Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022

opintoihin joskus
22.10.2021 |

Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?

Kommentteja vaan tulemaan!

Kommentit (1080)

Vierailija
321/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joensuun sovareissa!

Vierailija
322/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ongelmia joensuun sovarissa löytää pysäkkejä kun menin ajoissa katsomaan missä ne ovat. Eli hyvä että täältä tuli infoa siihen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär oli UEF soveltuvuuskokeissa ja paikka oli hyvin sekava. Seinillä oli epämääräisiä ohjelappuja ja paikka oli hyvin sokkeloinen. Eri haastattelurastit oli ripoteltu sinne tänne ja kokelailla oli suuria vaikeuksia löytää oikeisiin paikkoihin. Kukaan ei ohjannut oikeisiin kohteisiin ellet etsinyt ja löytänyt jtkn ihmistä apuun. Jos et kolmessa minuutissa löytänyt oikeaan luokkaan, niin kokeesi päättyi hylkäykseen. 

Heräsi kysymys, että oliko tuo harkittua stressin aiheuttamista soveltuvuuskokeeseen tulijalle vai oliko järjestelyt vain epäonnistuneet?

Mulla oli tänään Uef soveltuvuuskokeet ja tänään ainakin oli selkeät ohjeet, aluksi tsekattiin oma linjasto ja siihen kuuluvat luokat. Jokaseen linjastoon oli vielä omat opasteetkin ja henkilökuntaa oli paljln auttamassa.

Vierailija
324/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös toinen Jyväskylään ohjausalan maisteriohjelmaan hakenut. Ihan samanlaiset fiilikset, että soveltuvuuskoe tuntui olevan suunnattu enemmän varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen tehtäviin suuntaaville. Tämä aiheutti aika paljon hämmennystä koetilanteessa. Helpottavaa kuulla, jos muillakin ollut samanlaisia kokemuksia. :)

Olen itse törmännyt tähän avoimessa (yleinen ja aikuiskasvatustiede). Itseäni kiinnostaa hanke- ja järjestötyö eri ryhmien kanssa, aikuisten kanssa tehtävä työ, neuvonta, tuki jne. ja hyvin monet tehtävät jo avoimessa käsittelevät ala-astemaailmaa. 😁

Vierailija
325/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain Jyväskylän opinto-ohjaajan maisteriohjelmaan.

Mitä mieltä opoksi hakeneet olivat tuosta soveltuvuuskokeesta? Mulle jäi semmonen fiilis, että koe oli suunniteltu luokanopettajaksi hakeville. Tuleehan opostakin tosin opettaja, mutta ei kaikki opot halua työskennellä välttämättä koulussa, vaan enemmänkin yksilöohjauksen parissa esim. Uraohjaajana.

Tätä itsekin ajattelin. Mainitsin asiasta eli halustani toimia opona ja huomioin monenikäiset oppijat.

Itse hain kolmeen eli JY:n maisteriin ja UEF:n molempiin. Vakavan kautta sain sitten mahdollisuuden Joensuuhun. Pelkkiin maisterikoulutuksiin ei siis ollut kakkosvaiheeseen asiaa.

Vierailija
326/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uef kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär oli UEF soveltuvuuskokeissa ja paikka oli hyvin sekava. Seinillä oli epämääräisiä ohjelappuja ja paikka oli hyvin sokkeloinen. Eri haastattelurastit oli ripoteltu sinne tänne ja kokelailla oli suuria vaikeuksia löytää oikeisiin paikkoihin. Kukaan ei ohjannut oikeisiin kohteisiin ellet etsinyt ja löytänyt jtkn ihmistä apuun. Jos et kolmessa minuutissa löytänyt oikeaan luokkaan, niin kokeesi päättyi hylkäykseen. 

Heräsi kysymys, että oliko tuo harkittua stressin aiheuttamista soveltuvuuskokeeseen tulijalle vai oliko järjestelyt vain epäonnistuneet?

Mulla oli tänään Uef soveltuvuuskokeet ja tänään ainakin oli selkeät ohjeet, aluksi tsekattiin oma linjasto ja siihen kuuluvat luokat. Jokaseen linjastoon oli vielä omat opasteetkin ja henkilökuntaa oli paljln auttamassa.

Hyvä niin! Ehkäpä järjestävät taho oli ottanut vaarin ensimmäisen päivän ongelmista👍🏼

Vierailija
327/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

s kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse törmännyt tähän avoimessa (yleinen ja aikuiskasvatustiede). Itseäni kiinnostaa hanke- ja järjestötyö eri ryhmien kanssa, aikuisten kanssa tehtävä työ, neuvonta, tuki jne. ja hyvin monet tehtävät jo avoimessa käsittelevät ala-astemaailmaa. 😁

Avoimessa on myös pelkän aikuiskasvatustieteen opintoja joskus ollutkin. Tämä toki riippuu yliopistosta.

Vierailija
328/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltakohan on ohi?

Eilen oli JY:ssä klo 15.36 viimeisen haastateltavan viimeisen pysäkin alkamisaika.

Haluan jo kuulla, mitä muut on vastailleet!

Vierailija
329/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko saa puhua sisällöistä?

Vierailija
330/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa palaa! 🔥

Vierailija
331/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa palaa! 🔥

Muistaisko joku ne kysymykset?

Mikä pysäkki oli teistä vaikein?

Vierailija
332/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa palaa! 🔥

Muistaisko joku ne kysymykset?

Mikä pysäkki oli teistä vaikein?

Minusta se matikan digikirja-tehtävä. Tuntuu, että puhuin mitä sattuu. En tiedä puhuinko mitään järkevää.

Ei ne kyllä mikään helppoja olleet. Ihmeellinen se "annatko työkaverin ottaa syyt niskoilleen?" Ööö...kuka vastaa, että joo olisin myös jättänyt kertomatta ja oikein toimi ja esim. tunnen ylpeyttä, että sain vieritettyä syyt muiden niskoille. 🙈

Vierailija
333/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein ton soveltuvuuskokeen tänään ja silloin tuntui, että meni hyvin. Jostain syystä olin odottanut hirveetä tenttausta ja tosi kinkkisiä kysymyksiä, mutta onnekseni osasin mielestäni kaikkiin vastata. Oli eka soveltuvuuskoe meikäläiselle joten ei oikeen tienny ees mitä odottaa.

Nyt näin jälkikäteen vaa alkaa miettii näitä kohtia ja kiroo ku ei vastannu niin ja näin siinä tilanteessa:D Tottakai sillo vastas miten asian näki, mut jälkikäteen tulee ajatuksii ja näkökulmii mitä ois voinu kans sanoo

Vierailija
334/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAKAVAn sivulla maininta, että C-pysäkki osottautunut monelle niin vaikeaksi, että pysäkistä ei voi saada hylkyä! :) mulla tää oli kiinnostavin ja helpoin pysäkki ja mut jouduttiin keskeyttämää että kerkee sen kääntöpuolenki 🤣

Vierailija
335/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

s kirjoitti:

VAKAVAn sivulla maininta, että C-pysäkki osottautunut monelle niin vaikeaksi, että pysäkistä ei voi saada hylkyä! :) mulla tää oli kiinnostavin ja helpoin pysäkki ja mut jouduttiin keskeyttämää että kerkee sen kääntöpuolenki 🤣

Siis mitäh!???

Juuri tämä oli mullekin helpoin nakki. D oli minusta vaikein. 

Vierailija
336/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa kävin tänään ja eipä ollut kovin montaa paikalla, samaa sanoi pari tuntia aikaisemmin käynyt kaverini. Vähintään joka toinen oli pois, ehkä enemmänkin.

Vierailija
337/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko näistä soveltuvuuskokeista ne oikeat (toivotut, esimerkki-) vastaukset johonkin näkyviin?

Entä saako tietää omat pisteet mitä sai mistäkin osiosta?

Vierailija
338/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

s kirjoitti:

Apua, en onnistu löytämään tätä tietoa. Voisiko joku copy pastea? Onko nyt siis mitään hyötyä siitä, että tämä osio meni hyvin vai saavatko kaikki samat pisteet?

Vierailija
340/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli skaalataanko tossa sitten niin, että 0 pistettä saaneet saisivat +4p (hyväksymisraja) ja kenties muille sitten samassa suhteessa...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi