Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Itse jäin pisteen päähän Turusta luokanopettajaksi. Harmittaa kyllä. Raumalta ei oo tullut mitään infoa, että pääseekö vai ei.. hain maisteripuolelle. Jännittää, kun Raumalle on aikaisemmin ollut matalammat pisterajat, että onko vielä mahdollista.
Onko vielä joku muu, jolle ei ole kuulunut tuloksista vielä yhtään mitään?
Mulle tuli äsken vasta kutsu soveltuvuuskokeeseen. Nyt vasta jännittää kun. Kuulosti mielenkiintoiselta tuo soveltuvuuskoe😁
Millainen sovari tänä vuonna sitten on? Livenä vai etänä?
t. yleiseen hakeva
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän 82 pistettä mitenkään Jyväskylään yleiseen ja aikuiskasvatustieteeseen? Tämä odotus on tuskastuttavaa 😫
Varmasti riippuu siitä oletko ensikertalainen vai et :) Siinä on iso ero, mutta viime vuotisia lukuja katsoessa voisi ajatella että mahdollisuudet olisi hyvät kun noin 65% pisteistä on päässyt sisään.
Tietääkö joku varmuudella kertoa, että mitä eroa on arvostelussa, jos jätti jonkun kohdan tyhjäksi, vai metkkasi sen 'jätän vastaamatta' ?
Joko on tullut yleisille tuloksia Vakava-kokeesta?
Apua, on tämä jännää! Tulis äkkiä yleisenkin tulokset. Katsoin noita oikeita vastauksia ja tuntu että ihan hyvin on mennyt, mutta toiskertalaiselle ei montaa paikkaa oo tarjolla kyllä.
Siis voiko yleisen valintakoepaikat tulla jo näin äkkiä, kun vasta tulee soveltuvuuskokeet? 🤔
yleisen paikat eivät ole vielä tulleet, ne tulee vasta kesä-heinäkuun vaihteessa, tai viimeistään 8.7.
Ne, jotka oli hakenut sovari-alalle ja yleiseen kasvatustieteeseen sai vaan tietää vakava-pisteet etukäteen ja ne jotka hakeneet vain yleiseen, eivät vielä tiedä vakava-pisteitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa vaka-alalle?
On siinä luokanopettaja ja erityisopettajakin mukana.
Jotkut vielä haluavat, ja hyvä niin. Ei ole opettajien vika, että työ ei ole enää samanlaista kuin 10 v sitten.
Lapset ovat aika samanlaisia kuin 10 tai 100 vuotta sitten. Ihmisen evoluutio ei harppaa mihinkään niin nopeasti. Aikuisetkin ovat samanlaisia, inhimillisin levon, ravinnon ja stressittömän arjen tarpeineen. Nykyinen järjestelmä on vieras inhimillisille tarpeille. Opettajat juurikin voisivat vaikuttaa siihen, etteivät hyväksyisi nykyistä talous ja tehostus edellä tehtävää rakennemuutosta.
Vakava-koe mittaa esim. hakijan "koulutettavuutta" ja soveltuvuus mm. kykyä sopeutua ja joustaa. Kannattaisi itse kehittää kriittistä arviointikykyä näiden vastapainoksi, ettei niin kovin koulutettavuusalttiina, sopeutuvana ja joustavana ole mitä helpoin sieni imemään minkä vain opetetun ja markkinoidun tavan toimia osaksi omaa toimintaansa.
Onko vielä muitakin, joille ei ole tullut olenkaan sähköpostia soveltuvuuskokeista? Hakukohteena kasvatustieteen maisteritutkinto.
Jännittää kirjoitti:
Onko vielä muitakin, joille ei ole tullut olenkaan sähköpostia soveltuvuuskokeista? Hakukohteena kasvatustieteen maisteritutkinto.
Soveltuvuuskokeet on vain opettajille.
Mulle ei ole tullut mitään. Maisteriohjelmaan hain.
Mulle tuli just hylky Jyväskylän erityispedagogiikan ja luokanopettajan maisteriohjelmista, en muistanut toimittaa liitteitä ajoissa.
Sain kutsun erityispedagokiikkaan joka oli kakkosvaihtoehto. Uskaltaiskohan siis toivoa että minulla olisi mahkuja myös ykkösvaihtoehtooni eli yleiseen?
Vierailija kirjoitti:
Sain kutsun erityispedagokiikkaan joka oli kakkosvaihtoehto. Uskaltaiskohan siis toivoa että minulla olisi mahkuja myös ykkösvaihtoehtooni eli yleiseen?
Kyllä on erittäin hyvät mahdollisuudet!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli just hylky Jyväskylän erityispedagogiikan ja luokanopettajan maisteriohjelmista, en muistanut toimittaa liitteitä ajoissa.
Oma moka niin ei voi mitään. Ensi vuonna muistat toimittaa paperit ajoissa!
Näkyykö mistään kuinka paljon hakijoita tänä vuonna on ollut?
Riittääköhän 82 pistettä mitenkään Jyväskylään yleiseen ja aikuiskasvatustieteeseen? Tämä odotus on tuskastuttavaa 😫