Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän! Älä lue jos ei kiinnosta avautuminen miehestä, joulusta jne...

Vierailija
25.12.2014 |

Ärsyttää ihan älyttömästi, kun mies kyselee miks olen niin stressaantuneen oloinen ja kireä. No, voisikohan se johtua siitä, että olen käytännössä laittanut koko joulun yksin. Mies laittoi kynttilät kuuseen, siinä hänen osallistumisensa. Ollaan mun vanhempien luona ja näin käy joka kerta. Mies vaan makaa ja muut hoitaa kaikki hommat. Kotona kyllä osallistuu, mut mä en käsitä miten siitä tulee täällä ihan kädetön. Olen joka aamu herännyt lasten kanssa viimeistään seitsemältä, mies nukkuu puoli kymmeneen. Ja sit ihmetellään mikä mua niin väsyttää. Taidan huomenna kokeilla tuota miehen taktiikkaa.
Kiitos.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua! itse aiheuttu ongelma, onko kaikki ollut ihan välttämätöntä? 

Vierailija
2/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä olet hänelle vastannut, kun on kysynyt mikä sun on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tympääntymisesi ja siihen on aihettakin. Tuli kuitenkin mieleen yksi tuttava perhe, joka menee aina jouluksi naisen lapsuudenkotiin. Mies ei ole koskaan sinne halunnut mutta joutuu joka joulu vastentahtoisesti sinne menemään. Mies on kertonut, että kokee olonsa siellä ulkopuoliseksi yms. ja haluaisi viettää joulun kotona oman perheen kesken. Voisiko teillä Ap olla kyse jostain samantapaisesta?

Vierailija
4/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole mykkä niin sano sille!

Minä heräsin tänään lasten kanssa niin huomenna on sun vuoro. Jeesaatko mutsia kun tarvii apua polttopuiden kannossa / kamojen viemisessä / perseen kaivuussa tms. kun minä en nyt ehdi kun vaihdan Justukselle vaippaa.

Tai sano että kato lapsia kun minä hoidan keittiöhommia AAAAARRRGGHHH!

Ei voi olla niin vaikeeta?!

Vierailija
5/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah ketä kiinnostaa..

Vierailija
6/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensi vuonna tajuatte jäädä kotiin. Iloista joulua ♥

Vierailija
7/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:25"]Hyvää joulua! itse aiheuttu ongelma, onko kaikki ollut ihan välttämätöntä? 
[/quote]

Perusteletko miten tämän on itseaiheutettu ongelma? Normaalin arjen pyörittäminen joulun ohella? Ihan perusjutut mitä jouluun kuuluu, kuusi ja ruoat lähinnä, ollaan laitettu. Painopiste yhdessäolossa ja rauhottumisessa.

Vierailija
8/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:27"]No mitä sä olet hänelle vastannut, kun on kysynyt mikä sun on?
[/quote]

No en paljoa mitään, kun toivoisin, että älyäisi joskus itsekin. Mut ei se ilmeisesti niin mene...
Ap ja myös 8

Vierailija
9/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Miehesi on vain kohtelias, ei tietenkään kehtaa touhuta kuin kotosalla. Nyt ei olla miehen maaperällä vaan vanhempiesi luona. Kaveri toddenn. ajattelee että välttää kaikkea tekemistä, ettei sitten jälkikäteen saa kuulla miten lumikola on väärässä paikassa, tjsp..

Vierailija
10/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:31"]Jos et ole mykkä niin sano sille!

Minä heräsin tänään lasten kanssa niin huomenna on sun vuoro. Jeesaatko mutsia kun tarvii apua polttopuiden kannossa / kamojen viemisessä / perseen kaivuussa tms. kun minä en nyt ehdi kun vaihdan Justukselle vaippaa.

Tai sano että kato lapsia kun minä hoidan keittiöhommia AAAAARRRGGHHH!

Ei voi olla niin vaikeeta?!

[/quote]

En ole mykkä ja olen pyytänyt apua, mutta vastauksena tulee huokailua ja tuskastunutta mutinaa. En jaksa kokoajan olla pyytämässä, olisi kiva jos joskus auttaisi ihan omasta vapaasta tahdostaan. Siksi avaudun täällä!

Vierailija
11/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:31"]Jos et ole mykkä niin sano sille! Minä heräsin tänään lasten kanssa niin huomenna on sun vuoro. Jeesaatko mutsia kun tarvii apua polttopuiden kannossa / kamojen viemisessä / perseen kaivuussa tms. kun minä en nyt ehdi kun vaihdan Justukselle vaippaa. Tai sano että kato lapsia kun minä hoidan keittiöhommia AAAAARRRGGHHH! Ei voi olla niin vaikeeta?!   [/quote] En ole mykkä ja olen pyytänyt apua, mutta vastauksena tulee huokailua ja tuskastunutta mutinaa. En jaksa kokoajan olla pyytämässä, olisi kiva jos joskus auttaisi ihan omasta vapaasta tahdostaan. Siksi avaudun täällä!

[/quote]

Siinä tapauksessa komppaan seiskaa. Jääkää himaan ensi kerralla.

Vierailija
12/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:31"]Ymmärrän tympääntymisesi ja siihen on aihettakin. Tuli kuitenkin mieleen yksi tuttava perhe, joka menee aina jouluksi naisen lapsuudenkotiin. Mies ei ole koskaan sinne halunnut mutta joutuu joka joulu vastentahtoisesti sinne menemään. Mies on kertonut, että kokee olonsa siellä ulkopuoliseksi yms. ja haluaisi viettää joulun kotona oman perheen kesken. Voisiko teillä Ap olla kyse jostain samantapaisesta?
[/quote]

Juu tottakai olen tätäkin puolta asiasta miettinyt. On kuitenkin ihan mielellään aina lähtenyt tänne joulunviettoon ja lomalla muutenkin. Miehen vanhemmat asuvat sen verran kaukana ettei sinne yksinkertaisesti ehdi joulupyhien aikana. Ja ihan muista syistä, mitä en tässä jaksa alkaa ruotimaan, emme juuri näe miehen vanhempia kovin usein. Tietty välimatkankin vuoksi.
Ja mun vanhempien luona saa kyllä olla tosi rennosti.

Vierailija
13/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:27"]No mitä sä olet hänelle vastannut, kun on kysynyt mikä sun on?
[/quote]

No en paljoa mitään, kun toivoisin, että älyäisi joskus itsekin. Mut ei se ilmeisesti niin mene...
Ap ja myös 8
[/quote]

No ei todellakaan mene niin, että mies älyäisi auttaa jos et pyydä! Mies ei ole ajatustenlukija, helpottaa kun hyväksyt tämän faktan! Eli konkreettisia avunpyyntöjä peliin. Ei mitään geneeristä olen väsynyt, vink vink-juttua, vaan pyydät imuroimaan eteisen, käymään kaupassa, pukemaan lapset jne. Mitä konkreettisempi olet, sitä helpompi on tulla mukaan toimintaan. Ja lapset mukaan kotihommiin myös! Myös lapsille toimii sinnikkäät, konkreettiset ohjeet parhairen.

Vierailija
14/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu kuulla koko viime viikon "älä stressaa", "kyllä se joulu tulee vaikkei siivoa/ kokkaa/ koristele/ ostele lahjoja". Ja kaikki nämä mieheltä joka makaa sohvalla tabletin tai kirjan kanssa.

Joo, joulukuun 24. päivä tulee varmasti vaikka mäkin makaisin sohvalla. Mutta entä kinkku, kuusi, koristeet. lahjat? Ilmestyykö nekin vaan mystisesti vaikkei mitään niiden eteen tekisi?!

Vierailija
15/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 12:01"]

Mä oon saanu kuulla koko viime viikon "älä stressaa", "kyllä se joulu tulee vaikkei siivoa/ kokkaa/ koristele/ ostele lahjoja". Ja kaikki nämä mieheltä joka makaa sohvalla tabletin tai kirjan kanssa.

Joo, joulukuun 24. päivä tulee varmasti vaikka mäkin makaisin sohvalla. Mutta entä kinkku, kuusi, koristeet. lahjat? Ilmestyykö nekin vaan mystisesti vaikkei mitään niiden eteen tekisi?!

[/quote]

Kun otin uuden miehen, ekana jouluna ihan keskusteltiin millainen joulu halutaan viettää. Onko jommalla kummalla niin tärkeitä perinteitä, että ei halua niistä luopua. Missä jouluna ollaan, ostetaanko lahjoja, mitä ruokia tehdään jne. Kun näistä oli päästy yhteisymmärrykseen, joulua alettiin yhdessä valmistella. Kuulostaa että te ette ole päättäneet millaisen joulun haluatte. Jos haluatte joulun, laitatte joulun. Eikö?

Vierailija
16/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:27"]No mitä sä olet hänelle vastannut, kun on kysynyt mikä sun on?
[/quote]

Ap ja myös 8
[/quote]

No ei todellakaan mene niin, että mies älyäisi auttaa jos et pyydä! Mies ei ole ajatustenlukija, helpottaa kun hyväksyt tämän faktan! Eli konkreettisia avunpyyntöjä peliin. Ei mitään geneeristä olen väsynyt, vink vink-juttua, vaan pyydät imuroimaan eteisen, käymään kaupassa, pukemaan lapset jne. Mitä konkreettisempi olet, sitä helpompi on tulla mukaan toimintaan. Ja lapset mukaan kotihommiin myös! Myös lapsille toimii sinnikkäät, konkreettiset ohjeet parhairen.
[/quote]

Sori, mut mä en ihan ymmärrä tätä logiikkaa. Jos
mä näen, et joku touhuaa itsekseen niin yleensä menen kysymään tarviiko apua/voiko tehdä jonkun muun homman? Onko aina pakko odottaa, että tullaan pyytämään apua? Tulee helposti sellainen käskyttäjä-olo ja tunne, et on joku kauhea nalkuttava akka. Tosin, nyt mä olen mököttävä ämmä, eli molempi pahempi kai. En tiedä miten muilla on tämän asian kanssa.

Vierailija
17/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassakaan nalkuttavia akkoja, vaan miehet tekevät naisista hulluja. Ei ole kiva sanoa joka helvetin asiasta. Tiedän tunteen

Vierailija
18/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 12:21"]Ei ole olemassakaan nalkuttavia akkoja, vaan miehet tekevät naisista hulluja. Ei ole kiva sanoa joka helvetin asiasta. Tiedän tunteen
[/quote]

Tätä juuri tarkoitin! Ap

Vierailija
19/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:27"]No mitä sä olet hänelle vastannut, kun on kysynyt mikä sun on? [/quote] No en paljoa mitään, kun toivoisin, että älyäisi joskus itsekin. Mut ei se ilmeisesti niin mene... Ap ja myös 8 [/quote] No ei todellakaan mene niin, että mies älyäisi auttaa jos et pyydä! Mies ei ole ajatustenlukija, helpottaa kun hyväksyt tämän faktan! Eli konkreettisia avunpyyntöjä peliin. Ei mitään geneeristä olen väsynyt, vink vink-juttua, vaan pyydät imuroimaan eteisen, käymään kaupassa, pukemaan lapset jne. Mitä konkreettisempi olet, sitä helpompi on tulla mukaan toimintaan. Ja lapset mukaan kotihommiin myös! Myös lapsille toimii sinnikkäät, konkreettiset ohjeet parhairen. [/quote] Sori, mut mä en ihan ymmärrä tätä logiikkaa. Jos mä näen, et joku touhuaa itsekseen niin yleensä menen kysymään tarviiko apua/voiko tehdä jonkun muun homman? Onko aina pakko odottaa, että tullaan pyytämään apua? Tulee helposti sellainen käskyttäjä-olo ja tunne, et on joku kauhea nalkuttava akka. Tosin, nyt mä olen mököttävä ämmä, eli molempi pahempi kai. En tiedä miten muilla on tämän asian kanssa.

[/quote]

Jos se nyt kotona toimii kuten pitääkin niin onko ongelma käskyttää siellä vanhemmillasi (kerran vuodessa?)?

Vierailija
20/30 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse te teette sen stressi itsellenne. Mitäpäs jos kotona sopisitte työt mitkä teette yhdessä tai ilman käskyä tai sitten jäätte kotiin? Miksi kummassa pitää jouluksi kaiken muun lisäksi vielä siivota kaapit ja kellarit? Kyllä se jouluaatto tulee vähemmällä tekemiselläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän