Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset tulivat isältään ja kertoivat joulusta

Vierailija
25.12.2014 |

Lapset olivat siis luonani aattona ja isä haki lapset mukaansa äidilleen illaksi. Asutaan ihan lähekkäin ja järjestely on aina ollut tämä jouluna. Muuten lapset ovat viikko-viikko systeemillä.

Isänsä oli ostanut kummallekin yhden lahjan (käytetyt laskettelulasit) ja minecraft pelin yhteiseksi. Mumminsa ei ollut ostanut lapsille mitään. Kaiken huippuna poika kertoi, että "isä sai 11 lahjaa". Olin että ookoo.. Lahjat oli jaettu klo 23:30, aika myöhään siis.

Lasten isältä yritin kysellä sponsorointia joululahjoihin, mutta hän sanoi ostaneensa pojille lahjoja jo saman verran mitä mulla niihin meni (400€).

Tänään lapset tulivat takaisin luokseni ja soittivat matkalta että onko ruoka valmista, kun isän luona ei ollut mitään syömistä. Siis ei mitään.

Onneksi mies on ex.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:19"]Minkö takia lasten isän olis pitäny osallistua lahjakuluihin? Kaikki päättää itse oman taloustilanteen/perinteen mukaa, mitä ostaa ja maksaa omista rahoistaan. Outoa, ettei ole mitään ruokaa, kuulostaa sille, et isä on tosi tiukilla rahallisesti tai esim. masentunu.
[/quote]

Ei se tiukilla rahallisesti ainakaan ole. Asuu äitinsä omistamassa kämpässä puoli-ilmaiseksi ja palkka on tuplasti parempi kuin mun.

Ehkä mä olen sitten väärässä kun olen edelleen sitä mieltä, että vaikka asutaan eri talouksissa, niin lasten kulut pitäisi pistää puoliksi. Kuitenkin tavarat ja vaatteet jne kulkeutuvat kumpaankin talouteen.

Vierailija
22/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä homma meni kun olitte yhdessä?

Meillä minä ostan lasten lahjat , mies ei osta mitään. Hänellä on aikaisemmasta liitosta 2 lasta ja näille hän ostaa joka joulu tasan yhden lahjan, lasten äiti loput. Onkohan tässä se, että miehet eivät vain ole alkujaan mitään lahjojen hamstraajia?

Jotta ei tule heti turpaan; mies oli eronnut 8 vuotta ennen tapaamistamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten siellä oli ruokaa, mistä lapset ei tykänny... Tuon ikäiset vääntää sen helposti muotoon, että ei ollu mitään.

Vierailija
24/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on erottu ja lahjat yhteisiä. Mulla ei ole mitään tarvetta "omia" ostamiani lahjoja. Isä osti lapsille lahjoja noin 100 eurolla (3 lasta). Minä ostin 400 eurolla. Jokainen paketti oli äidiltä ja isältä. Yhdessä mietittiin ja sovittiin.

Vierailija
25/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla keksitty juttu.

Vierailija
26/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:27"]Tai sitten siellä oli ruokaa, mistä lapset ei tykänny... Tuon ikäiset vääntää sen helposti muotoon, että ei ollu mitään.
[/quote]

Minä kävin pienenä joka toinen viikonloppu isällä, eikä siellä ollut mitään ruokaa. Kun sanoin, että on nälkä isä laittoi litran jäätelön lautaselle ja antoi minulle. Ajatteli varmaan, että kun olen lapsi on kivaa syödä viikonloppuna pelkkää jäätelöä, mikä juhla. Ei se kyllä niin ollut palasin kotiin aina maha kipeänä ja sekaisin. Myös kakkani oli aivan kirkkaan vihreää, koska sain juoda mehukatin päärynä mehutiivistettä ruoka juomana. Siis sitä tiivistettä ei laimennettu vedellä vaan join pelkkää tiivistettä. No isäni oli muutenkin narkomaani silloin kun minä en ollut paikalla, joten käynnit isäni luona loppuivat hyvin nopeasti. Ainiin vessapaperiakaan ei koskaan ollut, pyyheliinaan pyyhittiin.

Vierailija
27/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:13"]Kun on erottu. Ei tarvi ostaa joululahjoja puoliksi, molemmat aikuiset ostavat omat. Ei tule riitoja.
[/quote]näin se vaan on. Mikään laki ei määrää velvoita yhteisiin lahjoihin. Eron jälkeen entinen puoliso ei simputa eikä määräile.

Vierailija
28/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
29/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:27"]Tai sitten siellä oli ruokaa, mistä lapset ei tykänny... Tuon ikäiset vääntää sen helposti muotoon, että ei ollu mitään.
[/quote]

Lasten isä saattoi lapset eteiseen ja lapset tosiaan soittivat autosta että hirveä nälkä. Lasten isä sanoi vaan eteisessä että no kiva että täällä on ruokaa, että ois hänkin voinut varmaan käydä kaupassa. Totesin että niin, oiskohan pitänyt.

Ehkä se on masentunut. Ihan ihme touhua.

Ap.

Vierailija
30/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
31/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:27"]

Tai sitten siellä oli ruokaa, mistä lapset ei tykänny... Tuon ikäiset vääntää sen helposti muotoon, että ei ollu mitään.

[/quote]Moni lapsi inhoaa jouluruokia. 

Vierailija
32/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä joulu on nyt ohi ja lapset suurinpiirtein tyytyväisiä, joten kannattaa muistaa tämä joulu vastaisuudessa. Ruoka-asioista juttelisin isän kanssa ihan varmasti, mutta lahja-asiat jättäisin väliin. En laittaisi sanoja miehen suuhun, vaan antaisin hänen itsensä selittää tuon ruokapuolen ja keksiä siihen myös ratkaisu ettei samaa pääse enää tapahtumaan. Jos tapahtuu, niin kyseenalaistaisin tämän viikko-viikko -systeeminkin. Kannattaa rähistä vain asioista, joilla on oikeasti väliä, ei niistä, millä ei ole periaatteessa mitään väliä.

Vierailija
33/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
34/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia nuo miehen (äidin) luona vietetyt joulut on aiemmin olleet?

Vierailija
36/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, joka toisessa viestissä sillä isällä on talous tiukilla, joka toisessa sillä on rahaa heiteltäväksi sinne ja tänne kun vaan pyytää? 

Vierailija
37/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Luulisi että se isoäiti (ex-anoppi) ajattelisi vähän lapsenlapsiaan? Antoiko miehen äiti ne kaikki lahjat hänelle? Siinäpä aika kieroutunut suhde aikuisella lapsella ja vanhemmalla... Eli aikamoiseen liemeen olet lusikan aikoinaan laittanut, kun olet tuon miehen ottanut. Jos lapset ovat vuoroviikoin, niin maksaako jompikumpi elatusta? Elareilla voisit vähän kompensoida tuota epäsuhtaa "lapsiin" panostamisessa. Todennäköisesti eksääsi harmittaa sun uusi suhde ja siksi käyttää kaikki keinot "henkilökohtaisiin mielenilmauksiin" joiden kohteena olet sinä ja välineinä teidän yhteiset lapset. Alkeellista, mutta tuollaista katkeran ihmisen kiusaa tehdään ja on tehty maailmansivu.

Vierailija
38/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit ottanut aikoinaan kunnon miehen etkä tollasta luuseria! Miksi tarvii lisääntyä tollasten luusereiden kanssa?

Vierailija
39/39 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi