Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija valitti cis-sukupuolisista huoltomiehistä

Vierailija
22.10.2021 |

Eikä nyt edes ole aprillipäivä.

https://www.verkkouutiset.fi/opiskelija-valitti-cis-sukupuolisista-huol…

Tässä itse juttu jos et jaksa klikata:

Opiskelija valitti cis-sukupuolisista huoltomiehistä

Patterien asentaminen asuntolan ”turvalliseen tilaan” koettiin ongelmalliseksi.

Yhdysvalloissa on hämmästelty Ohion osavaltiossa sijaitsevan Oberlinin korkeakoulun kiistaa ”cis-sukupuolisista huoltomiehistä”.

Opiskelija Peter Fray-Witzer arvosteli Oberlin Review -lehdessä yliopiston hallintoa, sillä asuntolalle ei ollut ilmoitettu ajoissa patterin asentamisesta ”turvalliseen tilaan”. Hän kertoo olleensa ”vihainen, pelokas ja hämmentynyt” huoltomiesten saavuttua huoneeseensa.

Fray-Witzerin mukaan tilannetta pahensi se, että huoltomiehet kävivät vielä myöhemmin tarkistamassa huoneen lämpöeristyksen. Opiskelija oli pyytänyt asennuksen perumista välttääkseen kokemansa ”tunkeutumisen”.

Liberaalina pidetyn eliittiyliopiston lukuvuosimaksu on 80 000 dollaria eli noin 68 000 euroa. Yliopiston ”monikulttuuristen ja identiteettipohjaisten yhteisöjen” koordinaattori oli ilmoittanut asennuksesta sähköpostitse vuorokautta etukäteen.

– Olin huolissani siitä, että minulla oli alle 24 tuntia aikaa varautua asiaan. Minua hämmensi myös ilmaisu, jonka mukaan asentajat olisivat tilassa ”tietyn aikaa”, Peter Fray-Witzer sanoi.

Cis-sukupuolisella tarkoitetaan henkilöä, jonka sukupuoli-identiteetti on sama kuin syntyessä. Fray-Witzer kertoo asuvansa Baldwin Cottage -asuntolassa, joka on ”nais- ja transkollektiivin koti”. Asuntolan tavoitteena on tarjota naisille ja transsukupuolisille ”turvallinen tila keskusteluun, yhteisölliseen asumiseen ja henkilökohtaiseen kehittymiseen”.

– Cis-sukupuoliset miehet eivät saa asua toisessa ja kolmannessa kerroksessa. Monet asukkaat eivät kutsu heitä kyseisiin tiloihin, Peter Fray-Witzer toteaa.

Sosiaalisessa mediassa on ihmetelty, miten huoltohenkilökunnan kohtaaminen voi olla opiskelijoille näin järkyttävää.

– Opiskelijat 80 000 dollaria vuodessa maksavassa Oberlinissä ovat vihaisia ja pelokkaita siitä, että heidän pattereitaan korjaavat matalapalkkaiset palvelijat ovat cis-miehiä, toimittaja Glenn Greenwald kirjoittaa Twitterissä.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä kuulostaa oikeasti miesvihalta.

Vierailija
22/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä v*ttu on CIS?!

Olen ymmärtänyt, että sillä tarkoitetaan syntymäsukupuoleensa tyytyväistä henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että noilla alphabet-lumihiutaleilla on tuommoinen sanktuaari, johon osa noista pääsee vuosimaksun turvin. Ovat pois ainakin hetkellisesti työpaikoilta ja yhteiskunnasta.

Vierailija
24/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset ampuvat itseään nyt pahasti nilkkaan. Kaikki se sympatia mitä aiemmin tunnettu heitä kohtaan häviää, koska itse käyttäytyvät todella syrjivästi muita sukupuolia kohtaan.

Vierailija
25/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cissuttelu on epänormaalien yritys haukkua ja nimitellä normaaleja.

Vierailija
26/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni Peterin asuntolasta olisi valmis tekemään kyseisiä hommia kyseisellä palkalla. Tuskin kukaan.

V*tuttaa että tämäkin uhriutuminen voi olla totta nykymaailmassa, todellinen uhri kyllä huoltomies.

Vierailija
27/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä v*ttu on CIS?!

Vähemmistö yrittää marginalisoida enemmistöä nimittämällä heidät "cis"-ihmisiksi.

Toisin sanoen kaikki ihmiset, joilla ei ole sukupuoli-identiteetin häiriötä.

Vierailija
28/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä opiskelija tiesi mitä huoltohenkilön housuissa on. onko cis vai trans

Vierailija
29/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan paras. No ensikerralla sitten jätetään patterit asentamatta siihen saakka, että löytyy trans-putkimies.

Vierailija
30/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän täytyy olla pahaa unta.

Vierailija
31/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltohenkilö.

Ei huoltomies.

Terv. nimimerkki

Mun sukupuolineutraali huoltajani on vahvempi kuin sun sukupuolineutraali huoltajasi

Vierailija
32/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asenne myös tuolla artikkelissa lainatulla toimittajalla, joka sanoo huoltomiehiä palvelijoiksi. Pitää varmaan ylipäätään kaikkia duunariammateissa olevia palvelijoina.

Vierailija
33/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” Olin huolissani siitä, että minulla oli alle 24 tuntia aikaa varautua asiaan. Minua hämmensi myös ilmaisu, jonka mukaan asentajat olisivat tilassa ”tietyn aikaa”, Peter Fray-Witzer sanoi.”

onkohan kakki muumit kotona?

Ei taida olla yksikään...

Vierailija
34/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilin ensimmäiseksi uutta keijotusta.

Vierailija
35/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä henkilö käydä ravintolassa syömässä, jos kokki tai tarjoilija on cis? Jos umpisuoli vaatii leikkausta, voiko hän hyväksyä cis-lääkärin? Tai sen, että huoneessa viereisellä pedillä on cis-henkilö?

Täysin käsittämätöntä, että joku voi ajatella noin. On muuten maailman syleily ja avoimuus tuosta näkemyksestä kaukana. Omaa ihmeellisyyttä kyllä osataan painottaa näyttävästi.

Vierailija
36/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan paras. No ensikerralla sitten jätetään patterit asentamatta siihen saakka, että löytyy trans-putkimies.

Uskon, että mieli muuttuu ja tavis-putkimieskin kelpaa, kun on ensin viikon palellut.

Vierailija
37/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuo toiminta olisikin laitonta. Ei siksi että huoltomies oli cis, vaan siksi että 24 tuntia on liian lyhyt aika ennakkoilmoittamiselle jos mennään tekemään huoltotöitä kotirauhan suojaamalle alueelle.

Vierailija
38/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois varmaan ollut parempi jos huoltomiesten työasuna olisi ollut joku yksisarvispuku.

Olettiko tuo hiutale heidän sukupuolensa?

Vierailija
39/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas vihervasemmiston maailma

:D jep olipa valaistunut kommentti. En tiedä luitko aloitusta mutta mikähän "vihervassari" maksaa 80k vuodessa opinnoistaan? Kyllä nuo on oikeistolaisten verkostoitumiskeskuksia.  Oletko muuten miettinyt miksi kaikki ei äärioikeistolaiset ovat mielestäsi vihervassareita? Onko helpompaa hyväksyä oma ajatusmaailma jos teeskentelee että oikeisto puoleet kokoomus, sdp, vasemmistoliitto, kristillisdemokraatit on "vihervasemmistoa"?

Vierailija
40/96 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo tuollainen ole myös väheksyntää ja syrjintää, cis-huoltomiehiin kohdistuvaa sellaista? Kenet tuo opiskelija kelpuuttaisi tekemään nuo huoltotyöt sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän