Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022

opintoihin joskus
22.10.2021 |

Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?

Kommentteja vaan tulemaan!

Kommentit (1080)

Vierailija
301/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutellaan kokeesta huomenna vasta kun kaikki loputkin hakijat ovat käyneet. Ei kannata antaa etua kilpailijoille. Kolmasosa on vielä käymättä. Samoista paikoista heidän kanssa kilpaillaan näet.

Itseasiassa ei kilpailla samoista paikoista. Joka päivä tietylle ryhmälle.

Ja sisällöstähän se ei kerro mitään, jos kertoo, että miten ajattelee sen menneen.

Sisältöä en minäkään kertoisi. Mutta ajattelisin omani menneen ihan hyvin. Kovasti papereihin jotain merkintöjä tuli. Tiedä sitten tuliko miinuksia vai plussia.

Jännitykseen nähden sain ihan hyvin vastailtua.

Itse ainakin hain luokanope, varhaiskasvatus ja er.peda. joten kilpailen aika monen kanssa samoista paikoista

Vierailija
302/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni se yksi kysymys sellaiseksi, että menin ihan lukkoon. Kysymys numero kolme. Ne ketkä olivat, niin varmasti tietävät, että millainen oli. Jäikö teille siitä sellainen olo, että tiesitte mitä vastata? Tarkoitan sitä luokkaa numero kolme (tai C)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni se yksi kysymys sellaiseksi, että menin ihan lukkoon. Kysymys numero kolme. Ne ketkä olivat, niin varmasti tietävät, että millainen oli. Jäikö teille siitä sellainen olo, että tiesitte mitä vastata? Tarkoitan sitä luokkaa numero kolme (tai C)

Se oli minun mielestä helpoin. Viimeinen meni tosiaan jotenkin ihan ohi, selitin jotain ihan ympäripyöreää ja pisteitä tulee varmasti nolla. 😅

Vierailija
304/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäädyin totaalisesti viimeisessä osiossa. Muut osiot tuntuivat menevän ihan mukavasti. Olin paikalla jo noin 30min ennen omaa aikaa, kuulin kun järjestelijät huutelivat ihmisiä nimeltä, mutta todella moni ilmeisesti jätti kokonaan tulematta kokeeseen... Ainakin joka toinen?

Oikeastiko noin moni missasi ja missä yliopistossa? Miksihän eivät osallistuneet? Harmittaa kun itse en päässyt sovariin vaan jäin juuri alle rajan VAKAVA-kokeessa. Olisin kyllä mennyt?

Vierailija
305/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että pysäkit kysymyksineen ovat samat soveltuvuuskoepaikasta huolimatta? Osalla on neljä pysäkkiä (A, B, C ja D) ja osalla kolme (B, C ja D). Eli onko näin, että B, C, ja D ovat olleet samat ja A sitten vain niillä, jotka hakevat vailla korkeakoulututkintoa?  

Vierailija
306/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutellaan kokeesta huomenna vasta kun kaikki loputkin hakijat ovat käyneet. Ei kannata antaa etua kilpailijoille. Kolmasosa on vielä käymättä. Samoista paikoista heidän kanssa kilpaillaan näet.

Ja sisällöstähän se ei kerro mitään, jos kertoo, että miten ajattelee sen menneen.

Sisältöä en minäkään kertoisi. Mutta ajattelisin omani menneen ihan hyvin. Kovasti papereihin jotain merkintöjä tuli. Tiedä sitten tuliko miinuksia vai plussia.

Miten tietylle ryhmälle? Eikö ne ole aakkostettu tai jotain?

Siis tänään oli avoimen väylät sekä eri maisterihakuja ja 1000+.

Ja tänään oli 3 pistettä. Nro 1 puuttui. Ne jotka ovat olleet tietävät sisällön mikä puuttui.

Loput samoja.

Ja eilen tiedän siellä olleen ainakin vaka-hakijan ihan siis vakavakokeella sinne päässeen abin.

Että ei eilen varmasti siellä ollut ketään, joka minun kanssani samasta paikasta kilpailisi.

Tänään meitä näytti olleen paikalla mummo- ja pappamerho. 😄 Kaikki oltiin iäkkäämpiä.

Vierailija
307/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se selviää. Mulla oli kaikki neljä kysymystä ja hain maisteripuolelle. Mulla meni se kolmonen eli C kanssa ihan huonosti.. mutta muut meni ihan ok.

Vierailija
308/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäädyin totaalisesti viimeisessä osiossa. Muut osiot tuntuivat menevän ihan mukavasti. Olin paikalla jo noin 30min ennen omaa aikaa, kuulin kun järjestelijät huutelivat ihmisiä nimeltä, mutta todella moni ilmeisesti jätti kokonaan tulematta kokeeseen... Ainakin joka toinen?

Missä kaupungissa oli tällainen tilanne? 😮

Vierailija
309/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tietylle ryhmälle? Eikö ne ole aakkostettu tai jotain?

Siis tänään oli avoimen väylät sekä eri maisterihakuja ja 1000+.

Ja tänään oli 3 pistettä. Nro 1 puuttui. Ne jotka ovat olleet tietävät sisällön mikä puuttui.

Loput samoja.

Ja eilen tiedän siellä olleen ainakin vaka-hakijan ihan siis vakavakokeella sinne päässeen abin.

Että ei eilen varmasti siellä ollut ketään, joka minun kanssani samasta paikasta kilpailisi.

Tänään meitä näytti olleen paikalla mummo- ja pappamerho. 😄 Kaikki oltiin iäkkäämpiä.

Haen vaka ouluun. Olin tänään oulussa kokeessa ja siellä oli sekä 1000+ että muita. Alussa kysyttiin haetko 5 vuotisiin vai 1000+ jotta sai oikean ohjelapun ja ohjattiin oikeaan paikkaan

Vierailija
310/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole satunnaisessa järjestyksessä eli ei mitenkään niin että yhtenä päivänä vain yhtä?

Vierailija
311/1080 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole satunnaisessa järjestyksessä eli ei mitenkään niin että yhtenä päivänä vain yhtä?

Jyväskylässä ainakin ohjelappu erilainen eilen ja tänään! Eilisessä oli että kuulut tänne jos olet sitä ja tätä ja tänään siinä luki avoimet ja maisteriopinnot jne. Eli otsikoitu eri ryhmille.

Ja eilen a-d ja tänään b-d oli pysäkit.

Vierailija
312/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että soveltuvuuskokeiden tulokset kerrotaan vasta 8.7. ? 

Miksi pitää odottaa noin kauan?

Entä sitten, kun saa kutsun kouluun, niin mihin mennessä täytyy ilmoittaa, ottaako opiskelupaikkaa vastaan vai ei?

Vierailija
313/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakija kirjoitti:

Entä sitten, kun saa kutsun kouluun, niin mihin mennessä täytyy ilmoittaa, ottaako opiskelupaikkaa vastaan vai ei?

Nää kaikki asiat selitetään yliopistojen sivuilla. Kannattaa harjotella tiedonhakutaitoja, jos yliopisto-opinnot siintää mielessä! En siis tarkoita pahalla vaan oikeasti kannattaa harjoitella.

Vierailija
314/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hakija kirjoitti:

Nää kaikki asiat selitetään yliopistojen sivuilla. Kannattaa harjotella tiedonhakutaitoja, jos yliopisto-opinnot siintää mielessä! En siis tarkoita pahalla vaan oikeasti kannattaa harjoitella.

Ehkä sitä tietoa voi etsiä eri kanavista. Tämä kanava vertaistuen ja kokemusasiantuntijuuden näkökulmasta on myös hyvä kanava. Tärkeintä on kysyä silloin, kun ei tiedä. Keskustelupalstoilla keskustelu, johon liittyy kysyminen ja vastaaminen, ovat oikein toimittu tapa toimia.

Vierailija
315/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, ohi on! En kyllä yhtään tiiä miten meni.. Oli tosi erilainen ku odotin.. Kaikkeen sain vastattua, mutta joihinki tosi ympäripyöreesti.

Jäikö teillä paljon aikaa pisteillä? Mulla jäi kaikissa väh. minuutti, ekassa varmaan pidempäänkin ja nyt stressaan et vastasinko liian suppeasti.. Haastattelija kyllä sanoi että ihan normaalia että jää aikaa, mutta ahdistaa. Mutta ei tässä auta kun odotella!

Vierailija
316/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, ohi on! En kyllä yhtään tiiä miten meni.. Oli tosi erilainen ku odotin.. Kaikkeen sain vastattua, mutta joihinki tosi ympäripyöreesti.

Jäikö teillä paljon aikaa pisteillä? Mulla jäi kaikissa väh. minuutti, ekassa varmaan pidempäänkin ja nyt stressaan et vastasinko liian suppeasti.. Haastattelija kyllä sanoi että ihan normaalia että jää aikaa, mutta ahdistaa. Mutta ei tässä auta kun odotella!

B pysäkillä jäi aikaa. Melkein pari minuuttia. Haastattelija sano et tällä pysäkillä lähes kaikille jää aikaa.

Viimeisessä meinas jäädä aikaa, mut sitte täydensinkin vastaustani vielä.

Vierailija
317/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita, jotka ovat hakeneet

a) opokoulutuksiin (mihin hakukohteisiin ja missä kiintiöissä kilpailet?)

b) siten, että osallistuivat soveltuvuuskokeeseen Joensuussa?

Vierailija
318/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain Jyväskylän opinto-ohjaajan maisteriohjelmaan.

Mitä mieltä opoksi hakeneet olivat tuosta soveltuvuuskokeesta? Mulle jäi semmonen fiilis, että koe oli suunniteltu luokanopettajaksi hakeville. Tuleehan opostakin tosin opettaja, mutta ei kaikki opot halua työskennellä välttämättä koulussa, vaan enemmänkin yksilöohjauksen parissa esim. Uraohjaajana.

Vierailija
319/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynä kirjoitti:

Onko täällä muita, jotka ovat hakeneet

a) opokoulutuksiin (mihin hakukohteisiin ja missä kiintiöissä kilpailet?)

b) siten, että osallistuivat soveltuvuuskokeeseen Joensuussa?

Tuo edellinen opo-kommentti siis vastauksena tähän. :)

Vierailija
320/1080 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös toinen Jyväskylään ohjausalan maisteriohjelmaan hakenut. Ihan samanlaiset fiilikset, että soveltuvuuskoe tuntui olevan suunnattu enemmän varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen tehtäviin suuntaaville. Tämä aiheutti aika paljon hämmennystä koetilanteessa. Helpottavaa kuulla, jos muillakin ollut samanlaisia kokemuksia. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi