Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla erilaisia soveltuvuuskokeita eri aloille? Minun kutsussani lukee kolme 5 minuutin haastattelua ja neljä arvioitavaa osa-aluetta.
Täällä monet kirjoittavat neljästä haastattelusta ja viidestä arvioitavasta osa-alueesta?Voi olla. Esim. varhaiskasvatus/monimuoto oli ainakin viime vuonna neljä arvioitavaa osa-aluetta.
Kiitos. Aloin jo huolestumaan. Hain useampaan kohteeseen. Toivottavasti tämä sama koe sitten on kuitenkin soveltuva niihin kaikkiin, joihin pääsin mukaan. Onko kenellekään muulle tänä vuonna tulossa kolmea haastattelua neljän sijaan? Minkähän vuoksi esim. Viime vuonna monimuodolla oli vähemmän haastatteluja?
Hei apua mulle ei oo kuulunu vakava kokeesta juuta eikä jaata. Luokanopettajaks hain. Pitääkö huolestua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla erilaisia soveltuvuuskokeita eri aloille? Minun kutsussani lukee kolme 5 minuutin haastattelua ja neljä arvioitavaa osa-aluetta.
Täällä monet kirjoittavat neljästä haastattelusta ja viidestä arvioitavasta osa-alueesta?Voi olla. Esim. varhaiskasvatus/monimuoto oli ainakin viime vuonna neljä arvioitavaa osa-aluetta.
Kiitos. Aloin jo huolestumaan. Hain useampaan kohteeseen. Toivottavasti tämä sama koe sitten on kuitenkin soveltuva niihin kaikkiin, joihin pääsin mukaan. Onko kenellekään muulle tänä vuonna tulossa kolmea haastattelua neljän sijaan? Minkähän vuoksi esim. Viime vuonna monimuodolla oli vähemmän haastatteluja?
Tosiaan ainakin 1000+ monimuoto oli viime vuonna 4 osa-aluetta.
Kannattaisi varmaan kuitenkin soittaa yliopiston hakijapalveluihin ja varmistaa, että tuo sinulle ilmoitettu soveltuvuuskoe käy kaikkiin hakemiisi koulutuksiin. Ei sitten tule mitään yllätyksiä.
Onko muita joille ei ole tullut vielä mitään vastausta vakava pääsykokeesta? Rovaniemellä kävin pääsykokeissa ja 9.6 piti tulla tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Olikin vasta tänä vuonna tuo 1000+ soveltuvuuskoe neljä osa-aluetta. Mutta kannattaa tosiaan olla yhteydessä hakijapalveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Hei apua mulle ei oo kuulunu vakava kokeesta juuta eikä jaata. Luokanopettajaks hain. Pitääkö huolestua?
Kyllä kaikille olis pitäny varmasti saman päivvän aikana tulla. Ootko katsonu roskapostit yms.? Sitten maanantaina soittoa jos ei ole. Soveltuvuuskokeet alkaa jo keskiviikkona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikille olis pitäny varmasti saman päivvän aikana tulla. Ootko katsonu roskapostit yms.? Sitten maanantaina soittoa jos ei ole. Soveltuvuuskokeet alkaa jo keskiviikkona
Joo ei oo tullu roskapostiinkaan. Mihin mun pitää ottaa yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei oo tullu roskapostiinkaan. Mihin mun pitää ottaa yhteyttä?
Soita jonkun hakukohteesi hakutoimistoon heti huomenna.
Mullakin lukee, että kolme viiden minuutin pituista haastattelua. Haen avoimen väylän vakautta varhaiskasvatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin lukee, että kolme viiden minuutin pituista haastattelua. Haen avoimen väylän vakautta varhaiskasvatukseen.
*kautta, kiitos auto correct. 🙄
Avoimen opinnot, ja näin ollen myös 1000+, näyttää korvaavan jonkun osa-alueen sovarista.
Vierailija kirjoitti:
Selvisikö sun tilanne?
Millä mielin odotatte huomista? 🥵
Itellä vasta perjantaina, mut jännittää jo valmiiks niin, etten varmaan to-pe välisenä yönä nuku silmäystäkään😱. Tsemppiä kaikille tulevaan!🤩
Hain yleisen kasvikset maisteriin. Tuleeko nää tulokset oikeesti vasta heinäkuussa? 😭
Mitenkähän tiukkaa tossa on kilpailu?
Ja siis Helsinkiin hain ykkösenä.
Aika kauhun sekaisin tunnelmin, mut kuitenkin ihan innostuneena ja luottavaisena 😅
Jos ei tärppää, pk-seudulla pääsee opettajan sijaiseksi varmasti. Sieltä vuosi työkokemusta ja uudella onnella ensi vuonna.
Minä päivänä tulokset heinäkuussa tulevat?
Onko tarkempaa tietoa noista soveltuvuuskokeista?
Minkälaisia haastattelut olivat?
Mitä kysyttiin? Jne