Eikä tuo paperien kysyminen nelikymppiseltä ole mitenkään ihmeellistä, joten siksi kysäisin jotta mikä tämän aloituksen pointti on.

Mä en kyllä mielestäni tuonut viestissäni ilmi, että pitäisin sitä jotenkin ihmeellisenä. En osaa sanoa, ajatteliko aloittaja erityisesti, että avauksessa olisi joku pointti.

Vierailija
18/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 26v ja intin harmaissa. Paikka oli muinainen "Hankkijan Alko Hesassa. Tuplasti korni kysely...

Vierailija
19/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa 42v. ja alkossa 38v.

Vierailija
20/64 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 vuotiaana, Helsingin keskustassa eräässä alkossa, tästä on aikaa, oli paljon ennen näitä nykyisiä säännöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme