Opiskelija valitti cis-sukupuolisista huoltomiehistä
Eikä nyt edes ole aprillipäivä.
https://www.verkkouutiset.fi/opiskelija-valitti-cis-sukupuolisista-huol…
Tässä itse juttu jos et jaksa klikata:
Opiskelija valitti cis-sukupuolisista huoltomiehistä
Patterien asentaminen asuntolan ”turvalliseen tilaan” koettiin ongelmalliseksi.
Yhdysvalloissa on hämmästelty Ohion osavaltiossa sijaitsevan Oberlinin korkeakoulun kiistaa ”cis-sukupuolisista huoltomiehistä”.
Opiskelija Peter Fray-Witzer arvosteli Oberlin Review -lehdessä yliopiston hallintoa, sillä asuntolalle ei ollut ilmoitettu ajoissa patterin asentamisesta ”turvalliseen tilaan”. Hän kertoo olleensa ”vihainen, pelokas ja hämmentynyt” huoltomiesten saavuttua huoneeseensa.
Fray-Witzerin mukaan tilannetta pahensi se, että huoltomiehet kävivät vielä myöhemmin tarkistamassa huoneen lämpöeristyksen. Opiskelija oli pyytänyt asennuksen perumista välttääkseen kokemansa ”tunkeutumisen”.
Liberaalina pidetyn eliittiyliopiston lukuvuosimaksu on 80 000 dollaria eli noin 68 000 euroa. Yliopiston ”monikulttuuristen ja identiteettipohjaisten yhteisöjen” koordinaattori oli ilmoittanut asennuksesta sähköpostitse vuorokautta etukäteen.
– Olin huolissani siitä, että minulla oli alle 24 tuntia aikaa varautua asiaan. Minua hämmensi myös ilmaisu, jonka mukaan asentajat olisivat tilassa ”tietyn aikaa”, Peter Fray-Witzer sanoi.
Cis-sukupuolisella tarkoitetaan henkilöä, jonka sukupuoli-identiteetti on sama kuin syntyessä. Fray-Witzer kertoo asuvansa Baldwin Cottage -asuntolassa, joka on ”nais- ja transkollektiivin koti”. Asuntolan tavoitteena on tarjota naisille ja transsukupuolisille ”turvallinen tila keskusteluun, yhteisölliseen asumiseen ja henkilökohtaiseen kehittymiseen”.
– Cis-sukupuoliset miehet eivät saa asua toisessa ja kolmannessa kerroksessa. Monet asukkaat eivät kutsu heitä kyseisiin tiloihin, Peter Fray-Witzer toteaa.
Sosiaalisessa mediassa on ihmetelty, miten huoltohenkilökunnan kohtaaminen voi olla opiskelijoille näin järkyttävää.
– Opiskelijat 80 000 dollaria vuodessa maksavassa Oberlinissä ovat vihaisia ja pelokkaita siitä, että heidän pattereitaan korjaavat matalapalkkaiset palvelijat ovat cis-miehiä, toimittaja Glenn Greenwald kirjoittaa Twitterissä.
Kommentit (96)
Argh, tämä on juuri sitä mihin woketus voi pahimmillaan johtaa. Ei kestetä enää yhtään mitään oman turvallisen tilan ja kuplan ulkopuolelta.
Mutta eihän transeilla ja cissuilla pitänyt olla eroja 🤔
Ei kannattaisi antaa siimaa ja aina vaan ymmärtää ja taipua vaatimuksiin.
Muisti kai se kysyä pronomineja ennen kuin järkyttyi?
Mutta jos olet huoltomies, joka on aamulla päättänyt ryhtyä naiseksi, se olisi ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos olet huoltomies, joka on aamulla päättänyt ryhtyä naiseksi, se olisi ihan ok?
Kyllä. Myös muusu kelpaa.
Mistä he tietävät, että huolto*henkilöt* ovat cis-miehiä? Eivät kai he vaan itse sortuneet kardinaalivirheeseen, eli toisen sukupuolen ja pronominien olettamiseen? 😱
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloinhan se ei olisikaan huoltomies vaan huoltotransnainen. Tai transhuoltonainen. Voi elämä. Eihän tässä enää tiedä itkeä vai nauraa.
Onko näistä järjettömyyksistä puoletkaan totta? Siis kuinka suuri osuus kumpuaa vitsailusta eri somealustoilla? Vähän epäilyttää, kun nämä väninät on niin kärjistettyjä ja absurdeja.
Koska tuke "Jo riittää!" -kansanliike? En vaan jaksais tällaista typeryyttä, kuten tämä ja vaikka Afrikan tähti -kohu. Kaikesta pitää tehdä kauhea haloo, kunhan ensin on keksimällä keksinyt jonkun epäkohdan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, olis vaan vetäny hameen sen työhaalarin päälle, niin opiskelijapolo ei olis järkyttynyt. Ehkä vielä pienet huulipunat. Kyllä sekoja täytyy ymmärtää.
” Olin huolissani siitä, että minulla oli alle 24 tuntia aikaa varautua asiaan. Minua hämmensi myös ilmaisu, jonka mukaan asentajat olisivat tilassa ”tietyn aikaa”, Peter Fray-Witzer sanoi.”
onkohan kakki muumit kotona?
Vierailija kirjoitti:
Koska tuke "Jo riittää!" -kansanliike? En vaan jaksais tällaista typeryyttä, kuten tämä ja vaikka Afrikan tähti -kohu. Kaikesta pitää tehdä kauhea haloo, kunhan ensin on keksimällä keksinyt jonkun epäkohdan.
OT, mutta se Afrikan Tähti oli feikki. Somepersoona Keijo Kaarisade järjesti sen.
Kuinka Peter kehtaa päätellä patterinasentajien ulkonäöstä, että nämä ovat miehiä? Peter itse on nainen, joka on kasvattanut itselleen parran ja on sen näköinen, että ei itsekään osaa sanoa, mikä on.
Twitterissä:
"Cis-sukupuolinen mies leikkaa nurmikkoa kampuksen lähellä tällä viikolla. Oppitunnit peruutetaan, jotta opiskelijat voivat hakeutua turvaan näinä vaikeina aikoina."
Onko tällaisia cis-miehiä paljonkin? Näiden trans yms. ihmisten puheista saa sen käsityksen, että kyseessä olisi joku omituinen vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta se Afrikan Tähti oli feikki. Somepersoona Keijo Kaarisade järjesti sen.
Niin mutta siihen lähti woket innokkaana mustamaalaamaan pelin sekä ne fuksit.
Ei varmaan saa enää sanoa mustamaalata🤔
On tämä naurettavaksi menossa! Sukupuolia on tasan kaksi: mies ja nainen.
Tämä totuus ei pala tulessakaan!
Sairas vihervasemmiston maailma