Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Vieläkö joku odottaa paikan hyväksynnän kanssa?
Uskaltaakohan toivoa että huomenna opintopolussa näkyisi päivittyneenä tilanne. Vipusen mukaan 18/20 paikkaa otettu ja toisella varasijalla päivystän...
Kovasti on puhuttu, että vakan varasijat liikkuvat yleensä 10-20, mutta tähän mennessä on vain kolmen verran.
Vierailija kirjoitti:
Miten Päärynän kävi?
Kiitos kysymästä, ei vielä mitenkään.
Päärynä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Päärynän kävi?
Kiitos kysymästä, ei vielä mitenkään.
On aika karua olla kolmeen paikkaan ekalla varasijalla.. Pidän peukkuja, että edes joku jono vielä liikahtaa.
Ovatko varasijat päivittyneet tänään?
En tiedä onko päivittynyt tänään (päivittyykö oikeasti viikonloppuna?).
Ainakaan varasija mulla ei ole liikahtanut yhtään eteenpäin..
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko päivittynyt tänään (päivittyykö oikeasti viikonloppuna?).
Ainakaan varasija mulla ei ole liikahtanut yhtään eteenpäin..
Päivittyy viikonloppuna jos vaan järjestelmät toimii normaalisti. Oon kysyny hakijapalveluista
Viime lauantaina päivitys tapahtui joskus illalla klo 20 maissa.
Jos joku pääsee vipuseen, niin voisko tarkistaa Oulun vakan tilanteen? Kiitos :)
Näkyy olevan Vipunen jumissa tuon palvelun osalta. Liekö päivittävät vai todennäköisemmin mennyt tilttiin, kun kaikki haluaa juuri tänään tietää tilanteen, kun eilinen oli määräaika.
En osaa käyttää Vipusta oikein..
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää Vipusta oikein..
Se ei nyt muutenkaan tällä hetkellä toimi
Vierailija kirjoitti:
Kovasti on puhuttu, että vakan varasijat liikkuvat yleensä 10-20, mutta tähän mennessä on vain kolmen verran.
No se ei ole tae siitä, että tänä vuonna tilanne olisi sama. Itse olin kahdessa jonossa, josta toinen liikkui kolme pykälää eteenpäin ja toinen ei liikkunut ollenkaan (olin melko kärjessä). Otin vastaan sen mihin minut oli hyväksytty, mutta odotin viimeiseen päivään, että olisi jono liikkunut. Lopulta vipunen näytti, että kaikki paikat oli vastaanotettu.
Ja vakan puolella vaikuttaa myös se, että vaihtoehtoja ei nykyään ole. Sosionomit eivät saa enää ope-pätevyyttä, joten yhä useampi ottaa sen paikan vastaan, jos tulee hyväksytyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja vakan puolella vaikuttaa myös se, että vaihtoehtoja ei nykyään ole. Sosionomit eivät saa enää ope-pätevyyttä, joten yhä useampi ottaa sen paikan vastaan, jos tulee hyväksytyksi.
Niin joo tosiaan, tuota ei tullut ajateltua.
Toimiiko kenelläkään Vipunen?
Kyllä jaetaan. Tänään on siis vika päivä hyväksyä "oikeassa" haussa saadut paikat. Varasijat voivat liikkua tuonne 2.8. asti, mutta tämän päivän jälkeen alkaa hiljalleen mennä paikkoja kiinni, kun kaikki on otettu vastaan, ja varasijat ja ylöspäin jonottamiset peruuntuvat samalla.