Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022

opintoihin joskus
22.10.2021 |

Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?

Kommentteja vaan tulemaan!

Kommentit (1080)

Vierailija
1041/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko kenelläkään Vipunen?

Toimii, ilmeisesti siellä on nyt viikonlopun luvut

Vierailija
1042/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toimii. Turun yliopistossa näyttää olevan vain vähän muutoksia. Sen sijaan tässä vaiheessa eniten haluamaani Joensuun opinto- ja uraohjaajan paikkaan näkyy luvut 24 ja 24. Se mahdollisuus taisi sitten mennä siinä.

Oma opintopolku ei muuten vieläkään ole päivittynyt. Saapa nähdä, milloin päivittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks muitaki joilla ei oo opintopolku päivittyny viel ollenkaan viikonloppuna eikä myöskään tänään?

Vierailija
1044/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppi kirjoitti:

Onks muitaki joilla ei oo opintopolku päivittyny viel ollenkaan viikonloppuna eikä myöskään tänään?

Kyllä, se on tällä hetkellä rikki.

Odotellaan kärsivällisesti.

Vierailija
1045/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppi kirjoitti:

Ei oo kellään päivittynyt koska siellä on joku tekninen virhe tapahtunut järjestelmässä (yllätys? Ei oikeastaan). Tämä oli ennalta-arvattavissa jo perjantaina kun tiedossa oli että tapahtuu paljon muutoksia. Opintopolun järjestelmä (joka on tehty nimenomaan tätä varten) on todella heikko suorituskyvyltään.

Vierailija
1046/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynä kirjoitti:

Nyt toimii. Turun yliopistossa näyttää olevan vain vähän muutoksia. Sen sijaan tässä vaiheessa eniten haluamaani Joensuun opinto- ja uraohjaajan paikkaan näkyy luvut 24 ja 24. Se mahdollisuus taisi sitten mennä siinä.

Oma opintopolku ei muuten vieläkään ole päivittynyt. Saapa nähdä, milloin päivittyy.

Tuolla aika monta tarinaa välivuotta viettäneistä, jotka sitten päässeet kasvatustieteisiin.

Vierailija
1047/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päärynä kirjoitti:

Tuolla aika monta tarinaa välivuotta viettäneistä, jotka sitten päässeet kasvatustieteisiin.

Ja se linkki https://valivuosi.net/valivuosikokemuksia

Vierailija
1048/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyyppi kirjoitti:

Ei oo kellään päivittynyt koska siellä on joku tekninen virhe tapahtunut järjestelmässä (yllätys? Ei oikeastaan). Tämä oli ennalta-arvattavissa jo perjantaina kun tiedossa oli että tapahtuu paljon muutoksia. Opintopolun järjestelmä (joka on tehty nimenomaan tätä varten) on todella heikko suorituskyvyltään.

Onko tämä arvaus vai onko tälle joku lähde? En itse löytänyt tietoa :)

Vierailija
1049/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko Opintopolussa nyt jotain vikaa vai tarkoitatteko Vipusta? Vai molemmissa?

Vierailija
1050/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyyppi kirjoitti:

Soitin hakijapalveluihin ja kysyin, oon 1. Varasijalla ja hermoja raastaa ihan tarpeeks niin oli pakko varmistaa asia :D heräs epäilys tosta jo lauantaina kun ei ollu päivittyny

Vierailija
1051/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyyppi kirjoitti:

Soitin hakijapalveluihin ja kysyin, oon 1. Varasijalla ja hermoja raastaa ihan tarpeeks niin oli pakko varmistaa asia :D heräs epäilys tosta jo lauantaina kun ei ollu päivittyny

Okei, kiitos tiedosta! Toivottavasti saavat pian kuntoon, ja toivotaan, että saat opiskelupaikan :) 

Vierailija
1052/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Opintopolku päivittynyt! 

Vierailija
1053/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon noi yleisen paikat kyllä liikkuu. Olin 9. Varasijalla ja nyt paikka aukesi.

Vierailija
1054/1080 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, että Opintopolussa oli paikkatarjous. Kuten aikaisemmin ajattelin, oli Joensuun opopaikat täytetty. Jäin siis pistettä vaille rajasta. Sen sijaan kulttuurien tutkimuksen paikka avautui. Aion suuntautua uskontotieteeseen ja sitä kautta uskonnonopettajaksi. Opo-koulutuksesta haaveilu ei silti jää. Jäin siis pisteen ja yhden sijan rajasta. 

Samalla joku onnekas sai Turun OKL:n 1. varasijan. :)

Onnea valituille ja tsemppiä kaikille, jotka tällä kertaa jäivät tai jäävät ilman paikkaa.

Vierailija
1055/1080 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyikö teillä tänään sekä opintopolku että vipunen? Eilen olin opintopolussa varasijalla 8 ja tänään myös mutta vipunen näytti eilen että kaikki paikat on menneet mutta tänään näyttää kolmea valitsematonta paikkaa. Ja eilen valittujen määrä oli 12 pienempi kuin tänään... Onko opintopolku voinut päivittyä ensin ja vipunen sen jälkeen ja toivoa on? Koska jos valittuja on 12 enemmän ja olen varasijalla 8 niin minullehan pitäisi olla tarjottu paikkaa.

Vierailija
1056/1080 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittyikö teillä tänään sekä opintopolku että vipunen? Eilen olin opintopolussa varasijalla 8 ja tänään myös mutta vipunen näytti eilen että kaikki paikat on

menneet mutta tänään näyttää kolmea valitsematonta paikkaa. Ja eilen valittujen määrä oli 12 pienempi kuin tänään... Onko opintopolku voinut päivittyä ensin ja vipunen sen jälkeen ja toivoa on? Koska jos valittuja on 12 enemmän ja olen varasijalla 8 niin minullehan pitäisi olla tarjottu paikkaa.

Ainakin pisterajoja tsekkaillessa Vipusessa lukee, että se ois päivitetty viimeksi 15.7.

Vierailija
1057/1080 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni täällä sai paikan ja kuinka moni jäi ilman. 

Itse pääsin ylimpään toiveeseeni. Jännittää.

Vierailija
1058/1080 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan myös ylimmästä, mutta olisin halunnut valita sittenkin alimman.

Vierailija
1059/1080 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä oli 5. sijalla. Nyt tiedän ainakin saaneeni paikan koulutuksesta, jonka kautta voin päästä opettajakoulutukseen ja myöhemmin opinto-ohjaajaksi.

Vierailija
1060/1080 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ylimpään. Todistusvalinnan kautta yleiselle. Aivan alkuun olin varasijalla ~30. Lopulta varasijalla 8. Jännitin ja jännitin ja yhtäkkiä toissapäivänä opintopolussa oli iloinen uutinen: olin päässyt varasijoilta opiskelemaan.

Vieläkään en uskalla täysin rinnoin tästä innostua, sillä odotan vain uutista siitä, että koulupaikkojen jaossa on tapahtunut jokin virhe 😄 Niin vaikea uskoa, että vihdoin unelmani kävi toteen. 😭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän