Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija valitti cis-sukupuolisista huoltomiehistä

Vierailija
22.10.2021 |

Eikä nyt edes ole aprillipäivä.

https://www.verkkouutiset.fi/opiskelija-valitti-cis-sukupuolisista-huol…

Tässä itse juttu jos et jaksa klikata:

Opiskelija valitti cis-sukupuolisista huoltomiehistä

Patterien asentaminen asuntolan ”turvalliseen tilaan” koettiin ongelmalliseksi.

Yhdysvalloissa on hämmästelty Ohion osavaltiossa sijaitsevan Oberlinin korkeakoulun kiistaa ”cis-sukupuolisista huoltomiehistä”.

Opiskelija Peter Fray-Witzer arvosteli Oberlin Review -lehdessä yliopiston hallintoa, sillä asuntolalle ei ollut ilmoitettu ajoissa patterin asentamisesta ”turvalliseen tilaan”. Hän kertoo olleensa ”vihainen, pelokas ja hämmentynyt” huoltomiesten saavuttua huoneeseensa.

Fray-Witzerin mukaan tilannetta pahensi se, että huoltomiehet kävivät vielä myöhemmin tarkistamassa huoneen lämpöeristyksen. Opiskelija oli pyytänyt asennuksen perumista välttääkseen kokemansa ”tunkeutumisen”.

Liberaalina pidetyn eliittiyliopiston lukuvuosimaksu on 80 000 dollaria eli noin 68 000 euroa. Yliopiston ”monikulttuuristen ja identiteettipohjaisten yhteisöjen” koordinaattori oli ilmoittanut asennuksesta sähköpostitse vuorokautta etukäteen.

– Olin huolissani siitä, että minulla oli alle 24 tuntia aikaa varautua asiaan. Minua hämmensi myös ilmaisu, jonka mukaan asentajat olisivat tilassa ”tietyn aikaa”, Peter Fray-Witzer sanoi.

Cis-sukupuolisella tarkoitetaan henkilöä, jonka sukupuoli-identiteetti on sama kuin syntyessä. Fray-Witzer kertoo asuvansa Baldwin Cottage -asuntolassa, joka on ”nais- ja transkollektiivin koti”. Asuntolan tavoitteena on tarjota naisille ja transsukupuolisille ”turvallinen tila keskusteluun, yhteisölliseen asumiseen ja henkilökohtaiseen kehittymiseen”.

– Cis-sukupuoliset miehet eivät saa asua toisessa ja kolmannessa kerroksessa. Monet asukkaat eivät kutsu heitä kyseisiin tiloihin, Peter Fray-Witzer toteaa.

Sosiaalisessa mediassa on ihmetelty, miten huoltohenkilökunnan kohtaaminen voi olla opiskelijoille näin järkyttävää.

– Opiskelijat 80 000 dollaria vuodessa maksavassa Oberlinissä ovat vihaisia ja pelokkaita siitä, että heidän pattereitaan korjaavat matalapalkkaiset palvelijat ovat cis-miehiä, toimittaja Glenn Greenwald kirjoittaa Twitterissä.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, en ymmärrä enää.  Olen pudonnut kelkasta.  terveisin täti-ihminen

Vierailija
62/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole yksin kelkan ulkopuolella.

-setäihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen lumihiutale.

https://cdn.statically.io/img/globintel.com/wp-content/uploads/2021/10/…

Oman juttunsa mukaan tuossa asuntolassa asuu vain naisia ja transzuja.

Itse ei näytä kummaltakaan.

Taitaapi olla testoa kiskonut nainen.

No aika lumihiutale jos tahtoo esittää miestä eikä kestä oikeita miehiä lähelläkään.

Vierailija
64/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen lumihiutale.

Oman juttunsa mukaan tuossa asuntolassa asuu vain naisia ja transzuja.

Itse ei näytä kummaltakaan.

Mä voi päätellä sen ulkonäöstä, että on luuseri.

Vierailija
65/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä itse huoltomiehenä työskennelleenä sanoa että ihan aiheellinen valitus opiskelijalta. Ei kyllä Suomessa onnistuisi huoltotöiden tekeminen asunnossa vuorokauden varoitusajalla. Ja sehän tuon jutun mukaan olikin se valituksen pihvi. Täällä sitten av-mammat ovat vääntäneet sen siihen muotoon että ongelma olisi se että töitä ylipäänsä tekevät cis-miehet.

Vierailija
66/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä itse huoltomiehenä työskennelleenä sanoa että ihan aiheellinen valitus opiskelijalta. Ei kyllä Suomessa onnistuisi huoltotöiden tekeminen asunnossa vuorokauden varoitusajalla. Ja sehän tuon jutun mukaan olikin se valituksen pihvi. Täällä sitten av-mammat ovat vääntäneet sen siihen muotoon että ongelma olisi se että töitä ylipäänsä tekevät cis-miehet.

Kyllä valittaja on ihan itse selkokielellä kirjoittanut että hänen ahdistustaan lisäsi nimenomaan se että työntekijät olivat cis-miehiä.

In general, I am very averse to people entering my personal space. This anxiety was compounded by the fact that the crew would be strangers, and they were more than likely to be cisgender men.

...

The next day, I waited apprehensively. The workers began installing in common spaces, and I could see immediately that they were all men. It was clear that the College had not made a special request that male workers not be allowed onto the upper floors of Baldwin.

Vierailija
67/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote=Vierailija]Cissien syrjintää! Tästä sen näkee, ettei jotkut vähemmistöt todellisuudessa halua maailmaan mitään tasa-arvoa ja yhdenvertaista kohtelua. He kohtelevat itsestään poikkeavia ihmisiä vaarallisina predaattoreina, jotka tulee sulkea ulos siitä omasta muka turvallisesta kuplasta. Kehtaavat sitten vielä ulista kokemistaan "vääryyksistä" kun toiset yrittää vain tehdä työtään.[/quote]

Juuh. Valitaan joku ihmisryhmä, joka on kaiken pahuuden alku ja juuri. He haluavat pahaa kaikille muille. He tekevät rikoksia ja sabotoivat yhteiskuntaa. Kaikki yhteiskunnan ongelmat johtuvat heistä. Muut käännytetään yhtenä rintamana heitä vastaan. Heidät täytyy pitää kurissa, eristää, uudellleenkouluttaa… ja kohta hävitää tykkänään. Tällaista on nähty historiassa ennenkin! Se tietty germaaninen maa nyt vain yhtenä esimerkkinä.

Vierailija
68/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

workers began installing in common spaces, and I could see immediately that they were all men.

Mitä, ja nämä samat sanovat, ettei sukupuolta voi olettaa ulkoisen olemuksen perusteella?

Vierailija
69/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä juttua on tietysti mahdoton kommentoida täydellisesti tuntematta paikallista lainsäädäntöä ja kyseisen vuokrasopimuksen yksityiskohtia. Mutta sen tiedän että noissa amerikkalaisissa opiskelija-asunnoissa yleensä pitää allekirjoittaa sellainen satasivuinen sopimus, jossa luopuu kaikista mahdollisista oikeuksistaan yksityisyyteen. Toki niin paljon kuin laki sallii. Tämä lähinnä siksi että asuntolan henkilökunnalla olisi mahdollisuus valvoa opiskelijoiden siveellisyyttä. Siksi on hyvin mahdollista että tuossa asuntolassa mennään ihan lain mukaan jos tehdään kotikäynti vain vuorokauden varoitusajalla.

Vierailija
70/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä transmies luulee olevansa parempi kuin muut miehet? Jos on joku tila johon miehet eivät ole tervetulleita, ei ole sitten tämäkään yhtään sen enempää.

Miksi edes haluaa olla mies jos ei voi sietää miehiä ja kokee olonsa turvattomaksi heidän seurassaan? Ja sitten arvatenkin vaatii näitä yhteisvessoja ja mitä lie muita yhteistiloja, että naisetkin saavat kokea samaa turvattomuutta.

Vierailija
71/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikki lumihiutaleemme ei takuulla maksele lukukausimaksuja omasta pussistaan. Onkohan äipän ja iskän rahakirstu tyhjiin kauhottu ja tällä valituksella haetaan miljoonakorvauksia. Tai vähintäänkin jäljellä olevien opintojen kustantamista talon piikkiin. 

Vierailija
72/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh, tämä on juuri sitä mihin woketus voi pahimmillaan johtaa. Ei kestetä enää yhtään mitään oman turvallisen tilan ja kuplan ulkopuolelta.

Mihin cis-ihmiset lakaistaan kaduilta ja muista julkisista paikoista. Leireille? Vai pitääkö tekeytyä joksikin abcdefgh-henkilöksi.  "Rauhoittukaa, en tunne itseäni cisiksi"

Vierailija
73/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä transmies luulee olevansa parempi kuin muut miehet? Jos on joku tila johon miehet eivät ole tervetulleita, ei ole sitten tämäkään yhtään sen enempää.

Miksi edes haluaa olla mies jos ei voi sietää miehiä ja kokee olonsa turvattomaksi heidän seurassaan? Ja sitten arvatenkin vaatii näitä yhteisvessoja ja mitä lie muita yhteistiloja, että naisetkin saavat kokea samaa turvattomuutta.

Jos ne huoltomiespoloiset olivat nk. väärän värisiä eli mustia tai latinoja...?

Vierailija
74/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen lumihiutale.

Oijoi mikä pluttana. Uskon että järkyttyi. Onneksi on rahaa erityiskouluun. 

Vierailija
75/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole takana mitään muuta ajatusta, kuin että cis-miehet suhtautuvat kaikkeen seksuaalisesti. Ja väärin. Cis-miesten olemassaololla ei ole muuta funktiota. Täten huoltohommatkin samassa tilassa kuin joku toinen, tarkoittaa että mies lähentelee törkeästi. Se kuitenkin ajattelee jotakin siitä naisen näköisestä olennosta samassa talossa!!!

Kuinka nykymaailmassa voi ja saa olla noin alentava, yleistävä ja syrjivä??? Missä suvaitsevaisuus ja tasa-arvo? Missä vapaus olla oma itsensä?

Cis-miehetkään ei pyöri niin seksin ympärillä kuin nämä muut.  Tehty, kuviteltu ja oletettu sp määrittää kaiken.  Ennnenkuin kukaan on tehnyt tai sanonut yhtään mitään. 

Vierailija
76/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset ampuvat itseään nyt pahasti nilkkaan. Kaikki se sympatia mitä aiemmin tunnettu heitä kohtaan häviää, koska itse käyttäytyvät todella syrjivästi muita sukupuolia kohtaan.

Minäkin aiemmin erehdyin kuvittelemaan, että transihmisten tarkoituksena on elää sinä sukupuolena mihin itsensä "korjaavat" ja sulautua sen sukupuolen elämään. Kuitenkin nykyään tavoite tuntuu suurella osalla olevan pikemminkin oman erilaisuuden ja ei-cissiyden korostaminen ja nämä "on hienoa olla trans, paskaa olla cis!!" -jutut ovat jatkuvia.

Myös näkee naisia jotka poistattavat rintansa, mutta eivät kuitenkaan siksi että olisivat transmiehiä vaan ihan jostain muista syistä. Sitten hehkutetaan kuinka se on vaan niin cooolia, paljon kuulempaa kuin perus cis-nainen joka ei leikkele itseään turhaan.

Sitten on myös niitä jotka eivät edes tee mitään toimenpiteitä itselleen, eivät ota hormonejakaan, mutta ei saisi erehtyä sanomaan miestä mieheksi koska se on transfobiaa.

Tämä maailma saa palaa maan tasalle, ei kiinnosta enää. Käy kyllä sääliksi niitä oikeita transihmisiä joiden mielestä transiuteen kuuluu dysforia ja jotka olisivat mieluummin syntyneet vastakkaisen sukupuolen kehoon eivätkä hehkuta transiutta jonain ihanana juttuna, koska eihän se heille sitä ole. Trenderit ovat vieneet kaiken tilan heiltä.

Vierailija
77/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole yksin kelkan ulkopuolella.

-setäihminen

Minä en enää edes välitä, pitäköön sekametelisoppansa

-ihminen

Vierailija
78/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä!

Vierailija
79/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon sijoittuva sketsisarja voisi olla hitti. Kuvattu pseudodokumenttityyliin kuin toimisto-jaksot.

Vierailija
80/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne huoltomiespoloiset olivat nk. väärän värisiä eli mustia tai latinoja...?

Kyse on woke-ihmisestä, heille väärän värinen on valkoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi