Minkä ikäisenä sinulta viimeksi kysytty paperit alkoholia ostaessasi aikuisena?
Ilahduin eilen kun kysyttiin kassalla paperit, olen 41.
Kommentit (64)
Oon 30v ja tasan kerran kysytty paperit kun mies osti saunakaljan. :D Muuten ei oo koskaan kysytty. Ei baarissa, ei alkossa, ei missään. Tosin enpä minä noissa ole käynyt kun varmaan alle 20krt koko elämäni aikana. En osta alkoholia melkein koskaan.
Olen 29-vuotias ja aika 50/50 kysytäänkö papereita. Juuri vähän aikaa sitten ei myyty ruokaostosten mukana ollutta yhtä vähäalkoholista olutpulloa kaupassa kun olin unohtanut henkkarit. Näytän kyllä selkeästi alle 30-vuotiaalta joten tuskinpa ihan lähiaikoina kysely loppuu.
Kaupassa kysytään todella harvoin, Alkossa useammin muttei aina sielläkään. Olen 30v ja mielestäni siltä näytänkin, ehkä jopa vähän ikäistäni vanhemmalta, mutta vaikea sitä on itse arvioida.
Ap kysyi muuten vain. Itse siis ostan alkoholia ehkä kahdesti vuodessa. Eilen muiden ruokaostosten mukana ostin kaksi siideriä ja paperit siis kysyttiin. Ilhaduin kovasti, tietenkin. :D Aika 50/50 myös mulla, että kysytäänkö paperit ruokakaupassa. Alkossa en oikeastaan käy. En kuvittele näyttäväni teiniltä, mutta kiva jos vaikuttaa kolmekymppiseltä, joten kysytään. Tekee hyvän mielen, koska onhan se kiva, että oot yli 40 ja paperit kysytään. Punastuin itse ja olin, että kyllä näytän mielelläni :D.. Kassa hymyili mun hyvälle mielelle, mutta muuten sillä piti pokka hyvin.
ap
Eilen viimeksi kun ostin askin tupakkaa.
Ikää 39
26 v, silloin viimeksi ostin alkoholia. Nainen 27 v.
En tiedä naurattaisko jos kysyttäisiin nelikymppisenä jos ei sitten satu olemaan paperit mukana.
Viimisen kerran on kysytty alkossa 27 vuotiaana. Kyllä se jollain tapaa ilahdutti. Myöhemmin töissä piti näyttää ajokorttia yhdelle nuorelle miehelle. Ei siis ollut pakko mutta hän ei meinannut uskoa ikääni. Luuli että olen reilusti alle 40. Olin silloin 46 vuotias. Sattui olemaan synttärit niin siksi tuli silloin ikä puheehsi.
M.50
Oon 34 ja kysytään aina. Paitsi lähikaupan kassa, joka on tarkistanut niin useaan otteeseen että muistaa jo.
Mä kyllä myönnän ihan reilusti, että pelottaa jo tuo kun niitä henkkareita ei enää kukaan kysykään.
38 v. Ei todellakaan ilahduta. En tiedä, ovatko kassat umpisokeita, vain tyhmiä vai kettuilupäällä. Luultavast tuo vika, koska kukaan ei ole noin tyhmä.
Naurattaa nämä aina jotka onnesta soikeana luulee olevansa nuoren näköisiä. Vasta just nelikympinen nainen kiemurteli onnesta myyjä vaan tokas on niitä vanhemmilta kin kysytty. Ho Ho hoo
Vierailija kirjoitti:
38 v. Ei todellakaan ilahduta. En tiedä, ovatko kassat umpisokeita, vain tyhmiä vai kettuilupäällä. Luultavast tuo vika, koska kukaan ei ole noin tyhmä.
En myöskään saa K-18-pelejä ulos Prismoista ilman, että aletaan kysyä papereita. Aivan luokatonta kuraa. Joko veetuilua tai tyhmyyttä sen täytyy olla, enkä tajua, kuka tuollaisesta ilahtuu. Saatte ilahtua, mutta en tajua teitä alkuunkaan. -Sama
Vierailija kirjoitti:
Oon 34 ja kysytään aina. Paitsi lähikaupan kassa, joka on tarkistanut niin useaan otteeseen että muistaa jo.
Mä kyllä myönnän ihan reilusti, että pelottaa jo tuo kun niitä henkkareita ei enää kukaan kysykään.
Tottakai kysytään koska olet lähellä 30v ikää joilta niitä kysytään.
Kun 37-vuotiaana kysyttiin viimeksi paperit, kysyin kassalta, minkä ikäiseltä minä hänen mielestään näytän. Ei vastannut mitään, joten kysyin uudestaan ja vielä kolmannen kerran, kunnes vastasi. Yli 30-vuotiaalta kyllä, mutta kun hänen pitää kysyä (Citymarket, enkä usko, että "pitää"; kunhan vaan halusi pikkuhtleröidä sitä ainoaa elämänaluetta, johon on valtaa). Siihen ryykasi tietysti joku halvatun 75-80 eläkeläismummo kiljumaan vierestä, että ihanaa, kun kysytään. Sanoin, ettei todellakaan ole. Mikä hänen mielestään tässä on ihanaa? Meni hiljaiseksi, eikä sanonut enempää.
Suomalaisilla ihme tarve mielistellä, kun kohtaa asiatonta tai loukkaavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko sinun mielestäsi myös 12-vuotiaan päästä ilmaiseksi, jos raja on 5 vuotta? Lähellähän sekin on.
Olin 35-vuotias ja ostin keskiolutta ja tupakkaa. Kysyttiin papereita ja jotain siinä höpötin. Kun kassahenkilö kuuli ääneni, hän totesi, että taitaa sitä ikää riittää. En ole mitenkään ylpeä tästä tapahtumasta, mutta mulla on matala ja käheä ääni. En tiedä, miten se iän arviointiin vaikuttaa, mutta kai se sitten kuulostaa joltain viskibassolta. Mulle sanoi jo isäni, että sulla on miehen ääni. Oli silloin 16-vuotias. Minkäs tässä äänelleen mahtaa paitsi, että aika ajoin vetää refluksiin nappikuurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko sinun mielestäsi myös 12-vuotiaan päästä ilmaiseksi, jos raja on 5 vuotta? Lähellähän sekin on.
Et sit tyhmempää vertausta keksinyt. Aikuisiässä ikä ei näy samallalailla kuin 5 ja 12v välillä.
Kauppojen myyjät kysyvät henkilötodistuksen kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä alkoholin ja tupakan ostajilta.
Olen nyt 67 v, joten siitä voi laskea miten kauan sitten.
😂